Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har dessverre fått påvist klamydia, men har kviet meg for å ta behandlingen da jeg ikke vet hvordan jeg skal fortelle det til kjæresten min. Vet det er kjempedumt, har utsatt det i to måneder nå... Vi har vært sammen i fem år, men hadde en "pause" på et halvt år for ca 1.5år siden. Kan en av oss ha fått det da også har det overlevd såpass lenge? Jeg tror ikke han har vært utro. Vi har et langdistanseforhold så vi ser hverandre ikke alt for ofte og har heller ikke sex så ofte heller...

Noen som har gode tips til hvordan jeg skal si det? Skal ikke se han før om et par uker. Føler det er usensetivt å sende en melding, samtidig så er jeg veldig redd for reaksjonen hans og tenker at det er det beste.

Anonymkode: 8af44...027

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klamydia kan ligge lenge... Så lenge at mange kvinner får problemer med fertilitet. Du må si det, og dere må behandles 

Anonymkode: 43fc6...dce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en test for noen måneder siden (urin) som var positiv, også tok jeg en til med en pinne forrige uke, som hadde "svak reaktiv funn"

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan ha hatt det med inn i forholdet. 

Og så kan dere ha smittet hverandre frem og tilbake i lang tid. 

Send ham en melding eller ring, og start på behandling begge to. 

Hilsen ei som brått fikk påvist hpv-virus etter 15 års ekteskap.. 

Anonymkode: 57407...264

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo bare fortelle det. Og spør om han har noen forklaring. Hvis han mot formodning har vært utro så er det jo en anledning til å fortelle.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tok en test for noen måneder siden (urin) som var positiv, også tok jeg en til med en pinne forrige uke, som hadde "svak reaktiv funn"

Hvorfor tok du det ikke opp med han da? 

Anonymkode: 8ab2e...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Hvem av dere har vært utro?

Anonymkode: 30e42...c8b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vil dere heller vente til at du har blitt steril? 
Noen har hatt sex med noen som var full sv pest, er det noe å spare på? 
Bli kvitt dritten ! 

Anonymkode: 639e3...6d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere kan ha hatt det med inn i forholdet. 

Og så kan dere ha smittet hverandre frem og tilbake i lang tid. 

Send ham en melding eller ring, og start på behandling begge to. 

Hilsen ei som brått fikk påvist hpv-virus etter 15 års ekteskap.. 

Hvis du brått har fått påvist HPV virus og har vært gift i 15 år da er det noe som skurrer. Du eller din partner har vært utro

Anonymkode: d5d4d...2df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Testet dere dere før forholdet? Det kan ha vært der lenge. Men behandle må du gjøre fort. 

Anonymkode: c2565...b9f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du brått har fått påvist HPV virus og har vært gift i 15 år da er det noe som skurrer. Du eller din partner har vært utro

Ikke nødvendigvis, jeg har selv hatt HPV virus over lengre tid rett å slett forde kroppen ikke selv klarte bekjempe viruset som det skal. HPV virus kan være helt symptomfritt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså sånt må du si med en gang. Ferdig snakka. Dessuten er du litt naiv å tro at han ikke er utro iht langdistanse forhold. Iallefall om du ikke er det selv.. Du vet det er straffbart å fortsette å ha sex vel viten om kjønns sykdom uten å informere om det. Så jo lenger du venter jo værre er det. Regner med du har vært utro, og vet hvor klamydia kommer fra, og da bør du også ta kontakt med alle du har hatt sex med, og be de sjekke seg. Det samme må han gjøre. 

Anonymkode: d4986...501

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. 

(Les myte 3 her)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...