AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #21 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og ja enig med de andre - du klager og det har du lov til fordi allergi er noe hæverk...men siden du er såpass påvirket er det viktig å ta allergimedisin året rundt! Det er ikke noe sesong for hussmiddstøv. Skjønner ikke hvorfor du vil "unngå medisiner" når anti-histaminer er gull verdt - ingen burde lide kun fordi de ikke vil ta medisin Anonymkode: 9e5ac...050 Har liggende i skuffen, og begynner ta i kveld ♥️ Anonymkode: 9308d...995 1
GammelKaktus Skrevet 10. mai 2022 #22 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er en annen ting med trafikk. Voldsomt ute her nå, veien er 20 meter unna. Våkner og sover dårlig i tillegg. Jeg skal be henne ta det alvorlig, for dette orker jeg ikke lenger. Anonymkode: 9308d...995 Ja gjør det, er ikke greit å ha det slik. Og jeg skjønner greia med medisiner, liker ikke å ta det selv, bare en paracet når jeg har vondt i hodet liker jeg ikke men må man så må man, og hvis man kan bli bedre i form av det så er jo ingenting bedre. Og allergimedisiner er jo ikke akkurat det verste man kan ta.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #23 Skrevet 12. mai 2022 Ts her! tenkte informere dere om at jeg har tatt cetirizin to kvelder nå, og jeg er overhode ikke tett!🥳🎶😂😆Tenk å gå å være tett ett år og lure på hva problemer er, MED zyrtec i skuffen🤣🤩 (har pga fyllesyke) Fantastisk å endelig kunne puste igjen 🥰 Anonymkode: 9308d...995
Mt3 Skrevet 12. mai 2022 #24 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 9.29): Altså zyrtec? Jeg har brukt det tidligere, men husker ikke om virker. Tok dessuten en forrige lørdag, like forbanna potte-tett🙈 Anonymkode: 9308d...995 Hjelper ikke med en og annen zyrtec, har en glemt å ta på forskudd så må en ta en stund før det virker. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #25 Skrevet 12. mai 2022 Yesss. Får astma/kløe/utslett/rennende øyne og nese. Jeg går på allergitabletter året rundt (Aerius og Singulair), nesespray, øyedråper, inhalator, får kortisonsprøyter i pollensesongen (har pollenallergi og det forsterker støvmidd-allergien også). Har i tillegg kortisontabletter tilgjengelig i tilfelle jeg får sterke anfall. Har ingen gulvtepper eller tunge gardiner hjemme, går over gulvene med tørrmopp hver dag og tørker støv som vanlig. Reier aldri opp sengen og rister minst mulig på sengetøyet. Vasker dyner og puter relativt ofte. Merker det på allergien med en gang hvis jeg er på besøk hos noen med tepper, tunge gardiner, mye nips eller evt husdyr. Spesielt hos eldre kan det være skikkelig ille (de har ikke samme overskudd til å tørke støv/vaske eller de ser det ikke). Enda verre hvis folk som har husdyr ikke støvsuger/rengjør daglig, da må jeg bare gå igjen før jeg havner på legevakten. Jeg har dyreallergi, men hos flere med dyr ligger det en slags tung, «støvete» lukt i huset. Jo mere tekstiler i et hus, jo verre er det. Anonymkode: 6911f...f7e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #26 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 9.29): Altså zyrtec? Jeg har brukt det tidligere, men husker ikke om virker. Tok dessuten en forrige lørdag, like forbanna potte-tett🙈 Anonymkode: 9308d...995 Du må gå på det fast. Det samme gjelder Dymista og andre nesesprayer som inneholder kortison. Det funker ikke som Paracet at du kan ta et par og så har du ikke vondt i hodet mer. Her må motstanden bygges opp i kroppen og du må sannsynligvis prøve flere typer medisiner/kombinasjoner før du lander på det som er riktig for deg Anonymkode: 6911f...f7e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #27 Skrevet 12. mai 2022 Jeg tror jeg reagerer på husstøvmidd. Men er mest plaget om vinteren når det er kald luft (soveromsvinduet står alltid oppe). Tror slimhinnene i nesen sveller opp av den kalde lufta og jeg blir helt tett. Nesen renner også lett, f.eks. hvis jeg spiser varm grøt til frokost. Nesen reagerer altså både på kulde og varme. Er det andre som har det slik? og hva fungerer egentlig mot dette? (hvis jeg lukker vinduet blir jeg tett av den tette lufta). Anonymkode: 142c0...c83
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #28 Skrevet 21. mai 2022 Jepp! Da var jeg tett igjen, til tross for zyrtec. Er altså potte-tett om natta. Fullstendig blokkert i ene (høyre) gjennom hele natta. Blir bedre når står opp. Tok blodprøve for noen år siden, den viste ingen allergi. Hva i all verden er problemet da? Sååååååå lei🙄 ts Anonymkode: 9308d...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå