Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Husker da jeg var barn og trodde at ALLE voksne var til å stole på.. at jeg kunne fortelle alle voksne alt jeg hadde på hjertet og forvente at de skulle forstå meg, at de skulle holde det hemmelig og ikke si det til noen, at jeg kunne stole på dem.

Nå i voksen alder (er fortsatt bare i 20 årene) har jeg innsett hvor feil man kan ta. Har møtt folk som er eldre enn mine foreldre som oppfører seg som om de går på ungdomsskolen, folk som baksnakker og sladrer. Lærere/psykologer som har brutt taushetsplikten osv. Tenkte alltid at når jeg blir voksen så ordner alt seg. Tvert imot blir ting verre. Synes det er helt latterlig at ungdomsskoleelever og barn har undervisningstimer der de skal lære at å utestenge/mobbe er ikke greit, så gjør kanskje foreldrene deres akkurat det de skal læres å ikke gjøre.. Hvor er logikken?  Flere som tenker det samme? 

Har heldigvis innsett nå at nesten ingen er til å stole på, er utrolig trist at det er slik. Og jeg har opplevd mye iløpet av mine 23 år her på jorden. De eneste jeg føler jeg kan stole 100% på er moren og faren min og typen. Har snakket med flere som har samme oppfatning og synes det er tragisk hvordan verden er på mange måter. Flere?

Anonymkode: 77b98...679

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mer naiv som voksen. Trodde det var en del av det å være voksen at man slapp tull og tøys. 😅

Anonymkode: 20590...fe1

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver.  Forskjellen er bare at jeg var mye eldre enn deg før jeg forsto at jeg ikke alltid kunne være helt meg selv, men måtte tenke over hva jeg sa og hvordan det kunne bli tolket.  Det har blitt noen skuffelser.  
Etter hvert lærte jeg at de eneste jeg kunne stole 100% på var foreldrene mine.  Altså de som uten forbehold var glad i meg og ønsket meg det beste. 

Foreldrene mine er borte nå.  Jeg har mann og voksne barn.  Nå er det mannen min som er min beste venn.  Vi har en stor felles interesse i barna våre, og barna vet at vi alltid er der for dem og at vi er til å stole på.  

Jeg vet ikke om verden var annerledes før.  Kanskje har det alltid vært slik?    

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...