Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ganske uerfaren med å sy, men har nå bestemt meg for å prøve å få til noe.

Jeg begynner enkelt med kors og atter sting, MEN...............

På det første stykket arbeid jeg har gjort ser jeg at stingene ikke er noe særlig fine og så har jeg tenkt på en ting, kanskje jeg må begynne fra samme side hele tide, slik at jeg syr slik: / og så over denne vei .

Men det jeg har tenkt på da er at det kan bli store avstander på baksiden, enten det eller så blir det mye løse tråder å feste.

Er det noen som forstår noe av dette??

Jeg hadde vært takknemlig for noen gode råd, for jeg er ganske perfeksjonistisk som person og liker ikke at ting blir stygt.

Skrevet

Når jeg broderer med korssting lager jeg først ///// i en rekke, så syr jeg tilbake sånnn .

Etterpå begynner jeg på neste rekke med samme farge slik at alltid kommer over / eller omvendt.

Hvis mønsteret ditt har store avstander kan du legge/sy tråden inni de andre stingene på baksiden av broderiet.

Litt vanskelig å forklare.. skjønte du hva jeg mente?

Skrevet

Jeg pleier også å gjøre det sånn som Lea, men jeg er ikke så nøye på om alle stingene er riktig vei lissom. men jeg syr alltid en rekke bortover med ////// før jeg syr tilbake med .

Om det blir store avstander fester jeg alltid tråden bakpå inimellom de andre stingene slik at det blir litt penere og tråden sitter bedre.

Lærte en gang i tiden i min barndom at broderier skulle være like flotte på baksiden som på forsiden. Har fort funnet ut at det er temmelig håpløst å få til, men for holdbarheten sin skyld er det nok også lurt å feste trådene ordentlig på baksiden.

Skrevet

-lærte meg at stingene skulle gå samme vei på frem-siden. Det var liksom veldig viktig.

Og så sa hun alltid at jeg skulle huske på at fremsiden og baksiden skulle være like fine...

Mao. så fant jeg ut at jeg måtte sy enten sidelengs eller oppover og nedover på hele bildet.

Men du verden for et arbeid...

Jeg syr ///// og så men bak gir jeg blaffen... Ja, så fremt det ikke er sorte eller mørke tråder som skal langt avgårde... :)

Arti å høre at det er flere som broderer...

En ting jeg kom på... har du forresten skylt broderiet ditt, og brukt strykhjernet på det? Det kan bli bedre utseendemessig av det...

Skrevet

Hei dere.

Tusen takk for svar. Ja, jeg hadde en mistanke om at stingene skulle gå samme vei hele tiden, så der må jeg forberede meg.

Jeg kom ikke på å "vandre" mellom andre sting på baksiden når det er lange mellomrom, så takk for det rådet.

Jeg har ikke skylt opp sytøyet og strøket det, men jeg tenkte jeg kunne damp stryke det når det er ferdig, er det dumt??

Skrevet

Hvis du har brukt en del tid på bildet / broderiet kan det være at det har blitt litt skittent. Derfor anbefaler jeg å skylle det først.

Tror ikke det skal ha noe å si å dampstryke det... :)

Skrevet

heisan dejligt at høre at andre her i norge kan li at brodere, jeg er veldig erfaen i at brodere og laver broderier for vidre kommende *S* har data programmer hvor man kan lave foto's om til broderi mm

du har mulighed for at komme i en narvesen så kan du købe veldig gode broderi blade fra england, der er der mye hjelp at finde og mange fine opskrifter.

på about.com kan du også finde sider hvor det faktisk er vist hvordan du skal sy et broderi *S*

at brodere er tidskrevende hvis det skal gøres ordentligt, alle sting skal sys i samme retning, og det med at springe fra et sted til en anden er ikke bra, altid begynd i midten og arbeid dig ud så bliver det pænest, og hvis du synes det bliver skævt så kan du købe en ramme til at stramme op broderiet op med det bruker jeg selv og er veldig effektivt.

når man er færdig med arbeidet så damp stryg det på vrangen så bliver det fint...

lykke til vidre du/dere er velkommen til a maile mig hvis dere lure på noet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...