Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer, fordi vi slet med å få satt inn konfirmasjonspengene til vårt barn, etter vår konfirmasjon. Pga ingen banker bare tar imot og ustabilt om post i butikk tar imot penger av og til gjør det det og av og til ikke. Og de tar imot begrensede mengder. Så vi fikk satt inn et lite beløp først, og når vi skulle sette inn i neste runde hadde de sluttet å ta imot. Nermeste bank er et stykke unna, og der fikk vi en mnd vente tid på å få satt pengene inn.. 

Så derfor tenker jeg å gi penger på vips. Men så blir jeg usikker da. Fordi vi ville gjerne ha litt kontroll på pengene og styre hvor mye som skulle spares og hvor mye som skulle brukes. Og da blir det litt vrient å vite hvor man setter pengene inn. Den ene ungen kan jeg ikke ta kontakt med, pga vanskelig situasjon som nylig er oppstått rett før, og ønsker og trenger ro rundt seg. Mange har nok ikke tenkt på at det ikke er lett å få satt pengene inn i banken. Og har mulig ikke fikset noen ordning på det. 

Skal jeg bare vipse inn på deres konto? Og hvordan gir man gaven evnt litt mer spennende enn på vips? Vet du om noen andre bedre løsninger her?

Anonymkode: ffe88...d4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen gode ideer? 

Anonymkode: ffe88...d4c

Skrevet

Når mitt barn får pengegaver i kontanter, så kjøper jeg sedlene av ham. Dvs jeg får sedlene av ham, og så overfører jeg tilsvarende beløp inn på hans sparekonto. Sedlene bruker jeg til å handle på butikken med.

Men det må du jo evt snakke med foreldrene om. 

Du kan jo også spørre foreldrene om kontonummeret til konfirmantens sparekonto, og overføre i nettbanken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min konfirmant fikk noe penger i kontanter og noen overførte til sparekontoen hennes. 

Kontantene satt vi inn i banken, sånn selvbetjenings-maskin. 

Har kjøpt sedler av barna tidligere når de har fått det i bursdag o.l. 

Anonymkode: 2c71d...656

AnonymBruker
Skrevet

Dette ble litt forvirrende. Ønsker du å bestemme over gaven du gir til andres barn?

Nevøen min konfirmerte seg i år, og vi ga penger på vipps. Det er virkelig helt meningsløst at vi skal ta ut noen tusenlapper for at de skal styre med å sette dem inn igjen. 

Anonymkode: 1b0a1...bb2

• Liker 1
Gjest Hippokrates
Skrevet

Jeg vippset, og skrev i kortet hvilket beløp jeg vippset. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...