Gå til innhold

Mistet dere sexlysten på hormonspiral?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Jaydess og har hatt den i snart 3 år. Helt siden jeg fikk satt den inn så har sexlysten omtrent forsvunnet, og tanken på sex er omtrent like spennende som å se maling tørke. Sexen blir sånn at jeg stort sett bare vil ha det overstått, og håper på at det blir en stund til neste gang jeg " må". Kåt blir jeg ikke verken med partner eller på egenhånd, og onani er akkurat like lite givende. 

Nå som den snart skal ut så lurer jeg på å kanskje heller sterilisere meg da jeg ikke ønsker barn ( er 30 år gammel ). Det er uaktuelt for mannen min å sterilisere seg, og han vil egentlig ikke at jeg skal gjøre det heller da det er et " unødvendig inngrep" ifølge han.

Er det noen som har erfaringer med dette? Kom sexlysten tilbake da hormonspiralen kom ut? 

Anonymkode: e5ea9...85f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det noen som har erfaringer med dette? Kom sexlysten tilbake da hormonspiralen kom ut? 

Samme erfaring som deg. Lysten fullstendig fraværende. 

Har ikke tatt ut, så vet ikke hvordan det vil påvirke. 

Anonymkode: 71a42...fa2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister sexlyst på all prevensjon, inkl spiral. 

Anonymkode: 0ab34...c6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det, for jeg mistet sexlysten etter den ble satt inn. Den ble satt inn like etter fødsel nummer 2. 

Men da jeg byttet til kobberspiral, kom ikke lysten tilbake. Så da var det kanskje ikke hormonspiralen som ødela lysten likevel.

Anonymkode: a52cf...e8a

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mistet den jeg, har Mirena hormonspiral. Men den forsvant helt på Cerazette minipille i hvert fall. 

Anonymkode: 421fa...182

AnonymBruker
Skrevet

Spiral stikker noe helt for jævlig, så svaret er ja.

Anonymkode: 9837b...07c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke mistet sexlyst, men den ble dempet. Hadde den i 10 år og nå har jeg fjernet den da kjæresten min har sterilisert seg. Beste avgjørelsen ever!!!

sexlysten er gjennom taket og mange «småplager» er forsvunnet😎

Anonymkode: 29098...36a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke mistet den jeg, har Mirena hormonspiral. Men den forsvant helt på Cerazette minipille i hvert fall. 

Anonymkode: 421fa...182

Kanskje jeg skal be om å få prøve den neste gang før en eventuell sterilisering.

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trodde det, for jeg mistet sexlysten etter den ble satt inn. Den ble satt inn like etter fødsel nummer 2. 

Men da jeg byttet til kobberspiral, kom ikke lysten tilbake. Så da var det kanskje ikke hormonspiralen som ødela lysten likevel.

Jeg hadde kobberspiral før hormon men jeg fikk så ekstreme smerter og kraftige blødninger av den, kunne bl.a besvime flere ganger under menstruasjonsuken. Hadde en større sexlyst på den en jeg har nå i hvert fall 😅

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har ikke mistet sexlyst, men den ble dempet. Hadde den i 10 år og nå har jeg fjernet den da kjæresten min har sterilisert seg. Beste avgjørelsen ever!!!

sexlysten er gjennom taket og mange «småplager» er forsvunnet😎

Anonymkode: 29098...36a

Ja jeg har så lyst til å slippe den, men her er det jeg som må sterilisere meg, men det er det jo verdt om det kan få sexlysten tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

mistet all lyst på p sprøyte og diverse piller. Det blir jo bare sex for mannen sin tillfredstillelse det der og du får jo ingenting ut av det. Jeg er kåt når jeg ikke går på noe, men har aldri vært skikkelig kåt i et forhold. Hvorfor kan ikke mannen bruke kondom ? sterilisering er for drastisk. 

Anonymkode: a3984...870

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

mistet all lyst på p sprøyte og diverse piller. Det blir jo bare sex for mannen sin tillfredstillelse det der og du får jo ingenting ut av det. Jeg er kåt når jeg ikke går på noe, men har aldri vært skikkelig kåt i et forhold. Hvorfor kan ikke mannen bruke kondom ? sterilisering er for drastisk. 

Anonymkode: a3984...870

han liker ikke kondom ,og selv er jeg redd for å kun bruke det i tilfelle det blir rifter

sterilisering er det jeg har tenkt mest på i det siste siden vi ikke skal ha barn.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tipper det er mer livssituasjon som gav mindre sexlyst.

Det kan jo fort være tilfelle for deg også, TS?

Jeg har mirena hormonspiral, ingen forskjell i sexlyst her. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister sexlysten helt av all type hormonprevensjon. Byttet til kobberspiral, og nå har jeg høy sexlyst (iallfall når jeg har eggløsning 😅).

Anonymkode: 2292f...a79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke det. Men så tok jeg den ut etter 7 år og sexlysten har nådd helt vanvittige høyder! 😃 Den skal aldri inn igjen! Mannen er veldig fornøyd og vi tuller litt med at vi mistet 7 år med sex. 

Anonymkode: 60c69...66e

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Anonymus Notarius said:

Tipper det er mer livssituasjon som gav mindre sexlyst.

Det kan jo fort være tilfelle for deg også, TS?

Jeg har mirena hormonspiral, ingen forskjell i sexlyst her. 

Jeg tror ikke livssituasjonen er blitt noe annerledes ,annet en at vi har vært sammen i snart 10 år. Ellers er alt som det var da vi møttes.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trodde ikke det. Men så tok jeg den ut etter 7 år og sexlysten har nådd helt vanvittige høyder! 😃 Den skal aldri inn igjen! Mannen er veldig fornøyd og vi tuller litt med at vi mistet 7 år med sex. 

Anonymkode: 60c69...66e

Hva bruker du nå?

AnonymBruker
Skrevet

Har, nettopp satt inn Mirena for tredje gang, altså hatt det i over 10 år. Merker ingen forskjell på lysten, er superfornøyd! Hadde noen få måneder med pause nå før siste spiral ble satt inn, så er sikker på at det ikke påvirker det for min del. 

Anonymkode: a9a56...f2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...