Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 7 år, begge er tidlig 30-åra. Her om dagen snakket vi om tingenes tilstand og hvorvidt vi er fornøyde. Om sexlivet, lyst og hyppighet. Han har mindre lyst enn han hadde før (pga. småbarn, alder, livsstil?) og bekymrer seg sikkert litt for om den kommer tilbake eller ikke. 

Da kom det frem at han er snurt over at det var for lite sex i starten. At i den mest forelska fasen så var det stor mismatch i sexlyst, noe som resulterte i mye frustrasjon fra hans side (og følelse av utilstrekkelighet fra min). Og at han sørger over all sexen vi burde hatt da vi var nyforelsket.

Ulike grunner til at min lyst var lav da, blant annet smerter under/etter sex,  hormonkrøll og mye stress i livet generelt. Men nå er disse faktorene i stor grad løst, lysten høyere og han får sjeldent nei nå. Vi har egentlig greit mye sex mtp. at vi har småbarn og travle liv.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne nye innsikten. Jeg kan jo ikke gå tilbake i tid. At han ikke er forelsket i meg lenger og at det ikke er nytt og spennende, det kan jeg heller ikke så mye for. Jeg kan prøve å ta vare på kroppen og ta mer initiativtil sprell, for all del litt å gå på der altså. Men føles som at han føler at jeg snøt han for opplevelsen av ferskt forhold/knulle som kaniner-fasen.

Anonymkode: 6c5cb...5f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld, men for en fjott han er. Sutre over at ting ikke ble som forventet for 7 år siden. 

• Liker 24
Skrevet

Dette ⬆️ 

At han bærer nag over noe som ikke er mulig å endre er for dumt rett og slett.. Man får velge legge ting bak seg eller gå videre på andre måter.

• Liker 4
Skrevet
MarianneE skrev (1 minutt siden):

Unnskyld, men for en fjott han er. Sutre over at ting ikke ble som forventet for 7 år siden. 

Enig. Dette er bare dårlig gjort. Hva pokker skal man gjøre med det liksom…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det der er jo ikke noe dere får gjort noe med nå. Dårlig av han å legge dette over på deg i flere år etterpå. 

Anonymkode: 424e3...94d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det utgjør jo ingen forskjell for livet NÅ om dere hadde mye eller lite sex i starten. Snakk om å lete etter problemer 

Anonymkode: 2af17...7a1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (3 minutter siden):

Ja.. det er første gang jeg hører om akkurat dette da. Eller har hele tiden visst at vi hadde "for lite" sex, men det med følelsen av å ha gått glipp av noe har han ikke sagt før. Det var ikke det at vi ikke hadde sex, men det var ikke 2× daglig akkurat. Og tror nok det var mer enn han hadde fått om han var singel og uten fast partner.

Carrot skrev (2 minutter siden):

Dette ⬆️ 

At han bærer nag over noe som ikke er mulig å endre er for dumt rett og slett.. Man får velge legge ting bak seg eller gå videre på andre måter.

Han er kanskje generelt en type som sparer på ting og ikke blir helt ferdige med dem. Kanskje det er knyttet til det med å bli eldre... at han registrerer endring i sexlyst og behov.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.. det er første gang jeg hører om akkurat dette da. Eller har hele tiden visst at vi hadde "for lite" sex, men det med følelsen av å ha gått glipp av noe har han ikke sagt før. Det var ikke det at vi ikke hadde sex, men det var ikke 2× daglig akkurat. Og tror nok det var mer enn han hadde fått om han var singel og uten fast partner.

Han er kanskje generelt en type som sparer på ting og ikke blir helt ferdige med dem. Kanskje det er knyttet til det med å bli eldre... at han registrerer endring i sexlyst og behov.

Han "lagrer" på ting å irritere seg over til de blir så store at han ikke klarer se forbi dem og så skal du ta ansvar for hans måte å håndtere egne issues på? Ikke gå i denne fellen, si fra - si at du syns det er trist at han ser slik på det, at du ikke kan ta ansvar for hans følelser rundt dette, at det er historie og det er hva han og du gjør nå i dag som er avgjørende for hvor godt forholdet deres er eller ikke er og at han har like stort eierskap som deg i det å skape og pleie et forhold som er verdt å bli i. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere må jo fokusere på det dere kan gjøre nå og holder dere dere i form går det vel an å ta en "kaninhelg" i blant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det utgjør jo ingen forskjell for livet NÅ om dere hadde mye eller lite sex i starten. Snakk om å lete etter problemer 

Anonymkode: 2af17...7a1

Nei sant, det gjør jo egentlig ikke det. Hyppigheten er ikke noe problem nå, så... men det er vel kanskje litt bekymringen for om han får tilbake lysten slik han kjente den som snakker.

Carrot skrev (3 minutter siden):

Han "lagrer" på ting å irritere seg over til de blir så store at han ikke klarer se forbi dem og så skal du ta ansvar for hans måte å håndtere egne issues på? Ikke gå i denne fellen, si fra - si at du syns det er trist at han ser slik på det, at du ikke kan ta ansvar for hans følelser rundt dette, at det er historie og det er hva han og du gjør nå i dag som er avgjørende for hvor godt forholdet deres er eller ikke er og at han har like stort eierskap som deg i det å skape og pleie et forhold som er verdt å bli i. 

Ja, det er jo ikke så mye jeg kan gjøre med det nå. Han kunne tatt ansvar og dumpet meg dengang da hvis det var så grusomt mye mindre enn han trengte, men det gjorde han ikke. Og nå har vi det jo bra.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært sammen i 7 år, begge er tidlig 30-åra. Her om dagen snakket vi om tingenes tilstand og hvorvidt vi er fornøyde. Om sexlivet, lyst og hyppighet. Han har mindre lyst enn han hadde før (pga. småbarn, alder, livsstil?) og bekymrer seg sikkert litt for om den kommer tilbake eller ikke. 

Da kom det frem at han er snurt over at det var for lite sex i starten. At i den mest forelska fasen så var det stor mismatch i sexlyst, noe som resulterte i mye frustrasjon fra hans side (og følelse av utilstrekkelighet fra min). Og at han sørger over all sexen vi burde hatt da vi var nyforelsket.

Ulike grunner til at min lyst var lav da, blant annet smerter under/etter sex,  hormonkrøll og mye stress i livet generelt. Men nå er disse faktorene i stor grad løst, lysten høyere og han får sjeldent nei nå. Vi har egentlig greit mye sex mtp. at vi har småbarn og travle liv.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne nye innsikten. Jeg kan jo ikke gå tilbake i tid. At han ikke er forelsket i meg lenger og at det ikke er nytt og spennende, det kan jeg heller ikke så mye for. Jeg kan prøve å ta vare på kroppen og ta mer initiativtil sprell, for all del litt å gå på der altså. Men føles som at han føler at jeg snøt han for opplevelsen av ferskt forhold/knulle som kaniner-fasen.

Høres egentlig ut som han har hatt en affære og ser hva han har gått glipp av. Nå er løpet kjørt..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Frucellery skrev (43 minutter siden):

Høres egentlig ut som han har hatt en affære og ser hva han har gått glipp av. Nå er løpet kjørt..

Tror du? Han virker fornøyd med hvordan det er nå, misnøyen går jo på en måte tilbake i tid.

Skrevet

Å bære nag over ting som skjedde før får du faktisk ikke gjort noe med og det bringer heller ingenting bra med seg. 

Eksempel. - Du har tilgitt dama/mannen for utroskap og skal se videre i livet. Da har du akseptert det faktum at samboeren var utro og gått videre i livet. Da blir det for dumt å ta opp utroskapen i en senere diskusjon og bruke dette som et trumfkort. 

Blir litt det samme å klage på at man ikke hadde mye sex for 7 år siden. 

Synes typen din virker litt barnslig, for å være ærlig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg kan egentlig kjenne meg litt igjen i mannen din. Her var det min mann som ikke hadde super-lyst i starten av vårt forhold, så jeg var mye seksuelt frustrert da mens han følte seg nok litt utilstrekkelig. Jeg har skjønt at av ulike grunner er det lettere for ham å ha litt oftere sex nå, bla annet fordi vi stoler mer på hverandre, kjenner hverandre og er "innkjørt" seksuelt, pluss en del ytre stress er et tilbakelagt stadie. 

Ja, iblant kjenner jeg at jeg er litt lei meg fordi vi ikke hadde en "kaninsex-start" på forholdet vårt med 2 ganger sex pr dag og hvor alt var helt intenst, sånn som jeg har hatt med ekser. Men det er jo ingenting å gjøre med det nå, uansett. Dessuten varte jo ikke jeg og eksene da 😄 Og jeg synes jo det er litt gøy at vi er der at vi faktisk har mer sex jo lenger vi har vært sammen, ikke stadig mindre. Setter pris på alle hans initiativ til NÅtidige "sprell". 

Anonymkode: 272e8...10c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forandre fortiden, så om problemet er løst fra din side, så har han ingenting å klage over. Hvis han velger å bære nag, så er det 100% hans problem. Du hadde uansett gode grunner for å ha lite sex. Hadde du presset deg selv til å ha sex på tross av smerter, så hadde du kanskje ikke likt sex i dag.

Jeg fikk en uggen magefølelse på at han hadde vært utro pga lite sex da, og at han i hodet sitt prøver å legge skylden på deg fordi du "ga han lite sex". Og at han nå ikke klarer å ha så mye sex med deg pga dårlig samvittighet. Han prøver nå å bli kvitt denne dårlige samvittigheten ved å rettferdiggjøre handlingene sine. Men dette er ville gjettinger.

Anonymkode: 6626d...d4e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er en sorg eller usikkerhet han føler, ikke nag. 

Hadde dere en nyforelska fase?? Eller var det mer bli kjent, ble sammen litt over tid og så det  "blei det liksom bare sånn".

Var han egentlig førstevalget?? Kan han være uskikker rundt det. Eller var han en ok kandidat som passet bra. Uten at du hadde noen sterke lyst på han. Men det ordnet seg  etter hvert... Mye som kan tyde på det utifra starten på forholdet..

Altså dere startet lavt og så gikk  det derfra. 2-3 ganger pr.mnd eller sjeldnere ble standarden i dette forholdet?. Det som ofte er "bonding" perioden uteble. Ingen nyforelska fase?

Skjønner det kan ligge en sorg over det. Bommer litt på satsen av svevet og det ble ikke noe flyt utover i forholdet. Vanskelig å reddet det inn senere. Å bli avvist  i nyforelska tiden setter en standard utover i forholdet vil jeg tro.

Det mange damer undervurderer kraftig er menns følelse av å føle seg attraktive ovenfor partner. 

Kvinner tenker ofte, det er lenge siden, vi puler ikke mye men andre ting er viktigere nå, lev med det. mannens følelser blir avspist så "dumme,teite,nag" osv. Bra for dere!! Dere vinner diskusjonen, dere har sikkert objektivt rett og alle venninnene deres vil være enig.

Så hva vil dere bruke denne seieren til da??  Hans følelser blir ikke borte at dere syntes han er teit. At han åpner seg burde være bra. TS sin reaksjon tyder på at han ikke vil vise seg sårbar igjen. Hans følelser blir uansett avfeid som tull og han blir latterliggjort.

Anonymkode: 5cb3b...4c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satte en regel med eksen min da han var slik mot meg. 

Når jeg tar opp ting så snakker vi om den tingen. Hvis det er ting som plager han så får han ta opp det når vi er ferdig med den tingen jeg tar opp. Vi tar begge ansvar og vi forteller hvordan vi heller skal løse det neste gang. 

Også måtte vi ha en regel til

Hvis noe skal taes opp som han ikke var fornøyd med så har det en 2 ukers frist. Alt som er eldre enn det er for gammelt. Hvis man ikke har tatt det opp etter to uker så var det ikke så viktig den gangen og er ikke det nå heller.

Han skulle absolutt bare ta igjen med ting. Lagret ting som irriterer han inni seg for å skade meg om jeg tok opp reelle ting med han som var akkurat nå.

Kanskje slike regler kan funke for dere?

Anonymkode: a4e25...319

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk en uggen magefølelse på at han hadde vært utro pga lite sex da, og at han i hodet sitt prøver å legge skylden på deg fordi du "ga han lite sex". Og at han nå ikke klarer å ha så mye sex med deg pga dårlig samvittighet. Han prøver nå å bli kvitt denne dårlige samvittigheten ved å rettferdiggjøre handlingene sine. Men dette er ville gjettinger

Det er utrolig hvor morsomt det er å fantasere opp tenkte årsaker, hva? 

Jeg tror bare mannen har en liten livskrise, der han tenker at de beste årene er bak ham, og at han sto igjen på perrongen. 

Vi hadde vår kaninperiode, men de ti siste årene med eksen, kunne jeg også ha dratt fram og forbitret meg over. Men sånn ble livet, og man må bare la det fare.  Jeg har fremdeles noe sexlyst og romantikk igjen her i livet, så det gjelder bare å finne en likesinnet kvinne.  M52

Anonymkode: 18018...369

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 11.58):

Jeg kan jo ikke gå tilbake i tid.

Dette er stikkordet.

Ting som er gjort  kan en kjæreste ikke velge å komme tilbake til når det passer de selv.

Anonymkode: 8d099...677

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kan egentlig kjenne meg litt igjen i mannen din. Her var det min mann som ikke hadde super-lyst i starten av vårt forhold, så jeg var mye seksuelt frustrert da mens han følte seg nok litt utilstrekkelig. Jeg har skjønt at av ulike grunner er det lettere for ham å ha litt oftere sex nå, bla annet fordi vi stoler mer på hverandre, kjenner hverandre og er "innkjørt" seksuelt, pluss en del ytre stress er et tilbakelagt stadie. 

Ja, iblant kjenner jeg at jeg er litt lei meg fordi vi ikke hadde en "kaninsex-start" på forholdet vårt med 2 ganger sex pr dag og hvor alt var helt intenst, sånn som jeg har hatt med ekser. Men det er jo ingenting å gjøre med det nå, uansett. Dessuten varte jo ikke jeg og eksene da 😄 Og jeg synes jo det er litt gøy at vi er der at vi faktisk har mer sex jo lenger vi har vært sammen, ikke stadig mindre. Setter pris på alle hans initiativ til NÅtidige "sprell". 

Anonymkode: 272e8...10c

Det er flere årsaker til at ting som sexlyst kan gå opp og ned, ja. Jeg er jo glad for at vi er kommet dit at sexlivet er bra :) Ser verdien i å bli godt kjent og lære seg hverandres kropper.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kan ikke forandre fortiden, så om problemet er løst fra din side, så har han ingenting å klage over. Hvis han velger å bære nag, så er det 100% hans problem. Du hadde uansett gode grunner for å ha lite sex. Hadde du presset deg selv til å ha sex på tross av smerter, så hadde du kanskje ikke likt sex i dag.

Jeg fikk en uggen magefølelse på at han hadde vært utro pga lite sex da, og at han i hodet sitt prøver å legge skylden på deg fordi du "ga han lite sex". Og at han nå ikke klarer å ha så mye sex med deg pga dårlig samvittighet. Han prøver nå å bli kvitt denne dårlige samvittigheten ved å rettferdiggjøre handlingene sine. Men dette er ville gjettinger.

Anonymkode: 6626d...d4e

Presset meg nok noen ganger, men har ikke tatt skade av det, tror jeg da. Opplever det ikke som et problem i dag i alle fall. Sliter heldigvis ikke med smerter og sånt nå.

Det kan selvfølgelig være tilfelle, ingen garantier. Men han er en ærlig fyr stort sett, bruker ikke å glatte over ubehagelige ting. Og vi har snakket mye om det og det at å holde utroskap skjult er et enda større tillitsbrudd enn utroskapen i seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...