AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Barnet mitt er 6 måneder og vil ikke ha melk i noen form lenger. Ammer en gang om natta. Fra flaske vil barnet ha kanskje 30 ml av. Derfor blander jeg i samråd med helsesykepleier mme i grøt og mat. Jeg leser at en ikke skal blande ut i mer eller mindre vann enn det som står på mme pakka fordi barnet kan bli sykt. Er det noen som vet hvorfor barnet kan bli sykt av det? Jeg blander bare i litt vilkårlig mengde til grøten får passe konsistens. Anonymkode: 286ce...7da
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Men burde kanskje begynne å måle opp, mener jeg. Anonymkode: 286ce...7da
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Du blander først mme i korrekt mengde, deretter blander du ut med grøt. Anonymkode: feff9...434 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du blander først mme i korrekt mengde, deretter blander du ut med grøt. Anonymkode: feff9...434 Ja, det skjønner jeg. Men hvorfor blir barnet sykt om du blander med feil mengde væske? Anonymkode: 286ce...7da
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det skjønner jeg. Men hvorfor blir barnet sykt om du blander med feil mengde væske? Anonymkode: 286ce...7da Hvorfor kan* Jeg tenker om det er for at barnet ikke får i seg riktig mengde næring og slikt så gjelder ikke det oss. Anonymkode: 286ce...7da
Mamajune11 Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det skjønner jeg. Men hvorfor blir barnet sykt om du blander med feil mengde væske? Anonymkode: 286ce...7da Hvis du feks har for mye pulver VS vann kan barnet få hard mage. Det er ikke livsfarlig liksom, men produsentene må skrive det på pakken for å forsikre seg selv i tilfelle noe skulle skje en baby. 3
Mamajune11 Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Mamajune11 skrev (Akkurat nå): Hvis du feks har for mye pulver VS vann kan barnet få hard mage. Det er ikke livsfarlig liksom, men produsentene må skrive det på pakken for å forsikre seg selv i tilfelle noe skulle skje en baby. For å ikke bli saksøkt liksom.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det skjønner jeg. Men hvorfor blir barnet sykt om du blander med feil mengde væske? Anonymkode: 286ce...7da Det er vel snakk om at babyer som kun får MME ikke skal få feil væskebalanse i kroppen. De er veldig sårbare for å bli dehydrerte, for eksempel. Anonymkode: c4383...e5b 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Takk for svar da gjør det ikke noe for oss. ☺️ Anonymkode: 286ce...7da
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar da gjør det ikke noe for oss. ☺️ Anonymkode: 286ce...7da men hvorfor finner du det vanskelig å følge instruksjonene? Anonymkode: 3f5dc...67f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): men hvorfor finner du det vanskelig å følge instruksjonene? Anonymkode: 3f5dc...67f Finner det vanskelig…. Jeg håper å få i barnet ekstra energi og om jeg blander ut mme i den mengden vann som står blir det alt for mye grøt og barnet får ikke i seg halvparten. Har erfaring med at litt mindre væske men like mye mme og grøtpulver til passe konsistens gjør at barnet får i seg mer. Anonymkode: 286ce...7da
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 Jeg blander å ut grøten med mme, for å få i han litt mer melk. Men blander ut melka først som anvist på pakka. Stort sett bruker jeg ferdigkartongene. Lager grøten litt ekstra tykk, og sper på med mme (blandet) til den har spise temperatur. Ikke akkurat svar på spørsmålet, men på den måten så slipper man å tenke på om det blir noe feil i forhold til pulvermengden. Anonymkode: 83eb0...d5d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 For å være pirkete så står det vel at du må følge anvisningen uten å avklare med lege først. Her ville jeg tatt en telefon til helsestasjonen og enten få snakka med, eller spurt om helsesykepleier kunne tatt det opp med legen på helsestasjonen slik at dere sammen kan finne den beste løsningen for ditt barn. Siden det er et problem å få i barnet melk er det nok greit å måle opp hvor mye du tilsetter for å ha litt kontroll Anonymkode: 6f3bc...794
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg blander å ut grøten med mme, for å få i han litt mer melk. Men blander ut melka først som anvist på pakka. Stort sett bruker jeg ferdigkartongene. Lager grøten litt ekstra tykk, og sper på med mme (blandet) til den har spise temperatur. Ikke akkurat svar på spørsmålet, men på den måten så slipper man å tenke på om det blir noe feil i forhold til pulvermengden. Anonymkode: 83eb0...d5d Men det blir for mye melkepulver i fohold til mengde mat. Husk at grøtpulveret også inneholder melkepulver, så da blir det dobbelt opp å blande inn MMe. Det blir forholdsmessig for lite fritt vann, som igjen kan gå utover nyrene til barnet. Anonymkode: 7b3d0...76e
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men det blir for mye melkepulver i fohold til mengde mat. Husk at grøtpulveret også inneholder melkepulver, så da blir det dobbelt opp å blande inn MMe. Det blir forholdsmessig for lite fritt vann, som igjen kan gå utover nyrene til barnet. Anonymkode: 7b3d0...76e Oi jeg får forhøre meg litt og gjøre som det står på pakka. Anonymkode: 286ce...7da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå