Gå til innhold

Negleteknikker, hudpleier eller vippetekniker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du valgt? Eller er dette dårlige valg? Tenker at dette er noe folk bruker mer og mer penger på så etterspørselen stiger. Men kanskje jeg er dum 😄 

Anonymkode: 57f74...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om det er dårlige valg eller ikke, det vet jeg ikke. Men hva annet kan du eventuelt tenke deg, med tanke på at du spør om dette er dårlige valg? :)

Du kunne eventuelt hatt et velværerom, der du har et bord med utstyr og et par stoler, med tanke på negler - og en hylle med hudpleieprodukter og vipper, samt et "liggestativ" til hudpleiebehandlinger og vippepåsetting :) For da kan du jo tilby alt, hvis du tar alle tre kursene etter hvert som du får råd til det! Det er sikkert mange som kunne tenkt seg en "all in" noen ganger :) Og da lønner det seg sikkert å ha en billig pris i begynnelsen, samt tilbud for å kanskje skaffe seg en god kundekrets :)

Endret av Mariell1995
AnonymBruker
Skrevet

Vippe og neglekniker er jo bare et kurs til 10k. Hva er målet videre? Har du negler og vipper så kan du nok drive godt på dette alene, tar du alle 3 så får du ihvertfall nok å gjøre.

Anonymkode: 05c46...f4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt hudpleier av de tre. Men du bør ha flere ben å stå på, så hva med fotterapeut? Da får du også autorisasjon, og det er et marked på sykehjem og hjemme hos folk.

Anonymkode: ea965...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mariell1995 skrev (På 10.5.2022 den 0.40):

Om det er dårlige valg eller ikke, det vet jeg ikke. Men hva annet kan du eventuelt tenke deg, med tanke på at du spør om dette er dårlige valg? :)

Du kunne eventuelt hatt et velværerom, der du har et bord med utstyr og et par stoler, med tanke på negler - og en hylle med hudpleieprodukter og vipper, samt et "liggestativ" til hudpleiebehandlinger og vippepåsetting :) For da kan du jo tilby alt, hvis du tar alle tre kursene etter hvert som du får råd til det! Det er sikkert mange som kunne tenkt seg en "all in" noen ganger :) Og da lønner det seg sikkert å ha en billig pris i begynnelsen, samt tilbud for å kanskje skaffe seg en god kundekrets :)

Jeg har ikke lyst til å måtte starte egen salong for at det skal være en jobb jeg kan leve av. Har ikke råd, og det føles så risikabelt. Jeg har ikke peiling på å drive salong :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 8.33):

Vippe og neglekniker er jo bare et kurs til 10k. Hva er målet videre? Har du negler og vipper så kan du nok drive godt på dette alene, tar du alle 3 så får du ihvertfall nok å gjøre.

Anonymkode: 05c46...f4e

Er nok litt mer enn det! Gel negle kurs alene er 8000 kr, og du bør ha mer kompetanse enn det for å få jobb. Koster 35-40000 kr å bli negleteknikker.

Målet er å ta en utdanning innen velvære og/hudpleie som jeg kan leve av. Tenker at dette er en jobb man tenker er gøy, men er det et bra valg med tanke på å få jobb? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 8.37):

Ville valgt hudpleier av de tre. Men du bør ha flere ben å stå på, så hva med fotterapeut? Da får du også autorisasjon, og det er et marked på sykehjem og hjemme hos folk.

Anonymkode: ea965...8b9

Det er et veldig godt tips, skal se nærmere på fotpleier :) 

AnonymBruker
Skrevet

Alle tre eller det det mangler i omrpdet du bor.

Her er det to millioner forskjellige som driver meg negler og vipper, så her hadde nok hudpleie vært best.

Anonymkode: f1a2a...e90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på markedet der du bor. Er det flust av salonger, har de flere enn en ansatt, eller sliter mange med å få det til å gå rundt? Dette er en bransje som mange starter for seg selv i, men hvor man må jobbe ræva av seg for å holde det i gang. 

Anonymkode: ffb87...643

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere mat og strømprisene gjør at etterspørselen på vipper og negler faller? At dette blir en unødvendig utgift.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel sånn omtrent den dårligste ideen i verden dersom du tenker å kunne forsørge deg selv. Joda, noen kan sikkert lykkes i å starte egen salong som de så utvikler til en kjede, men det gjelder ekstremt få og de fleste vil slite med økonomien med en slik jobb. Unødvendige ting som dette er jo også det første folk kutter i i nedgangstider.

Dersom du vil jobbe med hudpleie og lignende så kan du jo utdanne deg til sykepleier og ta videreutdanning og få deg jobb som kosmetisk sykepleier. Da vil du aldri slite med å få til salt i grøten, og du vil heller aldri stå uten jobb.

Anonymkode: f8c98...6a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror dere mat og strømprisene gjør at etterspørselen på vipper og negler faller? At dette blir en unødvendig utgift.

TS

Jeg tror det ja. 

Jeg ville heller anbefalt høyere utdanning - for eksempel sykepleier i bunn og så gå over på kosmetisk.

Da har du ett sikkert ben å stå på å bakhånd, du har høyere utdanning som kan benyttes til MANGE ulike retninger videre. 

Og om du er skikkelig interessert i hudpleie osv så får du jo da mulighet til en kundekrets som velger hud utover bare velvære.

Hadde jeg tenkt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Alle tre eller det det mangler i omrpdet du bor.

Her er det to millioner forskjellige som driver meg negler og vipper, så her hadde nok hudpleie vært best.

Anonymkode: f1a2a...e90

Bor i drammen så drammensområdet i en raus radius er der jeg vil lete.

AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (10 timer siden):

Jeg tror det ja. 

Jeg ville heller anbefalt høyere utdanning - for eksempel sykepleier i bunn og så gå over på kosmetisk.

Da har du ett sikkert ben å stå på å bakhånd, du har høyere utdanning som kan benyttes til MANGE ulike retninger videre. 

Og om du er skikkelig interessert i hudpleie osv så får du jo da mulighet til en kundekrets som velger hud utover bare velvære.

Hadde jeg tenkt. 

Vil ikke sette fillere og botox, tenker det er det som det vil komme til når man blir kosmetisk sykepleier, og sykepleier vil jeg ikke bli, så det blir ikke noe å falle tilbake på. Vil ikke økonomien påvirke kosmetiske sykepleiere åså da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil ikke sette fillere og botox, tenker det er det som det vil komme til når man blir kosmetisk sykepleier, og sykepleier vil jeg ikke bli, så det blir ikke noe å falle tilbake på. Vil ikke økonomien påvirke kosmetiske sykepleiere åså da?

Kosmetiske sykepleiere kan også jobbe på sykehus (poliklinikk, f.eks plastisk kirurgi) eller private klinikker/sykehus. 

Jeg vil si dermed si at kosmetiske sykepleiere har er en tryggere vei å gå rent økonomisk enn både hudpleiere, negleteknikker og vippeteknikker - da deres arbeidsplass er begrenset. Det trengs alltid kosmetiske sykepleiere.

Anonymkode: 13c87...430

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vil tro kosmetiske sykepleiere kan få jobb på sykehus ifbm brannskader/mer alvorlige hudtilstander osv?

På Klinikk trenger man ikke rette seg mot fillere og Botox, man kan nok jobbe med reelle sykdommer/akne osv.

Dette påvirkes mye mindre. Det er kosmetisk sykepleier gjør kan ikke erstattes hjemme slik ordinær hudpleie/manikyr enkelt kan. 

Men - om du ikke ønsker noen former for sykepleie så er det jo som du sier ikke noe poeng. 

Jeg hadde aldri anbefalt noen å gå den veien om en OK inntekt er ønsket i fremtiden iallefall. Men samtidig er det jo en relativt lav kostnad å gjøre det, man tar jo ikke opp en haug studielån. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...