Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har lagt på seg mye under første svangerskap, men som klarte å unngå det neste gang? 
Jeg la på meg 25 med første, og hadde skikkelig vann i kroppen! Hata det! 
Nå vil jeg gjerne unngå stor økning og gjerne alt det vannet! Tips?

Anonymkode: 01ed5...596

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne ha fått svar selv. Gikk opp 32kg første svangerskap, men siden mye var vann klarte jeg å blitt kvitt 22kg uten anstrengelser, de første 9 kg gikk  bort etter fødsel. Men sitter dessverre igjen med 8 kg av det totale på 32kg. Med årene har jeg blitt glad i dem.

Anonymkode: 5cd28...687

AnonymBruker
Skrevet

Spis færre karbohydrater. Karbohydrater binder vann i kroppen.

Anonymkode: 6a2c4...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg la på meg 25kg+ i første svangerskap  ved neste var 9 av de igjen, masse vann på slutten av ukjent årsak. Gikk opp 7 kg i neste graviditet, ingen god oppskrift egentlig siden det innebar kvalme og vektnedgang første trimester. Nedsatt matlyst etter det, deretter diagnostisert med svangerskapsdiabetes i uke 24. Hadde minst 3 timer mellom måltidene, gjerne litt mer om det lot seg gjøre. Spiste mindre karbohydrater og litt mer fett uten at det var lavkarbokosthold. 

Fikk heller ikke noe særlig vann i kroppen, så klart litt siden jeg gikk høygravid om sommeren. Jordmor var mer overrasket over at jeg ikke hadde vann i kroppen.

Anonymkode: 4f2a0...c41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...