Gå til innhold

Klær i barnedåp, har ikke bunad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært i en barnedåp før, hverken vennene mine eller søskenene mine har hatt noe hastverk med å få barn. Nå skal jeg i barnedåp til en venn av meg men ANER ikke hva som er normalt/innafor å ha på seg når man ikke eier en bunad. GJERNE kom med bilder, eksempler etc. Jeg er 25 hvis det har noe å si. Legger ved et bilde av en kjole jeg har som jeg vurderte men vet ikke om den er innafor i det hele tatt??

takk!!

7D04ACDC-06B8-44E2-B41D-50E7DA533B85.png

Anonymkode: d0e53...620

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt innenfor hvis du tar på boller, cardigan eller dressjakke. Tenk ikke for kort og dekke til skuldre. Da er det meste innenfor...

Anonymkode: 174d2...88b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns kanskje den der var litt vel stiv for en barnedåp. 
Her er en jeg kunne brukt, særlig ved dåp på sommeren 

1E0F9941-555B-4BC9-A6C2-A2298C726D46.png

Anonymkode: b0698...f1b

• Liker 3
Skrevet

Den kjolen er ikke innafor. Ser ut som du skal gå i begravelse med den kjolen. Har ikke et problem med selve kjolen, men fargen. Finn heller en annen kjole med lysere farger f.eks. pastell. Så skaper det en kjekkere stemning, ☺️

AnonymBruker
Skrevet
solflekken skrev (2 minutter siden):

Den kjolen er ikke innafor. Ser ut som du skal gå i begravelse med den kjolen. Har ikke et problem med selve kjolen, men fargen. Finn heller en annen kjole med lysere farger f.eks. pastell. Så skaper det en kjekkere stemning, ☺️

Begravelse 😅 har brukt den i bryllup før haha.. Hadde håpet å slippe å kjøpe noe nytt, men ser jo at alt jeg har er mørkt 😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begravelse 😅 har brukt den i bryllup før haha.. Hadde håpet å slippe å kjøpe noe nytt, men ser jo at alt jeg har er mørkt 😬

😅

Da er det vel på tide å skifte ut garderoben😆

no problem😉 jeg kan hjelpe deg om det trengs😆

AnonymBruker
Skrevet

Kjolen er helt OK. Litt bar oppe. Ta en hvit cardigan over. Dåp er en formiddags-begivenhet, ikke kveld/cocktail. Så pen kjole, skjørt/bluse, pen bukse/topp eller drakt passer fint. 

Anonymkode: ff0df...5db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
solflekken skrev (8 minutter siden):

Du har nok aldri vært i begravelse. Man går ikke med stroppekjole i begravelse.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mørkt i dåp er helt fint. Dette er bare vedkommendes egen preferanse. 

Jeg ville tenkt ikke for kort, ikke bare skuldre (i alle fall ikke i kirken) og ikke veldig utringet. Ellers er det meste greit. Når man er 25 kan man kanskje tenke «en litt pyntet voksenbursdag», om det kan være til hjelp. Spør en venn som har vært litt i dåp, for eksempel. Om jeg hadde sett meg ut kjolen du bruker i HI så ville jeg dekket til skuldrene med cardigan, sjal etc. gjennom dagen, og sett an hvordan utrigningen blir på din kropp. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns den var helt innafor 😊 ha en jakke over og pene sko. 

Anonymkode: e705e...374

• Liker 1
Skrevet

Er det i kirke så ikke ha bare skuldre, ellers så kle deg pent så er det meste innafor

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det fikser du med fargerikt tilbehør

AnonymBruker
Skrevet

Om du pynter den ned litt med en cardigan eller noe er den helt fin. Hva ville du hatt i en konfirmasjon?

Når mine barn har blitt døpt har de fleste bare hatt på seg pene klær, ikke så veldig pyntet.

Anonymkode: a588a...98a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du har nok aldri vært i begravelse. Man går ikke med stroppekjole i begravelse.

Om du hadde lest rett hadde du sett at jeg kommenterte på fargen og ikke selve kjolen😁

AnonymBruker
Skrevet
solflekken skrev (23 minutter siden):

Om du hadde lest rett hadde du sett at jeg kommenterte på fargen og ikke selve kjolen😁

Eh jo du kommenterte på selve kjolen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt en litt småpen kjole eller pent skjørt og topp. Stroppekjolen var litt mer «kveldsstil» for meg, men du kan jo kle den ned med en jakke/Cardigan. Man pleier å være «formiddagspyntet» i barnedåp. 

Anonymkode: e3a14...6ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri vært i en barnedåp før, hverken vennene mine eller søskenene mine har hatt noe hastverk med å få barn. Nå skal jeg i barnedåp til en venn av meg men ANER ikke hva som er normalt/innafor å ha på seg når man ikke eier en bunad. GJERNE kom med bilder, eksempler etc. Jeg er 25 hvis det har noe å si. Legger ved et bilde av en kjole jeg har som jeg vurderte men vet ikke om den er innafor i det hele tatt??

takk!!

7D04ACDC-06B8-44E2-B41D-50E7DA533B85.png

Den er helt innafor og kjempe fin. Hvis du er i tvil spør du vennen hva hun tenker, siden det er deres barns dåp. Ikke høre på surpromp kjærringer på kg. 

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (51 minutter siden):

Er det i kirke så ikke ha bare skuldre, ellers så kle deg pent så er det meste innafor

Den setningen har jeg aldri hørt før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (7 minutter siden):

Den setningen har jeg aldri hørt før. 

Det er en veldig vanlig oppfatning. Er derfor man gjerne går med sjal el over kjole.

Anonymkode: e3a14...6ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som venn av foreldrene til barnet, som ung kvinne på 25. Da tenker jeg du kan bruke en pen sommerkjole. Helst ikke spagetti stropper. Min erfaring er at det kun er helt nermeste (mor/bestemor/far etc) som bruker bunad. Det er ingen regel som sier at andre gjester må bruke bunad hvis de har det. Selv har jeg kun brukt bunaden i mine egne barns konfirmasjon.

Anonymkode: ae557...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...