Smørblomsten Skrevet 7. november 2005 #1 Skrevet 7. november 2005 Hva har dere pleid å betale for en helt vanlig tannlegesjekk med 2 røntgenbilder? Da mener jeg pris for denne sjekken uten at dere har måtte reparere/betale for hull. I Oslo... Lurer på om min tannlege var litt dyr: betalte 600 kr for en sjekk med røntgen, null hull....
Gjest gjesta Skrevet 7. november 2005 #2 Skrevet 7. november 2005 Jeg var for noen uker siden hos Tannlegene på Aker Brygge. Betalte 680,- tror jeg det var. Se her.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #3 Skrevet 7. november 2005 Betalte nylig 750,- for en full sjekk inkludert rtg-bilder, fjerning av tannsten og pussing ("sandblåsing"). Synes det er dyrt, men så blir jo tennene rene og pene
Veslejenta Skrevet 7. november 2005 #4 Skrevet 7. november 2005 Betalte ca 600 kroner for sjekk. Da tok hun ikke noe ekstra for fjerning av tannsten, og at hun tok 3 ekstra røngtenbilder. Måtte i tillegg betale ca 550 for et hull. Ble overrasket over at det var såpass billig jeg. Forrige tannlegen min kom jeg sjelden under 1500 kroner per sjekk.
Gjest gjesta Skrevet 7. november 2005 #5 Skrevet 7. november 2005 550 pr hull? Ikke så galt det. Jeg skal borre to hull til uka. Er det vanlig pris for borring? :klø:
Veslejenta Skrevet 7. november 2005 #6 Skrevet 7. november 2005 550 pr hull? Ikke så galt det. Jeg skal borre to hull til uka. Er det vanlig pris for borring? :klø: ← Jeg aner ikke. Pleier heldigvis ikke å borre så mye. Men jeg tok det uten bedøvelse da, er sikkert dyrere med. Jeg skulle nemlig rett på jobb, og hadde ikke lyst til å være skjev i ansiktet.. Dessuten synes jeg sprøytestikkene gjør vondere enn selve borringa...
Gjest gjesta Skrevet 7. november 2005 #7 Skrevet 7. november 2005 Uten bedøvelse??? Gale jente!!! Nei, bedøvelse må jeg ha! Helst massevis! Jeg får vel regne med en noe stivere pris jeg da.
Gjest gjesta Skrevet 7. november 2005 #8 Skrevet 7. november 2005 (endret) Dessuten synes jeg sprøytestikkene gjør vondere enn selve borringa... ← Jeg skal ikke stikkes i, selv om jeg skal bedøves! Sakset fra tannlegen min sin hjemmeside: Smertefri behandling er i fokus hos oss. Vi er opptatt av at pasienten opplever tannlegebesøket så behagelig som mulig. På bakgrunn av dette benytter vi en ny bedøvelsesmetode, som erstatter den gamle tradisjonelle sprøyten. Med denne nye teknikken kan vi bedøve tenner uten at leppe,tunge og kinn blir berørt. Denne bedøvelsen er tilnærmet smertefri uansett hvor i munnen bedøvelsen settes. Endret 7. november 2005 av Xavia
Gjest Fruktfat Skrevet 7. november 2005 #9 Skrevet 7. november 2005 (endret) Jeg skal ikke stikkes i, selv om jeg skal bedøves! Sakset fra tannlegen min sin hjemmeside: ← joda, om det funker på deg så... jeg har tannlegeskrekk og sprøyteskrekk (sprøyter er verst), og skulle derfor prøve en ny type bedøvelse forrige gang. det var noe som ble spruta mellom tennene -ikke sprøyter altså- som bedøvet tanna som skulle borres og de to ved siden av. dessverre tok det lang tid før den virket på meg -hun hadde begynt å borre-, og den gikk ut veldig fort. så det var ingen suksess for min del. Endret 7. november 2005 av Fruktfat
Grooo Skrevet 7. november 2005 #10 Skrevet 7. november 2005 Betalte nylig 750,- for en full sjekk inkludert rtg-bilder, fjerning av tannsten og pussing ("sandblåsing"). Synes det er dyrt, men så blir jo tennene rene og pene ← Betalte 650 for dette hos min tannlege på Bislet for tre uker siden
Gjest gjesta Skrevet 7. november 2005 #11 Skrevet 7. november 2005 joda, om det funker på deg så... jeg har tannlegeskrekk og sprøyteskrekk (sprøyter er verst), og skulle derfor prøve en ny type bedøvelse forrige gang. det var noe som ble spruta mellom tennene -ikke sprøyter altså- som bedøvet tanna som skulle borres og de to ved siden av. dessverre tok det lang tid før den virket på meg -hun hadde begynt å borre-, og den gikk ut veldig fort. så det var ingen suksess for min del. ← Å, nei!! Nå ble jeg kjempenervøs!!! Det er jo smerten jeg er vanvittig redd for.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #12 Skrevet 7. november 2005 For en vanlig sjekk og et par røntgenbilder betaler jeg kr. 350,- hos en kommunal tannlege. Han er kjempeflink med mennesker og han er en dyktig tannlege. Jeg er fornøyd med at han ikke robber sine pasienter/kunder samtidig som han er en svært hyggelig (og flink) person.
aline Skrevet 7. november 2005 #13 Skrevet 7. november 2005 betalte ca 700 for årlig sjekk med rengjøring og bilder. var inne og boret ett hull med bedøvelse, og det kom vel på godt over 800 for ett hull med bedøvelse, som forøvrig IKKE gjorde at jeg ikke kjente noe....
Gjest Aloha Skrevet 8. november 2005 #14 Skrevet 8. november 2005 Jeg betaler rett i overkant av 700,- for en vanlig tannlegesjekk, dette inkluderer røntgenbilder, fjerning av tannsten osv. Syns det er dyrt...!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #15 Skrevet 8. november 2005 Å, nei!! Nå ble jeg kjempenervøs!!! Det er jo smerten jeg er vanvittig redd for. ← da tar du vanlig sprøyte-bedøvelse. jeg tok den gangen etter, vi ble enige om at det var det beste for meg . har også hørt at bedøvelsen ikke funker som den skal om man er redd/engstelig/nervøs, mulig det var det som skjedde med meg. gikk ihvertfall veldig bra med sprøyta, merka at jeg slappet mye bedre av før hun begynte da. hilsen fruktfat
Arkana Skrevet 8. november 2005 #16 Skrevet 8. november 2005 600 kroner for sjekk, røntgen, fjerning av tannsten o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå