AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Hei, Datteren min på 9 mnd får vanligvis en flaske når hun legger seg i syvtiden og en flaske rundt kl.12-01, før hun sover til ca kl.06.00. Får inntrykk på alle (og helsestasjonen) at man på et tidspunkt avventer babyer å spise på natten. Hun spiser ellers frokost (skiver), lunsj (grøt), mellommåltid (typisk frukt) og middag i løpet av dagen. Er det realistisk at hun skal sove fra kl.19-06.00 uten mat? Når begynte dere evt med avveining og hvordan gikk dere fram? Anonymkode: 62841...19f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Jeg ammet mine to første (åtte år siden), men når de nærmet seg året gikk vi mer og mer over til flaske. Fortsatte å gi flaske som vanlig på natten en stund, og deretter laget jeg melken gradvis tynnere. Til slutt ga jeg bare en flaske med vann og etter det igjen ga jeg bare smokk. Dette synes jeg fungerte veldig bra. Tror de ble avvent en gang mellom 1 og 1,5 år. Anonymkode: 7a51e...bfa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Min kuttet først leggeflaska ved å få kvekdsmat. Fortsatte med 23-flaska en stund til, frem til hun var ca. 1 år, da ville hun bare ikke ha. En periode hadde hun tatt kanskje halve flaska, til hun en kveld bare snudde seg bort. Er det sånn at din spør etter flaske? Eller våkner hun av vane? Anonymkode: 8267d...5fa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Jeg ammet min første ca hver andre time gjennom natta til han var rundt ni mnd. Da snudde han seg vekk fra puppen en kveld og begynte å prøve å sovne selv. Så han gikk fra helt avhengig til null nattamming på eget initiativ rundt den alderen dere er nå. Anonymkode: ea36e...eeb
Besant Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Takk for svar! Min våkner nok av vane, men blir helt hysterisk hvis hun ikke får melk. Kanskje utvanning er veien å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå