Gå til innhold

Hvilken type bille og noe jeg burde tenke på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags type bille er dette? Og kam den gjøre noe skade eller annet? Hver natt når jeg er ute med bikkja før leggetid så er det mange av disse ute på veien. Kan jo bare regne med at de er mye nærmere huset på dagtid 😬 kan disse gjøre noe skade eller noe? 

99FFE8AC-6B83-4F72-B8DB-48628DCB8AC2.jpeg

Anonymkode: 0d8b1...482

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ufarlig. La dem holde på i fred og ro 😊

Anonymkode: 1f889...876

AnonymBruker
Skrevet

Null problem. 

Det ser ut som en eller annen løpebille. Og hvis det er det, så spiser disse brunsnegler, så det er et gode for hagen din. 😊

Anonymkode: fa0ca...0d1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Null problem. 

Det ser ut som en eller annen løpebille. Og hvis det er det, så spiser disse brunsnegler, så det er et gode for hagen din. 😊

Jepp, løpebiller spiser brunsnegler og masse annet herk, nyttedyr! ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Null problem. 

Åh herlig 😃 da skal jeg passe på og gå sikksakk for å ikke tråkke på de i mørket 😄

Anonymkode: 0d8b1...482

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det vi kaller en blåmann, helt ufarlig 🙂

Anonymkode: b41ac...688

Skrevet

Det er enten en vanlig jordløper, eller en tordivel. Den største forskjellen mellom de to er at jordløperen ikke kan fly, pluss at hals-skjoldet er mye bredere på en tordivel enn på jordløperen.
Jordløperen er også noe smalere, så den kan se lang og tynn ut, mot tordivelen som oftere ser ut som en stutt og tjukk oval.
Tordivelen er også i samme familie som den egyptiske skarabéen og kalles noen ganger Nordens skarabé 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...