Gå til innhold

Vi er tre venninner som vil avslutte et vennskap med en av våre venninner- hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er direkte slem og oppfører seg helt forkastelig til å være 27 år. Hun eier seriøst ikke grenser når det kommer til hva som er greit å si og ikke. Og det å skulle si til noen som er 27 år at det er ikke greit å si er bare så veldig feil! Det er flere episoder, men det toppa seg når vi tok henne i å slenge dritt om ungen til ene venninna vår på 2 år som er en veldig energisk unge og liker å gjøre litt ut av seg. Ingenting galt i det vel? det er snakk om en 2 åring! Man sitter da ikke av den grunn og kaller denne ungen for drittunge og sier man ikke fatter at moren orker mer? Hun har også mange fæle meninger som hun bare ikke klarer og holde for seg selv. Vi orker ikke ha noe med en sånn person å gjøre. Vi ble kjent med henne gjennom barselgruppen vi alle var med i. Hvordan gå frem?🤷‍♀️

Anonymkode: 8b378...018

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er? 

Finn på ting bare dere tre imellom? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker dere skriver dette til henne i en messengersamtale.

»Skulle gjerne kunnet fortsette vennskapet med deg - men du oppfører deg på en uakseptabel måte. Her er noen highlights, og dette er langt over alle streker. 

Håper du kan ta dette til deg, men om du lurer på hvorfor du vi tar avstand så er altså dette årsaken». 

Det bør være ganske drøyt for at dere kollektivt gjør det sånn, men om hun er ordentlig kjip så bør hun jo få en tilbakemelding. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Snakk med henne. Ikke på noen chat, men face to face.

Hvis dere har vært venninner snakker dere med henne, før dere gjør noe definitivt.

Dere vil også være dårlige venninner dersom dere ikke forklarer hva dere reagerer på, hva som ikke er greit, og gir henne mulighet til å forstå, be om unnskyldning og å endre seg.

Dersom det har gått for langt, slik at dere uansett er ferdige med henne, må dere uansett snakke med henne. Det vil være vanskelig og noe dere vil grue dere for, men dere må forklare og fortelle, rolig og saklig og voksent.

Kanskje tre mot én i en slik samtale er for voldsomt, men det får dere se på.

Endret av Hunmedham
  • Liker 7
Skrevet

Jeg forstår ikke dette med å «slå opp» med venner, muligens med mindre det er snakk om svært nære og langvarige vennskap. Det er jo bare å slutte å omgås? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Gi noen konkrete eksempler. Fortell at dere ikke orker sånn type prat. At det lager en negativ stemning. Hun kan ta kontakt når hun kan oppføre seg som folk og vise en mer positiv holdning mot dere og livet generelt. 
Hun har to valg. Ta en pause og tenke seg om det som er blitt sagt. Legge seg flat og si unnskyld og be om en sjanse til. Eller hun blir supersint, lei seg og furten og trekker seg ut selv. 

Da har dere gitt beskjed og har deres på det tørre. 

Alternstivt kan dere stikke hodet i sanden og finne på ting dere tre. Men som kjent er det svært sårt å pluttselig bli ekskludert uten en forklaring. 

Endret av Sensi
  • Liker 3
Skrevet
Hippogriff skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke dette med å «slå opp» med venner, muligens med mindre det er snakk om svært nære og langvarige vennskap. Det er jo bare å slutte å omgås? 

Helt enig.

Men jeg tror jeg er for gammel til å forholde meg til all denne dramatikken unge mennesker driver med i dag. 

TS: vennskap er en foranderlig ting. Noen begynner, noen slutter, og noen gjelder bare av og til. Om dere ikke tåler henne, får dere slutte å nevne at dere skal ting sammen. Er ikke sikkert at hennes verden faller i grus bare fordi dere forsvinner ut av den.

Skal jeg være helt ærlig, så høres dere tre ut som "jenter verst". Dere vil ikke ha noe med henne å gjøre fordi hun slenger dritt. Men det gjør jo tydeligvis dere og, men da om henne. 

At det toppet seg med kommentaren om dette barnet, handler nok mest om såret morsfølelse. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare slutt å omgås. Ikke si noe. Hvis hun maser veldig om å treffes sier dere at dere ikke kan. Snart forstår hun regninga. Hadde bare sagt noe om årsak om hun spør direkte.

Anonymkode: 47f27...079

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker det beste er å ta en prat med henne, si at dere reagerer veldig på oppførselen hennes og at dere føler at dere har vokst i ulike retninger.

Å bare slutte å ta kontakt, eller fryse henne ut uten at hun skjønner hvorfor kan være veldig vondt for henne. Jeg skjønner ikke at folk mener det er greit når det kommer til venner men ugreit når det kommer til datinglivet? Mange her råder dere til å praktisk talt ghoste henne, det er ikke greit.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare sluttet å invitere henne, ikke gjøre noe dramatisk. Hvis hun spør, så ville jeg sagt at jeg ikke liker væremåten hennes.

Anonymkode: 499f3...01e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hun er direkte slem og oppfører seg helt forkastelig til å være 27 år. Hun eier seriøst ikke grenser når det kommer til hva som er greit å si og ikke. Og det å skulle si til noen som er 27 år at det er ikke greit å si er bare så veldig feil! Det er flere episoder, men det toppa seg når vi tok henne i å slenge dritt om ungen til ene venninna vår på 2 år som er en veldig energisk unge og liker å gjøre litt ut av seg. Ingenting galt i det vel? det er snakk om en 2 åring! Man sitter da ikke av den grunn og kaller denne ungen for drittunge og sier man ikke fatter at moren orker mer? Hun har også mange fæle meninger som hun bare ikke klarer og holde for seg selv. Vi orker ikke ha noe med en sånn person å gjøre. Vi ble kjent med henne gjennom barselgruppen vi alle var med i. Hvordan gå frem?🤷‍♀️

Anonymkode: 8b378...018

Bare å la vær å respondere la det dø ut av seg selv trener det 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sa dere i situasjonen da hun slengte dritt om toåringen? Hvis dere rett ut sa at nå går hun langt over streken så vil det kanskje ikke komme som en overraskelse at dere trekker dere unna?

Anonymkode: b6c51...f7c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...