AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Er det normalt å IKKE få respons når man sender en melding om sykdom? Er ikke det normal folkeskikk å svare og ønske folk god bedring? Anonymkode: fb3ad...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Vet ikke reglene på din arbeidsplass, men man skal vel strengt talt ringe å gi beskjed ved sykdom de aller fleste plasser. Anonymkode: 00ed4...5fa 10
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vet ikke reglene på din arbeidsplass, men man skal vel strengt talt ringe å gi beskjed ved sykdom de aller fleste plasser. Anonymkode: 00ed4...5fa Hos oss er det ok med sms. Anonymkode: fb3ad...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Ok, god bedring på sms. Min sjef foretrekker beskjed på sms over tlf. Anonymkode: 495b6...9b8
Måneskinn Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Ok med sms hos oss også, Får alltid "god bedring" og gjerne takk for beskjed også. Ringer noen ganger, men da tar han ikke tlf, så sms er ok har vi fått beskjed om.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos oss er det ok med sms. Anonymkode: fb3ad...9aa Okey, burde i det minste svare deg så du vet beskjeden er mottatt. God bedring burde man også si Anonymkode: 00ed4...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ok, god bedring på sms. Min sjef foretrekker beskjed på sms over tlf. Anonymkode: 495b6...9b8 Måneskinn skrev (23 minutter siden): Ok med sms hos oss også, Får alltid "god bedring" og gjerne takk for beskjed også. Ringer noen ganger, men da tar han ikke tlf, så sms er ok har vi fått beskjed om. Akkurat. Ingen svar og ingen "god bedring" taler for seg selv. Once an asshole, always an asshole. Anonymkode: fb3ad...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Hun ringer og er passiv agresiv, stiller masse spørsmål som et avhør for hun tror du lyver. Samt slenger på «men du kan jo jobbe litt kanskje? Du orker da det?» Enda verre med sykt barn 😅 Anonymkode: 358f3...dd2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 har mail på tlf, men både mail og sms er helt innafor hos oss, det er ikke noe "strengt tatt ringe" og jeg jobber i et ganske kjent og stort konsern.. og ja, jeg får alltid svar, som regel, "takk for beskjed, god bedring " Anonymkode: 25c10...125
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 "Ok", får jeg tilbake. Omtrent null fravær ila ett år, max en dag i året. Anonymkode: bea79...1ed
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 Han blir vel overrasket siden jeg aldri er borte fra jobb Anonymkode: 31605...8a9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 Ok, god bedring, sier han når jeg ringer. Så legger vi på. Anonymkode: 1ae56...0f3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Okey, burde i det minste svare deg så du vet beskjeden er mottatt. God bedring burde man også si Anonymkode: 00ed4...5fa Hvis man sliter med usikkerhet rundt om beskjeden blir mottatt eller ei, så sender man ikke SMS. Jeg tenker at han kanskje er syk selv, er opptatt, sett det i farta men glemt å svare, eller rett og slett bare mottatt beskjeden uten noe mer greier. Jo, det er klart vanlig å ønske god bedring, men det er beskjeden som er viktig, og den er gitt (siden det er greit med mld.). Anonymkode: c014e...73f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis man sliter med usikkerhet rundt om beskjeden blir mottatt eller ei, så sender man ikke SMS. Jeg tenker at han kanskje er syk selv, er opptatt, sett det i farta men glemt å svare, eller rett og slett bare mottatt beskjeden uten noe mer greier. Jo, det er klart vanlig å ønske god bedring, men det er beskjeden som er viktig, og den er gitt (siden det er greit med mld.). Anonymkode: c014e...73f Derfor det er best å ringe, med mindre man har en uavhengig stilling og sine egne oppgaver som ikke er kritiske Anonymkode: 00ed4...5fa
sicario Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er det normalt å IKKE få respons når man sender en melding om sykdom? Er ikke det normal folkeskikk å svare og ønske folk god bedring? Anonymkode: fb3ad...9aa Respons hos oss er at sjefen ringer. Vi varsler ikke sykdom med sms, vi må og skal ringe. 1
Hedda-78 Skrevet 10. mai 2022 #16 Skrevet 10. mai 2022 Du vet jo ikke om sjefen har fått beskjeden engang? Du kan ikke klage på at sjefen reagerer "feil", hvis du ikke vet at beskjeden er lest. Hvis du ikke får svar på en halvimes tid, synes jeg du skal ringe. Og si at du ble usikker på om meldingen kom fram siden du ikke hørte noe. 1
charlotte0 Skrevet 10. mai 2022 #17 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hun ringer og er passiv agresiv, stiller masse spørsmål som et avhør for hun tror du lyver. Samt slenger på «men du kan jo jobbe litt kanskje? Du orker da det?» Enda verre med sykt barn 😅 Anonymkode: 358f3...dd2 Fy faen! 🤦♀️ Hva slags jobb dreier det seg om? Høres sykt ut.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #18 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hun ringer og er passiv agresiv, stiller masse spørsmål som et avhør for hun tror du lyver. Samt slenger på «men du kan jo jobbe litt kanskje? Du orker da det?» Enda verre med sykt barn 😅 Anonymkode: 358f3...dd2 arbeidstaker er forpliktet til å informere om evt restarbeidsevne, og det er derfor man skal ringe og ikke sende sms. Dette er ikke vanskelig arbeidsgiver - det er en arbeidsgiver som gjør jobben sin. Anonymkode: 84f43...3d6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #19 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): arbeidstaker er forpliktet til å informere om evt restarbeidsevne, og det er derfor man skal ringe og ikke sende sms. Dette er ikke vanskelig arbeidsgiver - det er en arbeidsgiver som gjør jobben sin. Anonymkode: 84f43...3d6 det gjør arbeidsgiveren min også, men det handler kanskje mer om hvordan det blir formulert og hvilken tone som blir brukt. På det innlegget du siterer synes jeg spørsmålene er formulert helt feil og ganske uprofesjonelt. Anonymkode: 00ed4...5fa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #20 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det gjør arbeidsgiveren min også, men det handler kanskje mer om hvordan det blir formulert og hvilken tone som blir brukt. På det innlegget du siterer synes jeg spørsmålene er formulert helt feil og ganske uprofesjonelt. Anonymkode: 00ed4...5fa vi vet jo ikke hvordan denne arbeidsgiveren ordlegger seg - bare at arbeidstakeren ikke forstår bakgrunnen Anonymkode: 84f43...3d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå