Gå til innhold

Hva gjør du når sjefen ikke sier deg opp i håp om at du selv skal si opp? Han mobber og presser meg ut! 😭

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt helt jævlig. Kan dessverre ikke gå inn i detaljer, men han gjør livet mitt til helvete slik at jeg ikke orker mer og bare går selv. Jeg spiser ikke, jeg sover dårlig, jeg skjelver, kaster opp 

Anonymkode: a3ba1...ddf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: cc079...fb4

Skrevet

Litt vanskelig å gi noen råd når du ikke skriver hva han/hun gjør som får deg til å føle det..

Har du angst?

AnonymBruker
Skrevet
Mamasitas skrev (1 time siden):

Litt vanskelig å gi noen råd når du ikke skriver hva han/hun gjør som får deg til å føle det..

Har du angst?

Angst? Mildt sagt. Jeg er konstant redd for sjefen, for å gå på jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

.

Anonymkode: cc079...fb4

Opplever det samme? 

AnonymBruker
Skrevet

Du holder på jobben til du ha fått deg en ny.

Anonymkode: c0d30...91b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du holder på jobben til du ha fått deg en ny.

Anonymkode: c0d30...91b

Søke jobb når man er konstant redd? Prøv å skrive jobbsøknad når du har sterk angst og kaster opp 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Søke jobb når man er konstant redd? Prøv å skrive jobbsøknad når du har sterk angst og kaster opp 

Ja hva foreslår du selv da!?

Anonymkode: adf05...b09

• Liker 24
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestiller time hos fastlege og forklarer situasjonen. 

Kontakter tillitsvalgt og verneombud og forklarer situasjonen. Disse kan hjelpe deg. Mulig med advokat også. 

En tidligere kollega av meg opplevde noe lignende, gjorde alt dette og fikk en ordning via NAV som gjorde at hun kunne gå på dagen etter å ha sikret seg via en form for sykemelding med friskmelding til arbeidsformidling eller noe lignende. Verdt å sjekke ut. 

Anonymkode: b9255...af4

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er vanskelig når man er helt brutt ned. Jeg ble selv presset ut av jobb på samme vis. Jeg endte dessverre bare med å bli sykmeldt. Da ble leder presset til å ha dialogmøter med fastlege og NAV, men det hjalp ikke så mye. Jeg tok ikke med tillitsvalgt og verneombud, noe jeg angrer bittert på. 

Prøv å hent styrke, kontakt lege, bedriftshelsetjeneste, verneombud. tillitsvalgt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bestiller time hos fastlege og forklarer situasjonen. 

Kontakter tillitsvalgt og verneombud og forklarer situasjonen. Disse kan hjelpe deg. Mulig med advokat også. 

En tidligere kollega av meg opplevde noe lignende, gjorde alt dette og fikk en ordning via NAV som gjorde at hun kunne gå på dagen etter å ha sikret seg via en form for sykemelding med friskmelding til arbeidsformidling eller noe lignende. Verdt å sjekke ut. 

Tusen takk! Legen min er klar over situasjonen. Allerede for noen måneder siden sa han til meg at denne arbeidsplassen ikke er bra for meg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, det er vanskelig når man er helt brutt ned. Jeg ble selv presset ut av jobb på samme vis. Jeg endte dessverre bare med å bli sykmeldt. Da ble leder presset til å ha dialogmøter med fastlege og NAV, men det hjalp ikke så mye. Jeg tok ikke med tillitsvalgt og verneombud, noe jeg angrer bittert på. 

Prøv å hent styrke, kontakt lege, bedriftshelsetjeneste, verneombud. tillitsvalgt. 

Dialogmøter? Ble du langtidssykemeldt? 

AnonymBruker
Skrevet

Ville bare sagt opp uten noen annen jobb om ting var så grusomt. 

Anonymkode: b23b4...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ville bare sagt opp uten noen annen jobb om ting var så grusomt. 

Anonymkode: b23b4...26f

Har vurdert det, men hva med oppsigelsestiden? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med tillitsvalgt og/eller verneombud? 

Anonymkode: 23c16...c22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du snakket med tillitsvalgt og/eller verneombud? 

Anonymkode: 23c16...c22

Å ja. De sier "Det kan sjefen ikke gjøre". Det vet jeg vel! Men hva mer kan de gjøre for meg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å ja. De sier "Det kan sjefen ikke gjøre". Det vet jeg vel! Men hva mer kan de gjøre for meg? 

Har de ikke kalt sjefen inn til møte? Ta det direkte med fagforeningen din kanskje? 

Anonymkode: c171e...10b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva annet skal du gjøre da? Bli værende?

Skriv søknader. Søk på hva som helst. Du får ikke penger fra NAV om du sier opp uten å ha ny jobb først

Anonymkode: 1f76a...f6c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har vurdert det, men hva med oppsigelsestiden? 

Du prøver å presse frem at vi skal oppmuntre til sykemelding. Det er aldri en bra ting i oppsigelsestid. 

Har denne mannen en leder lengre oppe? Dette må slås ned på så han ikke får holde på sånn flere ganger

Anonymkode: 1f76a...f6c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har de ikke kalt sjefen inn til møte? Ta det direkte med fagforeningen din kanskje? 

Anonymkode: c171e...10b

Kan de gjøre det? For jeg vet ikke hva som er vanlig i slike situasjoner, hvordan fagforeninger håndterer dette. 

Det hadde vært fint om de kunne innkalle han på et møte 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...