Gå til innhold

Ville du bodd i en liten 2-roms eller stor 1-roms? Usikker førstegangskjøper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har mulighet til å kjøpe for noen millioner. Det er et bestemt område jeg helst vil til, hvor det koster litt ekstra. Ser det kommer ut mange leiligheter der som jeg har mulighet til å kjøpe. Men så er jeg så usikker på om jeg skal gå for en liten 2-roms eller en stor 1-roms? Det rare er jo at de ligger ca lik i pris.

jeg tenker kanskje 1-romsen fordi et soverom på en leilighet rundt 25/30 kvm tar mye plass. Men jeg klarer ikke bli enig. Det virker også som 2-roms går høyere og at det er flere budrunder der enn 1-roms.

Jeg ser for meg å bli boende i minimum 5 år. Skulle jeg møte en gutt er det fortsatt mange muligheter og jeg vil helst ikke selge for tidlig heller

Anonymkode: d5f88...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-roms. Uten tvil:)

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor? Selv om de er like store og soverommet gjør at stue og kjøkken blir mindre?

AnonymBruker
Skrevet

1 roms er jo helt håpløst om du ikke er alene. Det er ingen steder å kunne gå om man trenger tid fra hverandre. 
Det er også litt styrete at soverommet er i stua, spesielt når man får gjester. Skal du ha sovesofa, eller sengekrok i stua? Hvordan ser du for deg at dette skal virke? 

Anonymkode: 9c6b6...084

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Samme her. 

Anonymkode: 4e015...761

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde sammen med kjæresten i en 2-roms på 30 kvadrat en sommer. Det er trangt! Ville ikke belaget meg på at det går bra over tid. Enig i at det er en fordel å kunne være på to ulike rom om man er et par, men da må jo soverommet helst være større enn 6-7 kvm. (Etter 30 kvm bodde vi på 40 kvm, men med lite soverom, fristet lite å oppholde seg der - da gikk jeg heller ut om jeg trengte avstand).

Jeg ville fokusert på at leiligheten må ha gode oppbevaringsløsninger, og aller helst en stor bod du bruke til ting som ikke er i daglig bruk. 

Lykke til med jakten! 

Anonymkode: 62e02...479

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor? Selv om de er like store og soverommet gjør at stue og kjøkken blir mindre?

Rett og slett fordi verdien av å ha et soverom er så utrolig viktig for meg:)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt toroms. 

Med seng og kjøkken på samme rom så får man unektelig middagslukt i sengetøyet, og få ting er så ødeleggende på søvnen som å sove i tacolukt. (Med mindre man er 19 da).

Anonymkode: bb5aa...b4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

2 roms

Anonymkode: f2817...812

Skrevet

Eget soverom! Da slipper du lukta av matlaging i sengetøy og klær, samt kan ha det kjølig på soverommet og varmt på stua. Og ha ei skikkelig seng, som ikke står på utstilling i stua.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller vært mer opptatt av planløsningen, og ikke så opptatt av antall rom. F.eks. En ettroms med god oppbevaring pluss hems vil virke større enn en toroms uten oppbevaringsmuligheter. 

Anonymkode: b1163...5ab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

2 roms! Er avhengig av frisk og kald luft for å få sove, og det er jo litt dumt å kjøle ned oppholdsrom midt på vinteren. 

Anonymkode: fdef5...bc7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Eget soverom for alt det er verdt

Anonymkode: a2e8f...802

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd alle varianter, kjøp liten to-roms, ev. 1-roms med separat kjøkken du kan gjøre om. Minimum sovealkove (da sparer du litt plass til stue i forhold til et fullt soverom).

Anonymkode: 4f14a...1cc

Skrevet

Liten 2-roms eller en stor 1-roms? Ville absolutt valgt 2roms, men kan den store ett roms leiligheten gjøres om til en toroms leilighet? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

2-roms. Eget soverom er gull verdt. 

Anonymkode: 622cb...f71

AnonymBruker
Skrevet

2-roms!

Har selv bodd i mange år alene i en liten 2-roms, soverommet var veldig lite. Men det var gull verdt å kunne lukke en dør og åpne et vindu, og å ha eget soverom!

Anonymkode: 39750...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 roms!

Anonymkode: d32ec...7ae

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt 2-roms

Anonymkode: 12008...43c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ville ikke hatt seng i stua! 

Anonymkode: e566c...aed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...