Gå til innhold

Dama har en egenskap som er rar og som irriterer meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 4 år så jeg kjenner henne ganske godt. Men det er noe som hun driver å gjør som irriterer meg mer og mer. Vi kan diskutere noe og så midt i diskusjonen eller rett etter vi er ferdig å diskutere så kan hun plutselig helt ut av det blå begynne å si ''ja, så det blir spennende å se hvem som går videre i farmen ikveld'' eller ''jeg er helt sjokkert over at han klarte det'' og da må jo jeg begynne å spørre hvem og hvem er det du snakker om? Og da kan det være en nyhetssak vi diskuterte for et par timer siden. Hun virker helt lost når hun gjør dette her. Er det en slags lidelse? 

Anonymkode: 95984...a4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har vært sammen i 4 år så jeg kjenner henne ganske godt. Men det er noe som hun driver å gjør som irriterer meg mer og mer. Vi kan diskutere noe og så midt i diskusjonen eller rett etter vi er ferdig å diskutere så kan hun plutselig helt ut av det blå begynne å si ''ja, så det blir spennende å se hvem som går videre i farmen ikveld'' eller ''jeg er helt sjokkert over at han klarte det'' og da må jo jeg begynne å spørre hvem og hvem er det du snakker om? Og da kan det være en nyhetssak vi diskuterte for et par timer siden. Hun virker helt lost når hun gjør dette her. Er det en slags lidelse? 

Anonymkode: 95984...a4e

Såmn gjør vel mange damer? Du  vet at i våre hoder tenker vi 100 ting når dere tenker på en ting? Eller kanskje hun har adhd da blir det fort sånn.. Om samtalen er kjedelig feks..

Anonymkode: 600c7...59f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såmn gjør vel mange damer? Du  vet at i våre hoder tenker vi 100 ting når dere tenker på en ting? Eller kanskje hun har adhd da blir det fort sånn.. Om samtalen er kjedelig feks..

Anonymkode: 600c7...59f

Det der gjelder ikke bare damer, ass. Eksen min gjorde det konstant, jeg ble helt rar av det. 

Anonymkode: 537f2...08a

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dette er helt normalt :ler:

Skrevet

Hva er så irriterende med dette? Slik som dette er jo helt normalt, hun bytter samtaleemne til noe litt mer hyggelig og skifter fokus. Helt normalt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Midt i diskusjonen hadde jeg ikke satt pris på, men etter diskusjonen ser jeg ikke problemet. Så deilig at hun begynner å tenke på noe annet så fort og er ferdig med diskusjonen! Langsinte folk orker jeg ikke.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare for å si noe, noe som gjør at man kommer ut av situasjonen med diskusjonen, at man er ferdig med diskusjonen, gidder ikke diskutere mer / har ikke mer å si i diskusjonen, at man sier noe helt ufarlig, for å gå videre med dagen/snakket. Skifter tema til noe lett og ledig.

Er helt normalt det! 

Anonymkode: cb829...5f3

• Liker 6
Skrevet

Hun forsøker å bedre stemninga, komme over det dumme. Hvis dere er ferdige med å diskutere så er dere jo ferdige, og det er klart for andre samtale tema. 

• Liker 1
Skrevet

Haha, er ikke dette ganske vanlig da, spesielt blant oss damer. 😄 Når jeg og en venninne har vært ute med ungene og vi sitter å gnåler så klarer ikke gutta våre å henge med for vi hopper litt fram og tilbake og de sitter ennå på første "emne".

Og hvis dere har en diskusjon som er ikke er så "god stemning" så begynner hun vel å gnåle om noe annet for å forbedre stemningen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun gidder ikke krangle mer. Du er VIRKELIG enkel hvis du ikke forstår dette...

Anonymkode: 855b0...507

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (4 minutter siden):

Haha, er ikke dette ganske vanlig da, spesielt blant oss damer. 😄 Når jeg og en venninne har vært ute med ungene og vi sitter å gnåler så klarer ikke gutta våre å henge med for vi hopper litt fram og tilbake og de sitter ennå på første "emne".

Og hvis dere har en diskusjon som er ikke er så "god stemning" så begynner hun vel å gnåle om noe annet for å forbedre stemningen.

Hæ? Vet du hva gnåle betyr?

Anonymkode: 0d4fc...bee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun gjør dette for å skifte tema. 

Det er ikke en diagnose, men noe folk gjør når de vil snakke om noe mer hyggelig.

Mulig hun er konfliktsky eller du veldig kranglefant? 🤷‍♀️

Anonymkode: 1446a...579

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Vet du hva gnåle betyr?

Anonymkode: 0d4fc...bee

Gnål er mas, det unger mener vi mammaer gjør når vi prater. Gnåle, noen ganger blir det gnål for det blir samme greia om igjen og om igjen. Er og litt variabelt hvor man kommer fra, her hvor vi bor blir det brukt ganske mye. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Her er både jeg og mannen slik. Vi er ekstremt lite langsinte. Vi kan diskutere/krangle og tre minutter etterpå er det som ingenting skulle ha skjedd. 

Anonymkode: 07133...3ec

Skrevet

Jeg skulle tro hun prøver å skifte samtaleemne til noe mer hyggelig etter en "diskusjon" (oppfatter det som en krangel eller litt heftig diskusjon det du forteller?). Helt normalt. Mange prøver jo å bytte tema og bli venner igjen på den måten etter en diskusjon eller krangel. Ser ikke noe galt i det?

Hvorfor irriterer det deg? Er det ikke litt hyggelig gjort av henne at hun vil pense deg inn på et mer harmløst tema og bli venner igjen?

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du syntes hun burde forfølge krangelen i timesvis?

Hvordan skifter du tema?

Anonymkode: 50b87...74b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du syntes hun burde forfølge krangelen i timesvis?

Hvordan skifter du tema?

Anonymkode: 50b87...74b

Ja, lurer også litt på hva alternativet er. Langdryg diskusjon? Eller bare stille front en stund?🤷

Anonymkode: 439c2...bbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange i tråden her som antar at TS mener krangle når han skriver "diskutere". Det kan godt være han og kjæresten har hatt en diskusjon om noe interessant og  i det de er i ferd med å avrunde samtalen, og de siste ordene fremdeles fordøyes, så slår hun om til noe helt annet og totalt banalt. Jeg hadde nok stusset litt på det, jeg også.

Anonymkode: e5572...e63

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en måte hun formidler på at hun totalt driter i det/deg. 

Anonymkode: a58ff...784

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mange i tråden her som antar at TS mener krangle når han skriver "diskutere". Det kan godt være han og kjæresten har hatt en diskusjon om noe interessant og  i det de er i ferd med å avrunde samtalen, og de siste ordene fremdeles fordøyes, så slår hun om til noe helt annet og totalt banalt. Jeg hadde nok stusset litt på det, jeg også.

Anonymkode: e5572...e63

Uansett så er det for å skifte fokus på noe som er lettere. Iht å lette stemningen. Det blir jo tungt om man diskuterer ting man er uenig i, lenge nok. Så dama her har vel bare egentlig en ganske naturlig og normal oppførsel

Anonymkode: 3dd73...fc8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...