AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Krig, matvaremangel, høye drivstoffpriser, uroligheter i markedene, og kronen svekker seg. Nærmer det seg et punkt hvor ihvertfall deler av fondssparingen bør være valutasikret? Anonymkode: 9643d...8c3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Krig, matvaremangel, høye drivstoffpriser, uroligheter i markedene, og kronen svekker seg. Nærmer det seg et punkt hvor ihvertfall deler av fondssparingen bør være valutasikret? Anonymkode: 9643d...8c3 Den norske kronen er historisk ingen sikker havn når markedene vakler, så det er en historisk større sannsynlig at man oppnår en fordel med valutasikring i tiden som kommer. Men så var det å komme seg ut igjen på rett tidspunkt.. Anonymkode: d0c38...00e
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Hvorfor ikke investere i de aksjefondene som går så det suser for tiden? Anonymkode: 2e18e...098
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Krig, matvaremangel, høye drivstoffpriser, uroligheter i markedene, og kronen svekker seg. Nærmer det seg et punkt hvor ihvertfall deler av fondssparingen bør være valutasikret? Anonymkode: 9643d...8c3 Er jo litt sent å kjøpe seg forsikring etter at huset har brent ned. Krona er svak, pga risiko for at de tingene der vil påvirke oss negativt fremover... det er priset inn. Eller for å si det med andre ord, hvorfor tror du at de som selger forsikringer er veldedige organisasjoner som skal gi deg gratis penger ? For all del, om du ønsker redusert risiko, kjør på, men vær obs på at det er -EV . Du taper penger på det i snitt, du kan ikke time markedet sånn. Anonymkode: 48992...852
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor ikke investere i de aksjefondene som går så det suser for tiden? Anonymkode: 2e18e...098 Hvilke? Anonymkode: c5c58...d80
Mardrøm Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Jeg sparer i hovedsak i indeksfond som ikke er valutasikret. Men jeg investerte også noen få tusen i fond som var valutasikret for et par år siden. De siste seks månedene har det valutassikrede fondet falt 15 prosent mens fondet som ikke er valutasikret har falt 6 prosent.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Mardrøm skrev (7 timer siden): Jeg sparer i hovedsak i indeksfond som ikke er valutasikret. Men jeg investerte også noen få tusen i fond som var valutasikret for et par år siden. De siste seks månedene har det valutassikrede fondet falt 15 prosent mens fondet som ikke er valutasikret har falt 6 prosent. Jeg valgte valutasikret da kronen var på sitt svakeste under pandemien. Etterhvert som kronen styrket seg og fondene økte i verdi,tjente jeg godt på det. Du må selge på sterk krone. Det er hele poenget med valutasikring. Kjøp på svak,selg på sterk. Anonymkode: 9643d...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå