AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Del Skrevet 10. mai 2022 Nei, det er ikke morsomt å motta 500 kronestykker spikret fast på en latterlig dekorert planke. Lag et pent kort og legg en femhundrelapp inni, eventuelt vippse til konfirmanten eller sette inn på konto. Jeg får fnatt av alle latterlige dekorasjoner og installasjoner som tar en evighet å løsne pengene fra, om man i det hele tatt klarer det uten å rive i stykker en seddel eller to. Anonymkode: 89a8c...2cd 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Del Skrevet 10. mai 2022 En morsom ide er å gi beløpet i mynt i en iseske. Da blir du kvitt alt gammelt 50 ører osv og konfirmanten får en morsom gave og som han vil huske lenge. Jeg gjorde det og når konfirmanten så isesken og sa er det is? Så lo alle bra mye. Så rista han på boksen og alle sa ahhh. Vi skjønte alle at det var penger. 🤣 Anonymkode: 9eb19...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 10. mai 2022 #3 Del Skrevet 10. mai 2022 Om ikke du synes det er morsomt,så kan det mest sannsynlig være at en 14-15 åring synes det er gøy å finne ut hvor mye penger han/hun får☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, det er ikke morsomt å motta 500 kronestykker spikret fast på en latterlig dekorert planke. Lag et pent kort og legg en femhundrelapp inni, eventuelt vippse til konfirmanten eller sette inn på konto. Jeg får fnatt av alle latterlige dekorasjoner og installasjoner som tar en evighet å løsne pengene fra, om man i det hele tatt klarer det uten å rive i stykker en seddel eller to. Anonymkode: 89a8c...2cd Hørtes veldig morsomt ut, faktisk 👏😅 Anonymkode: 5c107...acf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Del Skrevet 10. mai 2022 Klipp av en bukselomme, legg pengene i den. Sett den i en ramme merket lommepenger. Anonymkode: d6366...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klipp av en bukselomme, legg pengene i den. Sett den i en ramme merket lommepenger. Anonymkode: d6366...561 Hvorfor skal man lage noe som kommer til å kastes? Anonymkode: defb4...23b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En morsom ide er å gi beløpet i mynt i en iseske. Da blir du kvitt alt gammelt 50 ører osv og konfirmanten får en morsom gave og som han vil huske lenge. Jeg gjorde det og når konfirmanten så isesken og sa er det is? Så lo alle bra mye. Så rista han på boksen og alle sa ahhh. Vi skjønte alle at det var penger. 🤣 Anonymkode: 9eb19...e78 🙄 Anonymkode: a6e6c...a9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 10. mai 2022 #8 Del Skrevet 10. mai 2022 Er tilbøyelig til å være enig, men smaken er som baken, så det kan jo hende en 14-åring har en annen mening enn oss. Men angående det praktiske, det er ikke bare bare å sette kontanter inn på bankkontoen lenger, så eksempelet med de 500 kronestykkene er jo nesten mer en belastning enn en gave. Før kunne man gå inn i banken og telle veksel i en maskin, men tviler på at det finnes lenger. Så kan man sette inn kontanter via butikker, men ikke alle banker er med på den ordningen, og systemet er neppe rigget for å ta imot mange hundre mynter ... Betale med dem? Nja, butikker er faktisk ikke pliktige til å ta imot mer enn 25 stk. av samme betalingsenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 10. mai 2022 #9 Del Skrevet 10. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): En morsom ide er å gi beløpet i mynt i en iseske. Da blir du kvitt alt gammelt 50 ører osv og konfirmanten får en morsom gave og som han vil huske lenge. Jeg gjorde det og når konfirmanten så isesken og sa er det is? Så lo alle bra mye. Så rista han på boksen og alle sa ahhh. Vi skjønte alle at det var penger. 🤣 Anonymkode: 9eb19...e78 Ikke akkurat tidenes mest stilfulle gave, litt sånn, "Hva skal vi gi konfirmanten? Vet ikke, vi sjekker mellom sofaputene og under setene i bilen ..." Jeg hadde ikke følt at det lå omtanke i en isboks full av mynter og rusk og rask. Og hva mener du egentlig konfirmanten skal gjøre med 50-øringer i 2022? Endret 10. mai 2022 av ti10 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. mai 2022 #10 Del Skrevet 10. mai 2022 Nevøen min fikk en slik pengegave og han brydde seg ikke i det hele tatt om dette tåpelige bildet som bestod av 1 kr spikret på en planke. Det var 500 kronestykke som var blitt spikret i en og en. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. mai 2022 #11 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En morsom ide er å gi beløpet i mynt i en iseske. Da blir du kvitt alt gammelt 50 ører osv og konfirmanten får en morsom gave og som han vil huske lenge. Jeg gjorde det og når konfirmanten så isesken og sa er det is? Så lo alle bra mye. Så rista han på boksen og alle sa ahhh. Vi skjønte alle at det var penger. 🤣 Anonymkode: 9eb19...e78 50-øringer eksisterer ikke lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Del Skrevet 10. mai 2022 Her ble det suksess med 500kr i glass og ramme. Med teksten, i tilfelle krise, knus glasset. Vet et par av dem fortsatt har rammen med pengene i 6 år etterpå. Blir vel en påminner om at man ikke har hatt noen krise😂 Anonymkode: 508a7...2b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En morsom ide er å gi beløpet i mynt i en iseske. Da blir du kvitt alt gammelt 50 ører osv og konfirmanten får en morsom gave og som han vil huske lenge. Jeg gjorde det og når konfirmanten så isesken og sa er det is? Så lo alle bra mye. Så rista han på boksen og alle sa ahhh. Vi skjønte alle at det var penger. 🤣 Anonymkode: 9eb19...e78 Sånt er ekstremt umorsomt. Ler bare for å være høflig av sånt. Anonymkode: 3c488...045 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Del Skrevet 10. mai 2022 ti10 skrev (2 timer siden): Er tilbøyelig til å være enig, men smaken er som baken, så det kan jo hende en 14-åring har en annen mening enn oss. Men angående det praktiske, det er ikke bare bare å sette kontanter inn på bankkontoen lenger, så eksempelet med de 500 kronestykkene er jo nesten mer en belastning enn en gave. Før kunne man gå inn i banken og telle veksel i en maskin, men tviler på at det finnes lenger. Så kan man sette inn kontanter via butikker, men ikke alle banker er med på den ordningen, og systemet er neppe rigget for å ta imot mange hundre mynter ... Betale med dem? Nja, butikker er faktisk ikke pliktige til å ta imot mer enn 25 stk. av samme betalingsenhet. Man kan enda sette penger inn lett. I min by er det en automat for det ved siden av minibanken flere steder. Anonymkode: 70b61...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Del Skrevet 10. mai 2022 Det er ikke gøy å lage jobb for konfirmanten, må vesle, sitte å dra ut en og en spiker, teite bilder som bare lager mer søppel og skrot. Det er slik som gamle tanter synes er morsomt, kreativt og originalt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her ble det suksess med 500kr i glass og ramme. Med teksten, i tilfelle krise, knus glasset. Vet et par av dem fortsatt har rammen med pengene i 6 år etterpå. Blir vel en påminner om at man ikke har hatt noen krise😂 Anonymkode: 508a7...2b3 Kjett siden de fleste sedlene har blitt skiftet ut innen de 6 siste årene da. Igjen, tåpelig og unyttig sløsing. Anonymkode: ed714...204 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 10. mai 2022 #16 Del Skrevet 10. mai 2022 Jeg synes det er hyggelig at noen har gjort seg flid med gaven. Å putte en seddel i en standard c5 konvolutt, og putte oppi et kort med ferdig tekst, vitner ikke om mye engasjement og omtanke. Men det er jo unødvendig å lage noe som bare skaper irritasjon for konfirmanten, kanskje. Går an å f.eks snekre en fuglekasse med konfirmantens navn på, og putte pengene oppi. Men så er jeg en person som verdsetter mer at folk har tenkt på meg, brukt tid på gaven, eller at de har pønsket ut noe som passer til akkurat meg, enn verdien av gaven. Jeg elsker sjokolade, og vil myyyye heller ha fem biter hjemmelagd konfekt enn en seddel i gave. Men en konfirmant ser det nok ikke helt på samme måte, jeg skjønner det!😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 10. mai 2022 #17 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Man kan enda sette penger inn lett. I min by er det en automat for det ved siden av minibanken flere steder. Anonymkode: 70b61...bab Det er ikke sånn overalt. Jeg bor i en ganske stor by, og det finnes ingen innskuddsautomater her. De fleste bruker kontantinnskudd i butikk, men det er ikke alle banker som er med på den ordningen, så da sliter man litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #18 Del Skrevet 11. mai 2022 Likte forslaget om 500-lapp i ramme. E kelt og greit. Man kan også putte lapper i ballong, så må den sprekkes. Ellers tenker jeg en konvolutt er ok. Eller vippse. Også gi en liten ting ved siden av. Anonymkode: 920f0...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. mai 2022 #19 Del Skrevet 11. mai 2022 Som mye annet hadde det en viss underholdningsverdi da ideen var ny. Det er den ikke lenger og nå vitner det egentlig bare om at man henger langt etter og helt mangler kreativitet. Penger er penger uansett hvor hardt man prøver å få det til å være noe annet. Samme med disse "overlevelses-kit'ene" i forskjellige varianter. Veldig utdatert og genererer bare mye penger brukt på helt unyttige ting og søppel. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #20 Del Skrevet 11. mai 2022 Jeg er helt enig i at slikt bare blir pes! Men jeg så en gang en jeg likte: De hadde kjøpt et bittelite tre (tror det var sånn mini oliventre i potte), brettet sommerfugler av sedlene og festet dem på treet. Et pengetre! Det var veldig fint, og en litt koseligere enn 500kr i en konvolutt. Sedlene ble jo sikkert fryktelig krøllete, men regner med at de var like fult brukbare for det.. Anonymkode: 9d04d...887 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå