Gå til innhold

Klikk og hent resept, må jeg legitimere meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gyldig ID for øyeblikket, og skal hente ut en resept. Dersom jeg benytter klikk og hent, og dermed legitimerer meg med bankID når jeg bestiller, må jeg fortsatt legitimere meg på apoteket når jeg henter ordren?

Anonymkode: 225a9...696

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det må du. 

Anonymkode: f41bb...087

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk stusset på at jeg ikke har måttet legitimere meg når jeg har brukt klikk og hent for resepter, jeg bruker det ofte og har blitt bedt om ID bare noen få ganger. Sist når jeg hentet ut bl.a. adhd-medisin. Står alltid klar til å dra frem kortet, men får bare posen i handa og det var det. Mulig de kjenner meg igjen siden jeg bor like ved og er der ofte, men de har også hatt mange nye ansatte. 🤷‍♂️

Siden det tydeligvis er forskjell på hvor strenge de er (uavhengig av hvor strenge de etter reglene SKAL være), så kan det jo hende de godtar om du logger inn på reseptlista på helsenorge med bankid.

Anonymkode: 97f77...5ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ikke gyldig ID for øyeblikket, og skal hente ut en resept. Dersom jeg benytter klikk og hent, og dermed legitimerer meg med bankID når jeg bestiller, må jeg fortsatt legitimere meg på apoteket når jeg henter ordren?

Anonymkode: 225a9...696

Har du bankkort med bilde? Prøv å bruke det. De godtok det som id på mitt lokale apotek på kjøpesenteret her. To apotek der forresten, og begge godtok bankkort med bilde selv om det offisielt egentlig ikke er "godkjent" lenger.

Nå har jeg fått nasjonalt id kort, så jeg bruker det, men jeg brukte altså bankkort med bilde hos apoteket en stund.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Har du bankkort med bilde? Prøv å bruke det. De godtok det som id på mitt lokale apotek på kjøpesenteret her. To apotek der forresten, og begge godtok bankkort med bilde selv om det offisielt egentlig ikke er "godkjent" lenger.

Nå har jeg fått nasjonalt id kort, så jeg bruker det, men jeg brukte altså bankkort med bilde hos apoteket en stund.

Bankkort med bilde er godkjent som legitimasjon, så selvfølgelig må apotek godta det. 

Anonymkode: aee4c...bae

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...