AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Hørte en lege på radioen sa at det er sjelden at noen trenger å være 100 % sykemeldt. Iallefall over lang tid. At alle har litt arbeidsevne . F eks noen timer i uken. Enig? Er ikke bra å være borte fra jobb i lang tid. F eks måneder eller opptil 1 år. Anonymkode: a23c6...457
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Helt enig i at det for veldig mange ikke er optimalt at de er 100% borte fra arbeid over lang tid. Allikevel er det i noen tilfeller helt nødvendig. Selv er jeg 100 % sykmeldt, men kun på andre måneden foreløpig. Det blir mer. Helt nødvendig, da jeg har gått på en mindre smell og det er så godt som umulig å begrense arbeidsoppgavene til noen få prosent. Anonymkode: f9314...c1a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Helt enig i at det for veldig mange ikke er optimalt at de er 100% borte fra arbeid over lang tid. Allikevel er det i noen tilfeller helt nødvendig. Selv er jeg 100 % sykmeldt, men kun på andre måneden foreløpig. Det blir mer. Helt nødvendig, da jeg har gått på en mindre smell og det er så godt som umulig å begrense arbeidsoppgavene til noen få prosent. Anonymkode: f9314...c1a Noen må være 100 % sykemeldt ei stund ja. Men de fleste klarer å jobbe noen prosent. Anonymkode: a23c6...457
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen må være 100 % sykemeldt ei stund ja. Men de fleste klarer å jobbe noen prosent. Anonymkode: a23c6...457 Det kommer jo an på om jobben klarer å tilpasse. Selv er jeg lærer og har fått store psykiske utfordringer som gjør at jeg griner hele tiden og tar alt personlig. Kan jo ikke stå i klasserommet sånn, men jeg kunne kanskje gjort noe annet for meg selv på et kontor til jeg ble bedre. Anonymkode: ad544...e11 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Det er jeg helt enig. Men jobben klarer ikke alltid å tilrettelegge. Slik var det for meg i barnehage. Kunne jobbe halv dag i uken, men det gikk ikke. Det måtte være hel eller ingenting. Så da ble det 100% sykemelding i stedet. Legen ble ganske frustrert over dette. NAV brydde seg ikke... Anonymkode: 40861...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå