Gå til innhold

Hva tenker dere om mennesker som gjentatte ganger svarer sent på meldinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså at dem åpner meldingen på feks messenger eller snap og lar være å svare på flere timer eller dager? 

Jeg kan forstå at enkelte har det travelt, men at dette skal skje gang etter gang, og i tillegg til at personen beklager seg, men så skjer det igjen. 

Jeg forventer selvfølgelig ikke svar på minuttet, men alt med måte. 

Anonymkode: 9d3e2...903

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir lett å sitte igjen med følelsen av å føle at noe er galt eller at personen er care til deg. Jeg vet ikke, synes bare det er litt rart og egentlig litt respektløst. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Respektløst overfor den som sendte meldingen det betyr jo at dem ikke vil snakke og ignorerer deg seffølgelig å late som noe annet er bare rart 🤨

Anonymkode: 76983...452

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg fått svar flere dager etterpå hadde jeg ignorert personen tilbake eller bare sluttetå ta kontakt

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså at dem åpner meldingen på feks messenger eller snap og lar være å svare på flere timer eller dager? 

Jeg kan forstå at enkelte har det travelt, men at dette skal skje gang etter gang, og i tillegg til at personen beklager seg, men så skjer det igjen. 

Jeg har litt ulik praksis rundt dette med de ulike vennene og andre personer jeg skriver til. Jeg har en veldig god venninne som jeg skriver masse og utfyllende til, og hun gjør det samme til meg. Vi vet hvor vi har hverandre, er åpen og genuin, og veldig gode venner for hverandre. Men det kan gå alt fra over en uke til svarer hverandre, til samme dag, alt utfra hva vi har tid til og om det er spørsmål det haster med eller ei. Jeg syns det er så deilig at det ikke forventes svar så fort man har sett meldingen. Ikke noe press, man svarer når man vil😊

Men så har jeg andre som svarer med én gang, og da føles det mer som stress, for da betyr det at man havner i en chatterunde som kan være tidkrevende. Det er koselig det asså, men det er ikke alltid man har tid eller energi til det. 

Derimot, dersom den som sender en melding spør om noe konkret som det haster å få svar på, da svarer jeg selvfølgelig med en gang. Og om jeg har et konkret spørsmål, så kan jeg bli veldig frustrert når jeg ikke får svar på lang tid. Det å bruke +- fem dager på et ja/nei- spørsmål som den andre trenger raskt svar på, det er respektløst, syns jeg.

Anonymkode: 4d838...7a4

• Liker 7
Skrevet

Jeg glemmer ofte å svare på meldinger. Så hvis det er noe viktig, så ringer folk:) 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Folk er så ulike når det kommer til kommunikasjonsmåter. Selv liker jeg best skriftlig kommunikasjon, ja aller best å møtes fysisk såklart, men er ikke så glad i å snakke i tlf. Det vet alle vennene mine. Likevel har jeg ei god venninne som ringer meg så fort jeg sender en melding, fordi hun ikke gidder å skrive. Hun liker best å snakke i tlf, hvis hun har valget mellom tlf og meldinger. Men dette gjør at jeg ikke svarer en melding fra henne på en stund, fordi jeg vet at når jeg gjør det, så ringer hun, og det er jeg sjelden helt klar for.

Anonymkode: 4d838...7a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dessverre en av dem. Jeg har rett og slett utviklet en slags fobi mot å skulle svare alle som sender meldinger i hytt og pine. Føler ikke jeg rekker å gjøre annet enn å sitte med nesa i telefonen om jeg alltid skal svare den og den og den på et eller annet. Bruker også telefonen mye i jobb og kjenner at jeg til tider vil sette fyr på hele telefonen. Er flere som er sure på meg for dette, og det respekterer jeg 100%. Men jeg har rett og slett ikke kapasitet til å sitte å tekste hele tiden. Jeg svarer når jeg føler at jeg har tid/overskudd. Er det noe som haster/avtaler o.l svarer jeg selvfølgelig. 

Anonymkode: 9cc3e...73f

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er dessverre en av dem. Jeg har rett og slett utviklet en slags fobi mot å skulle svare alle som sender meldinger i hytt og pine. Føler ikke jeg rekker å gjøre annet enn å sitte med nesa i telefonen om jeg alltid skal svare den og den og den på et eller annet. Bruker også telefonen mye i jobb og kjenner at jeg til tider vil sette fyr på hele telefonen. Er flere som er sure på meg for dette, og det respekterer jeg 100%. Men jeg har rett og slett ikke kapasitet til å sitte å tekste hele tiden. Jeg svarer når jeg føler at jeg har tid/overskudd. Er det noe som haster/avtaler o.l svarer jeg selvfølgelig. 

Anonymkode: 9cc3e...73f

Det forstår jeg! Men det er forskjell på å la det gå flere dager enn timer. Det fins en grense.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de ikke ønsker å skjemme bort folk med øyeblikkelige svar. Ingen skylder deg øyeblikkelige svar vel. Mange synes mobilen tar litt vel mye plass i livet sitt og selv om de ser en melding, som tar kanskje 2 sek, så betyr ikke det at de må kaste alt de har i hendene for å svare. Kanskje er de sammen med noen. Jeg synes folk som alltid prioriterer mobilen, samme hvor uviktig, fremfor de som de fysisk er sammen med er svært uhøfflige og nærmest hjernevasket på idéen om at alt som kommer via mobilen er viktigere.  Og så blir vel svarene mer gjennomtenkte hvis de kommer etter noen timer eller en dag. Håper du ikke er skuffet over at det tok meg hele 42 minutter å gi deg riktig svar på ditt innlegg.

Anonymkode: c2016...91e

• Liker 9
Skrevet

Jeg kan drøye med å svare om det ikke er noe superviktig. Med mobilens/internetts inntog har det blitt en uting at alle skal forvente at du er tilgjengelig bestandig. 

Det renner inn meldinger osv. fra så mange ulike personer hver eneste dag. Jeg misliker folk som kaster seg over telefonen så fort det kommer et lite pip, det er svært uhøflig. I dagens samfunn er alle mest opptatt av skjermen, og ikke de menneskene de fysisk må forholde seg til. 

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men tenk litt "gammeldags" på det. Det er ikke SÅ mange år siden vi ringte på fasttelefonen. Enten var folk hjemme, det var opptatt på linja, eller det var ingen hjemme. Og det var det. Vi må faktisk kunne respektere at ikke alle sitter med nesa limt fast i skjermen 24 timer i døgnet. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er irriterende når noen svarer på en snap ettee mange timer/dager, så man ikke husker hva man har sendt🤪

Gjest Villfisker
Skrevet

Har hverken messenger eller snap. Det skal jeg aldri ha heller.

Men jeg er en av de som åpner sms, og ikke gidder å svare med en gang, hvis det ikke er viktig, og jeg har andre ting å gjøre.

Pga dette, blir meldingen usynlig etterpå. Noen ganger glemmer jeg derfor at jeg skulle svare senere. Heldigvis skjer ikke det så ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Vil jeg ha raskt svar, så ringer jeg. Svarer de ikke da, så ser de at jeg har ringt. Da kan de ringe meg tilbake når de har anledning.

Så enkelt er det. 

Anonymkode: c319a...bfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når noen ikke svarer på lang tid/ikke svarer, tenker jeg at de ikke bryr seg om meg. 

Anonymkode: a6e08...63f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker raskt hvem meldingen er fra og hva det gjelder, og så vurderer jeg om jeg må svare nå eller om det kan vente. Dermed kan det fort ta noen timer før jeg svarer. Har en kollega som må svare på absolutt alt fra god morgen-meldinger fra venner til telefoner fra barnehagen med en gang det plinger, med det resultat at vedkommende aldri får gjort jobben sin. Vedkommende forstår ikke hvordan jeg blir ferdig med jobben på under halve tiden. Har forsøkt å forklare at det er fordi jeg bare svarer på viktige telefoner utenom matpausen (f.eks fra barnehage/skole).

Anonymkode: 5e8b5...c27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppdaga nå at jeg glemte å svare

på en sms for fire dager siden. Den var jobbrelatert så det var litt dumt. 

På messenger har jeg skrudd av varsler. Orker ikke sitte og glo på tlf hver gang det plinger. Sjekker når det passer MEG. 

Anonymkode: 3a7bb...6b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis det er noe du virkelig må ha svar på så kan du jo ringe 😊

Anonymkode: 41122...fde

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (6 timer siden):

Jeg glemmer ofte å svare på meldinger. Så hvis det er noe viktig, så ringer folk:) 

Samme her.

Alle som kjenner meg ringer. Sender kun meldinger/snap/messenger til meg om det er noe de ikke forventer svar på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...