AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Hei, Har forstått at vår situasjon ikke er unik, men finner få råd om hva vi faktisk bør gjøre. Håper noen som har vært gjennom det samme og som har noen gode råd vil dele dem med oss. Barnet vårt er ett år, og har alltid vært utrolig grei. Hverken mamma eller pappadalt før nå. Da jeg var i mammaperm var det far som la han for kvelden. Nå når jeg jobber og han er i perm, skulle jeg legge. Barnet er blid og fornøyd på ettermiddagen, og virker veldig glad for at jeg kommer hjem. Men så, når kvekdsrutinene skal i gang begynner han å kvie seg og ville til pappa. Når vi går inn på rommet rakner det fullstendig. Det blir nesten verre og verre. Han hyler seg rød og svett, og det er lite jeg får gjort for å roe. Noen ganger klarer jeg å distrahere med å kile og tulle litt, men stortsett er det krise. Selvfølgelig føles dette helt forferdelig, og det er vanskelig å ikke tenke at jeg har gjort noe galt. Vi har prøvd å bryte opp rutinen og prøvd å tilføye hyggelige elementer, men alt er kortlevd og jeg lurer på om vi bare gjør vondt verre. Kan det være best at far bare legger? Kanskje barnet glemmer at han skal være sur om jeg prøver igjen om en stund? Skal sies at det er null problem når vi er alene hjemme. Vil bare at ungen min skal ha det fint, og ha positive erfaringer med å legge seg. Håper på råd fra folk som har erfart det samme. Anonymkode: 58794...fda
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Len deg tilbake og nyt at det er pappa sin tur for å legge ❤️ for det der kommer og går i perioder, om en måned eller to kan det godt hende at det kun er du som får legge barnet, og måneden etter der igjen er det pappa som skal legge 😂 du kan alltids stå i det, men her i huset fant vi ut at det krevde mindre tid og energi at vi bare ga etter og at den personen som klenges på legger (om du har begynt å legge en kveld bør du fullføre den kvelden da 😂) Anonymkode: 11e39...63e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå