AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Jeg har begynt å klare å regulere budsjettet mitt bedre. Forsøker å kjøpe billig mat. Handler 2 til 3 ganger i uken. Mandag, torsdag og kun påfyll lørdag Jeg bruker ca 240 kr mandagen. Kjøper foreks biola, skyr, frosne jordbær, pasta, billig tomatsaus, datovare kjøtt, bananer, cola, gorby og gjerne noe billig chips for ca 14 kr. Dette skal holde til torsdag, og da blir det på nytt handling for ca 200 kr. Kjøper mulig noe påfyll av drikke på lørdagen. Har gått ned til å bruke ca 3000 kr I måneden i mat. Det er forbedring hos meg. Noen som klarer å bruke lite penger på mat? Hva kjøper du? Og hvor ofte handler du? Anonymkode: 2d354...7a1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Handler én gang i uka, hver mandag. Bruker ca. 800-900 kr mat og husholdningsartikler i uka, som utgjør en plass mellom 3200-3600 i mnd. En drastisk nedgang fra å ligge mellom 5500 - 6500 i mnd den tid jeg ikke tenkte særlig økonomisk og bare spønte på med alt jeg så. Nå fører jeg budsjett, og har eget budsjett for mat og husholdningsartikler. Vet jeg "kan" spare mer, men det er en del matvarer jeg ikke kan spise som f.eks brød, ris, nudler, melkeprodukter osv, og tyr til ekstra frukt, grønt og bær fordi jeg er glad i det. Kjøper dog lite snop og brus. Anonymkode: df020...c0c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Vi er to, og bruker ca 3500 - 4000 i mnd tilsammen. Det er basisforbruket. Han bruker nok en del på energidrikker osv. Men det er hans tap, og ikke en del av vårt hverdagsbudsjett. Jeg er veldig bevisst på tilbud, benytter Too Good To Go, gjerne varmmaten (har funnet et sted som gir ut 8 - 10 ulike pakker med varmmat per pose). Bruker mye nedsatt disken i de ulike matbutikkene. Jeg føler at vi uansett har god variasjon, både i pålegg og middag. Hadde jeg bodd alene hadde jeg fint klart å komme ned på 50 - 60 kroner dagen. Han derimot, hadde nok slitt mer...... Anonymkode: 0f1b6...024
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Bruker mellom 1000 - 1200 kr på mat. Kjøper bare det billigste + mat som nesten har gått ut på dato. Jeg spiser bare middag og kvelds, så jeg trenger ikke å bruke penger på typisk frokost og lunsj-mat. Anonymkode: 0646d...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå