Gå til innhold

Pinnekjøtt 129 kr/kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det billig med 129 kr kg?? Gjaldt både røkt og urøkt. Eller er Rema billigere?

Hvor mange kg bør man kjøpe hvis man skal lage middag til 5 personer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Very Victoria
Skrevet

Godt pinnekjøtt koster mye mer enn 129 kr. pr/kg.

Skrevet
Godt pinnekjøtt koster mye mer enn 129 kr. pr/kg.

Vi spiste godt pinnekjøtt i går til den prisen ;)

Skrevet

uansett hvor dyrt det er, så blir ikke pinnekjøtt godt. fysj og æsj.

Skrevet

129 kr/kg er en helg grei pris for pinnekjøtt. Det finnes både billigere og dyrere. Uasett pris, så er de viktig å se hva slags kjøtt du får med. (om det bare er tynne pinner, eller om det er "kotelett"-biter med også. Tryggest å kjøpe hele pinner, egentlig. Se også på fettmengde, mye fett gir god kraft og god smak, men det er ikke alle som liker det. Det blir jo da også mindre kjøtt, så da trenger du kanskje mer.)Regner ca 300-500 gr. per person, iallefall i min familie.

Og pinnekjøtt er supergodt!

Caro

Skrevet (endret)

Var på REMA1000 i dag og der mener jeg at prisen var 98,-/kg. Kjøttet var fra Nordfjord og så veldig fint ut.

Jeg mener at jeg pleier å regne godt og vel 500 gram pr person, til 5 personer ville jeg nok laget 3 kilo.

Endret av Brunhilde
Skrevet

Hva er forresten forskjellen på urøkt og røkt pinnekjøtt?

Hvilken type bør jeg velge når jeg bare pleier dampe kjøttet i stor kjele på bjørkepinner, uten å ha det i ovnen/grille det etterpå?

Skrevet
Hva er forresten forskjellen på urøkt og røkt pinnekjøtt?

Hvilken type bør jeg velge når jeg bare pleier dampe kjøttet i stor kjele på bjørkepinner, uten å ha det i ovnen/grille det etterpå?

Røkt er saltere.

Skrevet

Jeg anbefaler fenabog istedet for pinnekjøtt - da får du mye mer kjøtt og mindre fett :) anbefales.

Synes ikke røkt pinnekjøtt er godt - det blir altfor sterk smak.

Skrevet

129 kr er vel en grei pris, men du kan nok få det 10-30 kr billigere pr kg på rema eller prix (nevner bare disse for de er billigst der jeg bor). Pass bare på at du får pinnekjøtt av lam og at det ikke er gryteklart.

Røkt eller urøkt kjøtt er vel en smaksak, selv foretrekker jeg urøkt. Vi damper det bare, har det ikke i steikeovnen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...