Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på litt angående denne..

Bør den kun brukes på kveld?

Vet at man skal bruke solkrem, spesielt ved bruk av syrer.

Men lurer på om man kan bruke denne morgen,eller kun om kveld?

Og påfører dere med fingrene?

Skal huden vaskes med rens etter denne?

image.png.fab4bcbe233b43520e9f6c4ff8f4d64b.png

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville brukt den kveld ja, evt. ikke gått ut etter bruk. Bruker fingrene, tar på så lite som mulig, har den på maks 5 minutter og maks 1 gang i uken. Kan finne på å bruke den før jeg har på sminke om jeg skal ut en kveld, men ikke nødvendigvis så veldig lurt om det fortsatt er lyst ute. Kjører da på med flere lag spf-solkrem, farget krem med spf, pudder med spf osv. 

Anonymkode: 846c1...83d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville brukt den kveld ja, evt. ikke gått ut etter bruk. Bruker fingrene, tar på så lite som mulig, har den på maks 5 minutter og maks 1 gang i uken. Kan finne på å bruke den før jeg har på sminke om jeg skal ut en kveld, men ikke nødvendigvis så veldig lurt om det fortsatt er lyst ute. Kjører da på med flere lag spf-solkrem, farget krem med spf, pudder med spf osv. 

Anonymkode: 846c1...83d

Tusen takk for svar☺️

AnonymBruker
Skrevet

sykt at de selger det der. du får veldig tynn og ødelagt hud. gled deg til om 10 år . 

Anonymkode: 93d73...a35

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er et overhypa produkt som egentlig er ganske farlig for huden. Vurderte å kjøpe det selv en gang i tiden men er glad jeg undersøkte det litt nærmere og droppet det.

Vær for Guds skyld ekstremt forsiktig! Ikke bruk den mer enn en gang hver tredje uke. 

Anonymkode: 79ecc...bd4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det der er et overhypa produkt som egentlig er ganske farlig for huden. Vurderte å kjøpe det selv en gang i tiden men er glad jeg undersøkte det litt nærmere og droppet det.

Vær for Guds skyld ekstremt forsiktig! Ikke bruk den mer enn en gang hver tredje uke. 

Har du noe utdanning i hudpleie? Hva baserer du det på? Er ikke ute etter å "ta deg" men om dette stemmer så er det godt å vite. Jeg har hørt at syre er mer skånsomt enn skrubber, at man skader huden mindre/irriterer den. 

Anonymkode: 6c72c...35f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

har blitt alvorlig skadet av det. Da ble det utført i en hudpleieklinikk.. Skikkelig brannskada.. klinikken nektet for at de hadde skadet huden min og fortsetter med disse sakene. sykt...dama var tom hudlege, og hun mener at 70 % ikke er sterkt  !!! 

Anonymkode: 93d73...a35

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig god, bruker den på nese, hake og litt panne. 5 min 1 gang i mnd.

Anonymkode: ce62b...936

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har du noe utdanning i hudpleie? Hva baserer du det på? Er ikke ute etter å "ta deg" men om dette stemmer så er det godt å vite. Jeg har hørt at syre er mer skånsomt enn skrubber, at man skader huden mindre/irriterer den. 

Anonymkode: 6c72c...35f

Nei jeg har ingen utdanning i hudpleie. Er bare en helt vanlig person som kanskje er over middels interessert i hudpleie. Det er flere seriøse hudpleiere og hudleger som har advart mot å bruke dette produktet, pga det kan føre til brannskader. Det er en sterk konsentrasjon av syrer i denne. Det er ikke alle hudtyper som tåler det. Og man bør gjerne sette seg inn i produktet før man starter - noe ikke alle gjør. Folk har kanskje ikke noe erfaring med syrer fra før av, de vet ikke hvordan huden sin reagerer på aktive ingredienser, de kombinerer syreproduktet med andre ingredienser som IKKE burde kombineres, de bruker syren for ofte og for lenge og de går ut i sola etterpå, osv osv osv.
Flere hudpleiere mener også at det ikke er behov for en så sterk konsentrasjon. At huden har bedre av å bruke en lavere konsentrasjon.

Grunnen til at jeg mener produktet er overhypet er pga sosiale medier. Ordinary tok helt av pga det var et revolusjonerende konsept. Billig hudpleie for hvem som helst. Men også billig pga lav kvalitet på både ingredienser og oppskrifter. Skal man få det beste ut av The Ordinary så må man sette seg inn i hudpleie.
Selv forstår jeg ikke hvorfor noen mener The Ordinary er så bra i det hele tatt.
Det er så mange andre produkter som er bedre.

Syrer er ikke nødvendigvis mer skånsomt enn skrubber. Det kommer helt ann på syren og helt ann på skrubben. En skrubb kan være fin å bruke hvis kornene er små og man skrubber riktig. Og man slipper syreskader ved å bruke en skrubb!

Prøv gjerne produktet, men vær forsiktig!
Hvis du ikke har brukt syrer før, så prøv helst noe med en lavere konsentrasjon først.

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...