Gå til innhold

Kan man skrive at man er på NAV når man søker jobb hos NAV?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er arbeidsledig og søker jobb. En av jobbene jeg søker er hos NAV. Kan jeg som del av begrunnelsen i min jobbsøknad skrive at jeg går på NAV. At min erfaring med NAV har minnet meg på hvor viktig det er med et sikkerhetsnett og å hjelpe folk til å få jobb. 

Eller bør jeg ikke nevne at jeg går på NAV, selv om det uansett er åpenbart med tanke på CVen min. 

Anonymkode: c432e...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

Jeg vet ikke, men jeg ville kun skrevet at jeg for tiden var arbeidsledig.  Det er ikke noen som «går på Nav»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De vil jo åpenbart se hullene i CVen din, så da utdyper du dette nærmere i søknaden med at du er for tiden arbeidsledig, men veldig klar for å begi deg ut i arbeidslivet igjen. 

Du kan også nevne i søknaden din at du har kun hatt gode erfaringer i NAV og ønsker derfor å begynne å jobbe der så du kan gi like god hjelp som du selv ha fått (klønete formulert, men du skjønner hva jeg mener). Dette tror jeg at du uansett får utdypet ved et eventuelt intervju. 

Anonymkode: aa380...11f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne ordet arbeidssøkende og ikke arbeidsledig. 

F.eks noe om at du har dratt egennytte av våre velferdsordninger og ønsker å bidra til at andre skal få samme opplevelsen. Du ønsker å jobbe sammen mot en felles velferd. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Baktusen skrev (4 minutter siden):

F.eks noe om at du har dratt egennytte av våre velferdsordninger og ønsker å bidra til at andre skal få samme opplevelsen. Du ønsker å jobbe sammen mot en felles velferd. 

Hadde noen skrevet det i en søknad jeg hadde lest ville jeg antatt de trodde de som ansatte var helt idiot. Man tror ikke på slike floskler.

Ts: om du skal skrive noe om at din erfaring med nav gir kvalifikasjoner - vær ikke udelt positiv. Da forstår man at du smisker uten talent for smisk, og slike ansatte ønsker ikke folk med vett og forstand. Det er helt ok å påpeke rom for forbedring. Det tyder bare på evne til kritisk tenking. Som er en viktig egenskap.

Anonymkode: 35771...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Baktusen skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde noen skrevet det i en søknad jeg hadde lest ville jeg antatt de trodde de som ansatte var helt idiot. Man tror ikke på slike floskler.

Ts: om du skal skrive noe om at din erfaring med nav gir kvalifikasjoner - vær ikke udelt positiv. Da forstår man at du smisker uten talent for smisk, og slike ansatte ønsker ikke folk med vett og forstand. Det er helt ok å påpeke rom for forbedring. Det tyder bare på evne til kritisk tenking. Som er en viktig egenskap.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriv at gjennom din egen erfaring med NAV systemet ønsker du å bidra til å forbedre og jobbe for god kvalitet på tjenestene. 

Anonymkode: dd9d2...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, jeg fikk i hvert fall jobb med den teksten. 

Kritisk tenking er bra det. Men kanskje man bør få jobbintervjuet først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Baktusen skrev (5 timer siden):

Synes denne formuleringen er fin og viser at du forstår samfunnsoppdraget til NAV. 

Anonymkode: 37804...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skrev at jeg ville være med å hjelpe NAV bli enda bedre, men uten å komme med noe kritikk. Skrev også hvordan jeg ville hjelpe NAV bli bedre.

Føler absolutt at dette er jobben for meg. 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg skrev at jeg ville være med å hjelpe NAV bli enda bedre, men uten å komme med noe kritikk. Skrev også hvordan jeg ville hjelpe NAV bli bedre.

Føler absolutt at dette er jobben for meg. 

TS

Lykke til ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Baktusen skrev (16 minutter siden):

Lykke til ☺

Takk!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...