Gå til innhold

Flass kløe å sår i hodebunnen. Hva er det ? Er det normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har klødd noen dager å tenkt jeg må sjekke meg får lus men det er ikke lus. Så det heller var store flass biter og sår.. har ridd i svett hjelm kan det ha noe med det? Er det sånn folk mener når de snakker om flass? Synes det var veldig mye. Kløen ble kjempe intens når jeg tok av flasset

Anonymkode: 60ba2...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det høres litt ut som eksem? Ville sjekket hos legen. Har selv eksem i hodebunnen og har fått et middel på resept som fungerer bra. 

en svett hjelm kan absolutt fremprovosere eksem. 
uansett hva det er så er det nok lurt å bytte til en sjampo for tørr og sensitiv hodebunn, og ikke dusje for lenge/ofte og i for varmt vann. 

AnonymBruker
Skrevet

Åhh har eksem på kroppen aldri tenkt på hode 😅 bruker vanlig sjampo noe som sikkert ikke er smart men har jo gått greit med små kløe te tider men gått mye i strikk å med svett hjelm er vell noe triggende😅 bruker parfyme fritt alt annet men hvor fins det parfymefri shampoo? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Åhh har eksem på kroppen aldri tenkt på hode 😅 bruker vanlig sjampo noe som sikkert ikke er smart men har jo gått greit med små kløe te tider men gått mye i strikk å med svett hjelm er vell noe triggende😅 bruker parfyme fritt alt annet men hvor fins det parfymefri shampoo? 

På apoteket😊 

det middelet jeg har fått av legen heter Elocon. Kanskje det samme kan hjelpe for deg!🤞🏼

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
GulSol skrev (6 minutter siden):

Psoriasis?

Googlet det å det så ikke feil ut nå er jeg littegrann usikker men skal prøve å vaske alt ut i morgen å se om det hjelper ellers får jeg høre med legen 

AnonymBruker
Skrevet

Dobbelt sjekket nesten garantert eksem😅 burde skjønt det har jo eksem andre plasser men aldri fått så ille før! Tips får noe som kan lindre kløen? Burde jeg ta en dusj nå får jeg har jo klødd masse på det nå 😮 

AnonymBruker
Skrevet

Tips til hva som hjelper mot smerten? Tok en dusj kjennes som jeg har masse kutt i hode... klør helt vilt også. Kan jeg få det bort uten å måtte te legen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vel hhuden på hodet er den samme huden som på resten av kroppen, huden der må ta vares på samme måte som resten av kroppen. 

Anonymkode: 206d1...e07

AnonymBruker
Skrevet

kanskje du har sopp? man får kjøpt soppsjampo på apoteket

Anonymkode: e6a12...70d

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Daxxin sjampo fra apoteket. Funker helt nydelig hos meg.

Anonymkode: 57aa1...049

AnonymBruker
Skrevet

Du har fått mange gode råd du kan prøve ut, men fortsetter det så bør du absolut gå til legen. 

Det du har kan være så mye og en lege kan lett se hva det er. 

Ville faktisk først gått til lege og sjekke det ut enn å prøve ut alt anna som kanskje ikke fungerer.. 

Anonymkode: fe24f...543

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klekk ett egg og masser det inn. 

Skyll ut. 

Oliven olje kan også prøves men det er noe dritt å få vasket ut igjen etterpå. 

Anonymkode: 59385...644

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har fått mange gode råd du kan prøve ut, men fortsetter det så bør du absolut gå til legen. 

Det du har kan være så mye og en lege kan lett se hva det er. 

Ville faktisk først gått til lege og sjekke det ut enn å prøve ut alt anna som kanskje ikke fungerer.. 

Anonymkode: fe24f...543

Føler meg desperat her å nå mest, prøvd å ta paracet å ibux håper det hjelper 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klekk ett egg og masser det inn. 

Skyll ut. 

Oliven olje kan også prøves men det er noe dritt å få vasket ut igjen etterpå. 

Er desperat nokk til å prøve haha 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er desperat nokk til å prøve haha 😅

Prøv det, det lindrer. 

Skrevet

Hva bruker du på kroppen når du har eksem der? Vask med samme såpe og smør hodebunnen med samme salve. Så får du heller vaske bort salven når det roer seg.

Apotek selger ACO sjampo som er parfymefri, den fungerer godt. Men nå har jeg kun sensitiv hodebunn, ikke eksem.

På hesten som har eksem har jeg brukt optima pH, den virker veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har verken eksem eller psoriasis, men sleit lenge med det samme. Har prøvd omtrent alt av shampoo, og den eneste jeg kan bruke, og som tok knekken på problemet er KMS Head Remedy Anti-Dandruff. Fåes hos noen frisører og på nett. Den er litt dyr, men den er drøy. 

Anonymkode: 69af2...037

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Tips til hva som hjelper mot smerten? Tok en dusj kjennes som jeg har masse kutt i hode... klør helt vilt også. Kan jeg få det bort uten å måtte te legen? 

Det kommer ikke til å gå bort uten medisin fra legen, så ring dit så fort som mulig. Jeg fikk faktisk resepten med engang uten at han faktisk måtte se på det. Det er nok fordi jeg (også) sliter med eksem på resten av kroppen. 

Bruker denne sjampoen fra apoteket. Den vil ikke få bort eksemen, men den gjør at det ikke blir trigget nye utbrudd eller forværre det som er: https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/harpleie/aco-sc-dry-scalp-moi-shampo-up-200,5032064

Unngå andre hårprodukter. 

AnonymBruker
Skrevet

Fungoral har fungert på meg når jeg har eksem i hodet!

Anonymkode: ceec4...cfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...