Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Iphone. I dag fikk jeg en sms fra Gothia Inkasso AS hvor det stod jeg hadde en betaling på 199kr utestående som skulle ha vært betalt 05052022. Lenke vedlagt i sms. 
Siden det sto inkasso så fikk jeg totalt panikk 🤦🏼‍♀️ og trykket dessverre på lenken. Det sto jeg måtte taste inn mobilnr og jeg gjorde det da. (Trenger ikke si at jeg var blåst i hodet 🤦🏼‍♀️ )
Så ble jeg spurt om personnummer, men da stoppet jeg.

Jeg ringte så banken min, men de fant ingenting om at jeg hadde fått noe om innbetaling den dagen. Sjekket på nett og leste på trustpilot og der sto det et dansk nummer til Gothia Group. Ringte, men de hadde ingenting på meg. Ringte så det norske Gothia Group og fikk vite at det var svindel. 

Jeg ringte så Telenor kundeservice og en kundekonsulent der sa at så lenge jeg ikke tastet inn noe mer enn mobilnummer, så hadde jeg ikke noe å bekymre meg over. Jeg har også meldt inn sms’en som svindel til Telenor. 

Er det sant at jeg ikke har noe å bekymre meg over? 🥺

Anonymkode: 60b13...b51

Skrevet
On 5/10/2022 at 1:38 PM, AnonymBruker said:

Er det sant at jeg ikke har noe å bekymre meg over? 🥺

Tja, de kan jo ha merket seg at nummeret ditt er ekte, og fortsetter å bruke det i fremtidige scams. Antagelig har det ikke skjedd noe alvorlig. Men kanskje de har installert noe kodevare på telefonen din? 

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, newman01 said:

Tja, de kan jo ha merket seg at nummeret ditt er ekte, og fortsetter å bruke det i fremtidige scams. Antagelig har det ikke skjedd noe alvorlig. Men kanskje de har installert noe kodevare på telefonen din? 

Meldte det inn som svindel og fikk til svar at: 

Vi kan bekrefte at du ikke blir belastet ved å bare å oppgi mobilnummeret. Svindleren er ofte ute etter kortopplysninger som du mest sannsynlig hadde blitt spurt om du hadde gått videre.

Jeg har Lookout på mobilen. Har ikke sett noe etterpå. Blokkerte og smsnummeret. 

Anonymkode: 60b13...b51

AnonymBruker
Skrevet

Lastet ned oppdatering 15.4.1 på iPhone 12, og å laste inn på Safari går til tider TREGT. Noe jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 0d17b...0b8

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå er de igang med slik sms-svindel igjen. Pass på!

Anonymkode: f13bc...f13

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk en sms fra "Info",  inkasso sak fra Gothiasak.net.

La ikke inn noe info.

Anonymkode: 23f89...8cb

Skrevet

Fått samme på Mail, som e-faktura. Ligger i nettbank uten pdf-fil. Svindel dette også vel?🙊

Anonymkode: f3083...68f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk en sms fra "Info",  inkasso sak fra Gothiasak.net.

La ikke inn noe info.

Anonymkode: 23f89...8cb

Det er svindel, fikk selv en slik sms for en uke siden. Sendte personlig mail til Gothia, og fikk til svar at det var svindel.

Anonymkode: 0f03b...f2c

Skrevet

Fikk melding fra gothia for flere uker siden. Sletta meldinga

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Tusen takk, KG, jeg fikk også en melding i dag, og siden jeg ikke har vært i postkassen min på en stund lurte jeg noe voldsomt på hva dette var. Tenkte jeg skulle kontakte Gothia på mandag, da.

Skrevet

Jeg har også fått sånn sms fra Gothia, men skjønte det var svindel etter litt kjapp googling. I min sms sto det at jeg måtte forte meg å betale, ellers ville jeg få renter. Det er et typisk tegn på svindel, at de forsøker å stresse deg.

Anonymkode: 41208...3cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...