Gå til innhold

Salt svinekjøtt i lapskaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noe salt svinekjøtt som jeg skulle ha brukt. Kan jeg putte det i lapskausen? Vanlig lys lapskaus. Må det vannes ut først?

Skrevet

Dersom det er SALT så bør det nok vannes litt ut, ellers kan maten bli veldig salt. Dersom du mener å lage lapskaus selv kan du jo la være å salte den da, så kan du bruke noe saltere kjøtt. Om det er en ferdig lapskaus som er ferdig salta bør ikke kjøttet være mer salt enn "vanlig saltet til spising" og må kanskje vannes ut da ja.

Selvsagt kan du ha salt svinekjøtt i lapskaus, det er godt det, men som sagt, om det er lettsalta, putt det oppi, om det er SALT, vann det ut først.

Skrevet
Dersom det er SALT så bør det nok vannes litt ut, ellers kan maten bli veldig salt. Dersom du mener å lage lapskaus selv kan du jo la være å salte den da, så kan du bruke noe saltere kjøtt. Om det er en ferdig lapskaus som er ferdig salta bør ikke kjøttet være mer salt enn "vanlig saltet til spising" og må kanskje vannes ut da ja.

Selvsagt kan du ha salt svinekjøtt i lapskaus, det er godt det, men som sagt, om det er lettsalta, putt det oppi, om det er SALT, vann det ut først.

Hmmm... Hvordan kan jeg vite det? Står salt svinekjøtt på pakken. Takk for at du gadd å svare meg forresten. Det er lapskaus som jeg har laget selv nå ja, men den er ikke så veldig salt.

Skrevet

Ta med fingeren på kjøttet, og smak på den. Dersom det er SAAAAALT, da er det for salt. Dersom det ikke smaker så altofr salt, så går det sikkert bra.

Jeg er ikke noen verdensmester på kjøkkenet selv, men salt kjøtt skal somregel vannes ut, men mye av det kjøttet som selges i butikkene er jo "ferdig til bruk"

Står ikke noe på pakken om det må vannes ut da? For salt kjøtt kan jo godt smake salt, og være salt, det er meninga det, men om det er for salt så blir det jo ikke godt...

Ikke så lett det der nei.

Skrevet

Takk Malama igjen, for svar. Jeg får heller vanne det ut. Går jo an å tilsette ekstra salt til lapskausen om det ikke blir bra. Over natten eller kortere tror du?

Skrevet (endret)

Antakelig kortere... men jeg har liten erfaring emd å vanne ut kjøtt, jeg pleier å vane ut for mye og måtte salte etterpå... så derfor tipper jeg altså kortere.... siden jeg pleier vanne ut for mye.

Men jeg liker salt mat.

Endret av Malama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...