AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Det kommer an på hvor du kjøper. Om du kjøper i ei bygd som alle flytter fra, er det litt risiko. Kjøper du sentralt i en populær by, tror jeg det er veldig liten risiko for at du må selge med tap. Anonymkode: e7c6f...bf1 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kommer an på hvor du kjøper. Om du kjøper i ei bygd som alle flytter fra, er det litt risiko. Kjøper du sentralt i en populær by, tror jeg det er veldig liten risiko for at du må selge med tap. Anonymkode: e7c6f...bf1 Blir sentralt ved Oslo. Anonymkode: ff590...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Kjøper du bolig nå, og ser 5 - 10 år frem i tid, kjøper du for å bo, ikke for å tjene penger. Ingen vet hvordan situasjonen er om 5 - 10 år. Med det tidsperspektivet hadde jeg lagt mye mer vekt på trivsel enn fortjeneste. Anonymkode: 35b4b...d1c 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kjøper du bolig nå, og ser 5 - 10 år frem i tid, kjøper du for å bo, ikke for å tjene penger. Ingen vet hvordan situasjonen er om 5 - 10 år. Med det tidsperspektivet hadde jeg lagt mye mer vekt på trivsel enn fortjeneste. Anonymkode: 35b4b...d1c Saken er den at jeg vil arve med tiden, har ikke råd til å sitte med to bosteder. Kjøper en andelsleilighet den kan vel ikke leies ut? Arver enebolig. Anonymkode: ff590...2b5
Million Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Saken er den at jeg vil arve med tiden, har ikke råd til å sitte med to bosteder. Kjøper en andelsleilighet den kan vel ikke leies ut? Arver enebolig. Anonymkode: ff590...2b5 Jo, borettslagsleiligheter kan leies ut. Vanlig er opptil tre år. Styret må informeres, men de kan ikke si nei med mindre de har gode grunner e.l. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Det har vært mye prispress på bolig den iste tiden, så skal man kjøpe nå bør man minimum bli boende der i 5 år for å unngå å selge med tap. Men hvordan markedet utvikler seg er det jo ingen som vet Anonymkode: d84ed...51d
Million Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Ingen kan spå fremtiden, så det er det umulig å svare på. Alt blir bare synsing. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Alle de som kommer til norge må vel ha et sted å bo så tviler på at prisene raser. Anonymkode: 6049f...151
enkefru Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 Nei, det vil jeg ikke tro.... Oslo og omegn vil nok holde seg, muligens ikke stige all verden, men neppe synke. Etterspørselen er for stor
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 Kjøper man leilighet/hus på et attraktivt sted så skal det mye til for at de ikke blir solgt uansett hvordan ting er. Man må ha et sted og bo og her i Norge så kjøper man. Anonymkode: 6c5e5...4bf 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Saken er den at jeg vil arve med tiden, har ikke råd til å sitte med to bosteder. Kjøper en andelsleilighet den kan vel ikke leies ut? Arver enebolig. Anonymkode: ff590...2b5 Ser ikke helt at en arv av bolig opptil 10 år frem i tid skal ha noe å si for valgene du tar nå. Er du sikker på at de som nå bor i boligen ikke ser for seg å selge den og heller kjøpe seg noe lettstelt for pengene? Om 10 år kan slitasjen på den eneboligen være så stor at du kanskje ikke ser deg tjent med å overta. Mye kan skje på 10 år. Ville planlagt utifra hva som passer livssituasjonen din her og nå, ikke hva som kanskje, så fremt i fall, muligens kan hende, skjer om 10 år. Anonymkode: 35b4b...d1c 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ser ikke helt at en arv av bolig opptil 10 år frem i tid skal ha noe å si for valgene du tar nå. Er du sikker på at de som nå bor i boligen ikke ser for seg å selge den og heller kjøpe seg noe lettstelt for pengene? Om 10 år kan slitasjen på den eneboligen være så stor at du kanskje ikke ser deg tjent med å overta. Mye kan skje på 10 år. Ville planlagt utifra hva som passer livssituasjonen din her og nå, ikke hva som kanskje, så fremt i fall, muligens kan hende, skjer om 10 år. Anonymkode: 35b4b...d1c De selger aldri huset, har også stor tomt. Tror neppe de lever om 10 år dessverre. Anonymkode: ff590...2b5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Skrevet 10. mai 2022 On 5/9/2022 at 11:17 PM, AnonymBruker said: Om feks 5 til 10 år? Anonymkode: ff590...2b5 Det er det ingen som vet Anonymkode: a636e...152
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 Jeg tenker at det kommer store forandringer over tid frem til år 2030. Man må jo bare kjøpe en bolig nå om man kan, men ville ikke satset på at man tjente så mye på det. Heldige er de som kom seg inn på boligmarkedet for ca.10 år siden. Selv har jeg ikke kjøpt meg bolig enda, og bor hjemme hos en slektning veldig billig. Har ikke råd til å kjøpe bolig uansett, og får helle se det an. Anonymkode: 5c40c...38d
Gjest Some guy Skrevet 10. mai 2022 #16 Skrevet 10. mai 2022 On 5/9/2022 at 11:17 PM, AnonymBruker said: Om feks 5 til 10 år? Anonymkode: ff590...2b5 Jeg driver med litt finans relaterte greier. Jeg har pusha på kona for at vi skulle selge en utleie leilighet kjappest mulig. Fikk solgt den forige uke. Vi har fortsatt 2 til men får ikke kvittet oss med den ene og den andre trenger vi til utleie i forhold til andre ting. Men den ene vi kunne selge sa jeg at vi må kvitte oss med den. Vi har også flytende rente, men jeg sa at vi må gå over til fast. Selv om det innebarer større avdrag og renter per idag. Vi prøver også å kvitte oss med all gjeld men ser ikke ut som det går kjapt nok. Men vi prøver. Det sagt så er det som skjer i markedene nå veldig ille. Vanlige folk merker det ikke men børsene raser over hele verden. Jeg føler at det er et spørsmål om tid for denne euphoria på boligene sier stop. Vi vet ikke hvordan dette ender, men vi prøver å sikre oss så mye vi kan til dette blåser over. Men vi vet ikke hvor lang tid dette vil ta eller om i det hele tatt skjer.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #17 Skrevet 11. mai 2022 Some guy skrev (4 timer siden): Jeg driver med litt finans relaterte greier. Jeg har pusha på kona for at vi skulle selge en utleie leilighet kjappest mulig. Fikk solgt den forige uke. Vi har fortsatt 2 til men får ikke kvittet oss med den ene og den andre trenger vi til utleie i forhold til andre ting. Men den ene vi kunne selge sa jeg at vi må kvitte oss med den. Vi har også flytende rente, men jeg sa at vi må gå over til fast. Selv om det innebarer større avdrag og renter per idag. Vi prøver også å kvitte oss med all gjeld men ser ikke ut som det går kjapt nok. Men vi prøver. Det sagt så er det som skjer i markedene nå veldig ille. Vanlige folk merker det ikke men børsene raser over hele verden. Jeg føler at det er et spørsmål om tid for denne euphoria på boligene sier stop. Vi vet ikke hvordan dette ender, men vi prøver å sikre oss så mye vi kan til dette blåser over. Men vi vet ikke hvor lang tid dette vil ta eller om i det hele tatt skjer. Jeg må kjøpe nå som jeg har muligheten. Leier nå, men det er dyrt og ustabilt. Er bare så redd for å gå i tap. Anonymkode: ff590...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå