Gjest Gjest_Virra_* Skrevet 7. november 2005 #1 Skrevet 7. november 2005 Er det bedre å frikjenne 10 skyldige enn å dømme 1 uskyldig? Synes ikke det jeg... Hvorfor er det det? Det må jo være veldig betryggende for kriminelle å høre at det er sånn holdning det norke rettssystemnet har...
Gjest Melk Skrevet 7. november 2005 #2 Skrevet 7. november 2005 Hvorfor det er det? Ville DU likt å havne i fengsel for noe du ikke hadde gjort?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. november 2005 #4 Skrevet 7. november 2005 Dette må være det dummeste innlegget jeg har sett på lenge. Håper du er villig til å ofre deg, trådstarter .
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #5 Skrevet 7. november 2005 Ja for å sitte i 20 år i fengsel for noe man ikke har gjort er jo heeelt ok. Dette må være dagens tåpeligste innlegg.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #6 Skrevet 7. november 2005 Man kommer aldri til å være 100% sikker på at alle som blir dømt er skyldige. Om man skulle unngå det kunne man jo ikke dømme noen. Om man skulle være uenig med trådstarter ville jo hele rettsystemet kollapse. Eller er det annerledes om man bruker en annen prosent?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #8 Skrevet 7. november 2005 Man kommer aldri til å være 100% sikker på at alle som blir dømt er skyldige. Om man skulle unngå det kunne man jo ikke dømme noen. Om man skulle være uenig med trådstarter ville jo hele rettsystemet kollapse. Eller er det annerledes om man bruker en annen prosent? ← Jeg vil si det er større sannsynlighet at David T. har vært med på Nokas-ranet enn at Dan Pettersen har vært det... Nettopp fordi David har tilstått. Derfor vil det være lettere å dømme han enn Pettersen
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #9 Skrevet 7. november 2005 Jeg vil si det er større sannsynlighet at David T. har vært med på Nokas-ranet enn at Dan Pettersen har vært det... Nettopp fordi David har tilstått. Derfor vil det være lettere å dømme han enn Pettersen ← Så man skal bare dømme dem som innrømmer at de har gjort noe?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #10 Skrevet 7. november 2005 Så man skal bare dømme dem som innrømmer at de har gjort noe? ← Nei, nå misforstår du. Men å dømme noen uskyldig er jo ille. Har ikke påtalemakten gode nok beviser, er det bedre å frikjenne enn å dømme. For man skal ikke dømme folk uskyldig. Det skjer sikkert hvert eneste år, men det bør skj i så liten grad som mulig. Og hvis konsekvenser er den at noen går fri av den grunn så får heller det være slik. For å sette noen i fengsel for noe de ikke har gjort er en grusom handling
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #11 Skrevet 7. november 2005 Nei, nå misforstår du. Men å dømme noen uskyldig er jo ille. Har ikke påtalemakten gode nok beviser, er det bedre å frikjenne enn å dømme. For man skal ikke dømme folk uskyldig. Det skjer sikkert hvert eneste år, men det bør skj i så liten grad som mulig. Og hvis konsekvenser er den at noen går fri av den grunn så får heller det være slik. For å sette noen i fengsel for noe de ikke har gjort er en grusom handling ← Ok, misforsto nok litt med vilje for å få frem et poeng. Er ellers helt enig med det du sier.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #13 Skrevet 7. november 2005 Man kommer aldri til å være 100% sikker på at alle som blir dømt er skyldige. Om man skulle unngå det kunne man jo ikke dømme noen. ← Hm... Jaha. Så du mener at man bare må regne med litt feilmargin nå og da?
Gjest TomKrus Skrevet 7. november 2005 #14 Skrevet 7. november 2005 (endret) Er det bedre å frikjenne 10 skyldige enn å dømme 1 uskyldig? Synes ikke det jeg... Hvorfor er det det? Det må jo være veldig betryggende for kriminelle å høre at det er sånn holdning det norke rettssystemnet har... ← Vi har noen uløste drapssaker har i landet. Tar du på deg ansvaret? Endret 7. november 2005 av TomKrus
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #15 Skrevet 7. november 2005 Hm... Jaha. Så du mener at man bare må regne med litt feilmargin nå og da? ← Mener og mener, selvsagt mener jeg ikke det. Men hva er alternativet? Anarki?
Gjest Varg-Menja Skrevet 8. november 2005 #16 Skrevet 8. november 2005 Det må jo være veldig betryggende for kriminelle å høre at det er sånn holdning det norke rettssystemnet har... ← Jeg synes dette er betryggende nettopp fordi jeg ikke er kriminell...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå