Gå til innhold

Nærmer det seg et punkt nå hvor valutasikret fond er et godt valg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Krig, matvaremangel, høye drivstoffpriser, uroligheter i markedene, og kronen svekker seg. Nærmer det seg et punkt hvor ihvertfall deler av fondssparingen bør være valutasikret?

Anonymkode: 9643d...8c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Krig, matvaremangel, høye drivstoffpriser, uroligheter i markedene, og kronen svekker seg. Nærmer det seg et punkt hvor ihvertfall deler av fondssparingen bør være valutasikret?

Den norske kronen er historisk ingen sikker havn når markedene vakler, så det er en historisk større sannsynlig at man oppnår en fordel med valutasikring i tiden som kommer. Men så var det å komme seg ut igjen på rett tidspunkt.. 

Anonymkode: d0c38...00e

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke investere i de aksjefondene som går så det suser for tiden?

Anonymkode: 2e18e...098

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er jo litt sent å kjøpe seg forsikring etter at huset har brent ned. Krona er svak, pga risiko for at de tingene der vil påvirke oss negativt fremover... det er priset inn.

Eller for å si det med andre ord, hvorfor tror du at de som selger forsikringer er veldedige organisasjoner som skal gi deg gratis penger ?

For all del, om du ønsker redusert risiko, kjør på, men vær obs på at det er -EV . Du taper penger på det i snitt, du kan ikke time markedet sånn.

Anonymkode: 48992...852

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke investere i de aksjefondene som går så det suser for tiden?

Anonymkode: 2e18e...098

Hvilke? 

Anonymkode: c5c58...d80

Skrevet

Jeg sparer i hovedsak i indeksfond som ikke er valutasikret. Men jeg investerte også noen få tusen i fond som var valutasikret for et par år siden. 

De siste seks månedene har det valutassikrede fondet falt 15 prosent mens fondet som ikke er valutasikret har falt 6 prosent. 

AnonymBruker
Skrevet
Mardrøm skrev (7 timer siden):

Jeg sparer i hovedsak i indeksfond som ikke er valutasikret. Men jeg investerte også noen få tusen i fond som var valutasikret for et par år siden. 

De siste seks månedene har det valutassikrede fondet falt 15 prosent mens fondet som ikke er valutasikret har falt 6 prosent. 

Jeg valgte valutasikret da kronen var på sitt svakeste under pandemien. Etterhvert som kronen styrket seg og fondene økte i verdi,tjente jeg godt på det. Du må selge på sterk krone. Det er hele poenget med valutasikring. Kjøp på svak,selg på sterk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...