AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Del Skrevet 10. mai 2022 Er altså pottetett i nesa støtt. Blir verre når inn, og bedre ute. Dønn tett etter en natt på soverommet. Har brukt Dymista, funker ikke, også brukt endel Otrivin i ene neseboret, den har jeg kasta nå. Noen tips til å få dette bedre? Blir gæærn snart! 😆 Anonymkode: 9308d...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 10. mai 2022 #2 Del Skrevet 10. mai 2022 Jeg bruker Cetirizine året rundt jeg så merker lite til både støvallergien og pollen. Kanskje det kan være noe å prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Del Skrevet 10. mai 2022 Har du prøvd Dymista i kombinasjon med Aerius, eller andre allergitabletter? Hver for seg har de lite effekt, men sammen fungerer de visst veldig bra i følge mannen min. Ut over det tror jeg at jeg ville tatt en grundig rengjøring av tak, vegger, gulvlister, sengetøy, madrasser, og annet du har i rommet. Fjernet alt av unødvendige tekstiler og annet. Anonymkode: 94e86...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Del Skrevet 10. mai 2022 Ene barnet mitt har husstøvmidd allergi, holder det i sjakk uten medisiner med strengt regime på bytting av sengetøy, frysing av puter og støvsuging. Anonymkode: 980a6...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Del Skrevet 10. mai 2022 FrøkenMånestråle skrev (4 minutter siden): Jeg bruker Cetirizine året rundt jeg så merker lite til både støvallergien og pollen. Kanskje det kan være noe å prøve? Altså zyrtec? Jeg har brukt det tidligere, men husker ikke om virker. Tok dessuten en forrige lørdag, like forbanna potte-tett🙈 Anonymkode: 9308d...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Del Skrevet 10. mai 2022 Aerius året rundt, og Dymista når pollenallergien slår inn i tillegg her. Anonymkode: 409c0...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Del Skrevet 10. mai 2022 Siden det er så ille må du arbeide litt dessverre. Husmiddtrekk til madrassen og puter hjelper best, og hvis ikke du kjøpe sann til dynen også, må du fryse den 1 gang i måneden, samt vask i 90grader for å drepe midden. Jeg blir ikke helt kvitt, går nå på immunterapi for husmiddstøv, men det hjelper VELDIG!! Bytt dynetrekk hver uke og. Men mest viktig er å fryse ned i dypfrys og vaske. Dymista fungerer for å hjelpe å puste da det åpner luftveier og er en coritcosteroid, men det hjelper ikke akkurat med selve allergien. Her varierer jeg mellom Telfast, Loratadin og Cetrezine, disse må i rotasjon ellers slutter de å fungere. Anonymkode: 9e5ac...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du prøvd Dymista i kombinasjon med Aerius, eller andre allergitabletter? Hver for seg har de lite effekt, men sammen fungerer de visst veldig bra i følge mannen min. Ut over det tror jeg at jeg ville tatt en grundig rengjøring av tak, vegger, gulvlister, sengetøy, madrasser, og annet du har i rommet. Fjernet alt av unødvendige tekstiler og annet. Anonymkode: 94e86...e67 Nei, men har anstrengelses-astma og. Prøver liksom unngå medisin 🙈 Anonymkode: 9308d...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 10. mai 2022 #9 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså zyrtec? Jeg har brukt det tidligere, men husker ikke om virker. Tok dessuten en forrige lørdag, like forbanna potte-tett🙈 Anonymkode: 9308d...995 Ja, er samme virkestoff men jeg har ikke Zyrtec pakken jeg holder meg til Cetirizine pakken. 😄 Sikkert samme greie men nå var det den jeg startet med og jeg endrer ikke noe som funker. Du må jo ta det jevnlig ikke bare en i ny og ne, det er jo anbefalt å ta året rundt når man har helårsallergi. Og så regner jeg jo med du vet du må passe på støv, vaske dynetrekk, lav temperatur på soverom. Men ta deg en tur til legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ene barnet mitt har husstøvmidd allergi, holder det i sjakk uten medisiner med strengt regime på bytting av sengetøy, frysing av puter og støvsuging. Anonymkode: 980a6...68d Hvordan fant dere ut dette? Blodprøve eller prikktest. Legen min er så treig og gidder ikke ta prikktest. Anonymkode: 9308d...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Siden det er så ille må du arbeide litt dessverre. Husmiddtrekk til madrassen og puter hjelper best, og hvis ikke du kjøpe sann til dynen også, må du fryse den 1 gang i måneden, samt vask i 90grader for å drepe midden. Jeg blir ikke helt kvitt, går nå på immunterapi for husmiddstøv, men det hjelper VELDIG!! Bytt dynetrekk hver uke og. Men mest viktig er å fryse ned i dypfrys og vaske. Dymista fungerer for å hjelpe å puste da det åpner luftveier og er en coritcosteroid, men det hjelper ikke akkurat med selve allergien. Her varierer jeg mellom Telfast, Loratadin og Cetrezine, disse må i rotasjon ellers slutter de å fungere. Anonymkode: 9e5ac...050 Immunterapi? Hvilke plager har du da? Anonymkode: 9308d...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Del Skrevet 10. mai 2022 FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden): Ja, er samme virkestoff men jeg har ikke Zyrtec pakken jeg holder meg til Cetirizine pakken. 😄 Sikkert samme greie men nå var det den jeg startet med og jeg endrer ikke noe som funker. Du må jo ta det jevnlig ikke bare en i ny og ne, det er jo anbefalt å ta året rundt når man har helårsallergi. Og så regner jeg jo med du vet du må passe på støv, vaske dynetrekk, lav temperatur på soverom. Men ta deg en tur til legen Hun sier bare: du har allergi, bruk nasonex! Funker ikke åpne vinduet heller, da trafikken utenfor er øredøvende. Anonymkode: 9308d...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men har anstrengelses-astma og. Prøver liksom unngå medisin 🙈 Anonymkode: 9308d...995 Jeg forstår deg, men det betyr ikke at det er smart. I noen tilfeller kan man bli "sensibilisert" ved å utsette seg for allergener, men i veldig mange tilfeller skjer det motsatte, at allergien blir verre. Jeg har allergi og allergiutløst astma selv, også mot husstøv og husstøvmidd i tillegg til pollen, hund og katt. I mange år har jeg prøvd å klare meg uten medisiner, men nå har det blitt så ille at jeg må ta både allergitabletter, kortisontabletter, øyedråper, og astmamedisiner hele året for å fungere. (Kortisontablettene tar jeg egentlig for en annen tilstand, men den hjelper mot allergien også) Anonymkode: 94e86...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan fant dere ut dette? Blodprøve eller prikktest. Legen min er så treig og gidder ikke ta prikktest. Anonymkode: 9308d...995 Tok blodprøve hos legen. Inne på Norges astma og allergi forb.står det mye om hvilke tiltak du kan gjøre. Renhold av senger og møbler er viktig. Anonymkode: 980a6...68d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tok dessuten en forrige lørdag, like forbanna potte-tett🙈 Anonymkode: 9308d...995 Allergitabletter kan ta opptil to uker før de virker optimalt, så det er ikke nok å ta dem bare en dag. (De virker litt i begynnelsen, men får bedre virkning dess lenger du tar dem) Anonymkode: 94e86...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #16 Del Skrevet 10. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Immunterapi? Hvilke plager har du da? Anonymkode: 9308d...995 Hyper allergisk mot husmiddstøv. Får influensa-lignende symptomer - veldig tett men samtidig renner nesen konstant, får migrener, konstant hosting, dårlig lukt/smak osv. Be legen din å sende deg til en øre/nese/hals allergi spesialist. Spesielt da din tar ikke dette alvorlig. Sann skal ikke vi må leve med! Anonymkode: 9e5ac...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 10. mai 2022 #17 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan fant dere ut dette? Blodprøve eller prikktest. Legen min er så treig og gidder ikke ta prikktest. Anonymkode: 9308d...995 Du kan jo ta begge deler, jeg fikk det gjort på mitt barn bare for å sjekke siden han er mer opp i dyr og slikt enn meg og det er jo en viss arvelighet av disse allergiene, men heldigvis ingen allergier foreløpig. Uansett, du må bare si at dette må sjekkes, regner med barnet ditt kanskje har symptomer? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun sier bare: du har allergi, bruk nasonex! Funker ikke åpne vinduet heller, da trafikken utenfor er øredøvende. Anonymkode: 9308d...995 Da må du enten bare gi beskjed at du må prøve tabletter for nasonex ikke funker, hjelper ikke det så bytter du lege, eventuelt tar det privat. Men ingen vits med en fastlege som ikke tar pasienten seriøst. Du kan jo kanskje lufte ut på dagtid da? Men å bo et sted der det er mye trafikk og eksos er sikkert ikke så lurt det heller når du har astma... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #18 Del Skrevet 10. mai 2022 Og ja enig med de andre - du klager og det har du lov til fordi allergi er noe hæverk...men siden du er såpass påvirket er det viktig å ta allergimedisin året rundt! Det er ikke noe sesong for hussmiddstøv. Skjønner ikke hvorfor du vil "unngå medisiner" når anti-histaminer er gull verdt - ingen burde lide kun fordi de ikke vil ta medisin Anonymkode: 9e5ac...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #19 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg forstår deg, men det betyr ikke at det er smart. I noen tilfeller kan man bli "sensibilisert" ved å utsette seg for allergener, men i veldig mange tilfeller skjer det motsatte, at allergien blir verre. Jeg har allergi og allergiutløst astma selv, også mot husstøv og husstøvmidd i tillegg til pollen, hund og katt. I mange år har jeg prøvd å klare meg uten medisiner, men nå har det blitt så ille at jeg må ta både allergitabletter, kortisontabletter, øyedråper, og astmamedisiner hele året for å fungere. (Kortisontablettene tar jeg egentlig for en annen tilstand, men den hjelper mot allergien også) Anonymkode: 94e86...e67 Aff… akkurat! Men hva sier jeg til legen da? Hvilke prøver må til for å avklare dette? Anonymkode: 9308d...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #20 Del Skrevet 10. mai 2022 FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden): Du kan jo ta begge deler, jeg fikk det gjort på mitt barn bare for å sjekke siden han er mer opp i dyr og slikt enn meg og det er jo en viss arvelighet av disse allergiene, men heldigvis ingen allergier foreløpig. Uansett, du må bare si at dette må sjekkes, regner med barnet ditt kanskje har symptomer? Da må du enten bare gi beskjed at du må prøve tabletter for nasonex ikke funker, hjelper ikke det så bytter du lege, eventuelt tar det privat. Men ingen vits med en fastlege som ikke tar pasienten seriøst. Du kan jo kanskje lufte ut på dagtid da? Men å bo et sted der det er mye trafikk og eksos er sikkert ikke så lurt det heller når du har astma... Nei, det er en annen ting med trafikk. Voldsomt ute her nå, veien er 20 meter unna. Våkner og sover dårlig i tillegg. Jeg skal be henne ta det alvorlig, for dette orker jeg ikke lenger. Anonymkode: 9308d...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå