Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får jeg i framtidsfullmakt? Søkte på nett, men fikk ikke noe særlig svar. Det må være noen hvor jeg kan bestille en slik fullmakt. Håper noen vet noe om dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt advokat, de kan hjelpe deg med dette. 

Anonymkode: 65336...eee

AnonymBruker
Skrevet

Den må du skrive selv, evt med hjelp av advokat.

Anonymkode: 13969...eb8

AnonymBruker
Skrevet

Fremtidsfullmakt | Statsforvalteren.no

Sitat

Hvis du velger å opprette en fremtidsfullmakt, er det du som er «fullmaktsgiver». Personen du velger til å ivareta interessene dine, omtales som «fullmektig» eller «fremtidsfullmektig». Ordningen er i utgangspunktet gratis og du kan selv skrive fremtidsfullmakten.

i tillegg står det hva du MÅ ha med og hva du bør ha med.. 

Anonymkode: a92e3...ab4

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe man bestiller ferdig på nett. Det er noe man setter opp selv, eventuelt ved hjelp av en advokat, og som må bevitnes av to uavhengige vitner.

Anonymkode: 2a78d...aea

Skrevet (endret)

Ok. Så man må til advokat? Så det er de som har skjemaet? Da blir det vel dyrt. 

Endret av jaeols
AnonymBruker
Skrevet
jaeols skrev (9 minutter siden):

Ok. Så man må til advokat? 

Du må ikke, du kan skrive en egen (du må ha to vitner). Men om du ikke synes det kjennes ok ut, så er det i så fall en advokat du må ha hjelp av :)

Anonymkode: 65336...eee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv din egen, google det, det er formkrav til den. 2 vitner må du ha

Anonymkode: 1e7ba...098

AnonymBruker
Skrevet
jaeols skrev (3 timer siden):

Ok. Så man må til advokat? Så det er de som har skjemaet? Da blir det vel dyrt. 

Det finnes ikke noe skjema.

Anonymkode: 13969...eb8

Skrevet

Jeg var innom min bank i dag og de sa at jeg kan finne skjemaet i nettbanken. Da er det problemet løst 🙂

AnonymBruker
Skrevet
jaeols skrev (1 time siden):

Jeg var innom min bank i dag og de sa at jeg kan finne skjemaet i nettbanken. Da er det problemet løst 🙂

I tillegg til å oppfylle formkravene er det jo viktig at innholdet er presist beskrevet ifht hva man ønsker.

Hjemmesnekrede formuleringer kan vise seg verdiløse når tiden for ikrafttredelse er kommet. Kanskje ikke verdt å spare de kronene?

Anonymkode: a271d...5fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I tillegg til å oppfylle formkravene er det jo viktig at innholdet er presist beskrevet ifht hva man ønsker.

Hjemmesnekrede formuleringer kan vise seg verdiløse når tiden for ikrafttredelse er kommet. Kanskje ikke verdt å spare de kronene?

Anonymkode: a271d...5fc

Så hva er din løsning? Jeg har ikke råd til advokat. 

Skrevet
jaeols skrev (4 minutter siden):

Så hva er din løsning? Jeg har ikke råd til advokat. 

Skriv den selv, og så kan du få litt veiledning av Statsforvalteren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...