Gå til innhold

Foreldre som lar barna sine suge, bite og spise av skitne overflater.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt sjokkert når jeg ser hvor slappe mange småbarnsforeldre er med hygienen på det som barna biter på og leker med.

Ofte ser jeg at foreldre gir babyen sin nøkkelknippet eller sin egen mobil så de skal leke med, og det fører til at barnet sitter og suger på kanten på mobiltelefonen og biter på nøklene som er en bakteriebombe av dimensjoner.

Det samme med unger som kaster smokken ned på gaten eller på gulvet, og mødre /fedre som bare plukker den opp, gnir den mot genseren sin eller bare gir den direkte til ungen.

I dag var jeg på McDonald's og så en barnefamilie sitte og spise ved bordet, og begge smårollingene hadde fått pommesfritt og den lå utover bordet, altså brukte de bordplaten som tallerken og det er jo ikke rent.

Jeg hadde aldri i verden vært så slapp med hygienen til mitt eget barn.

Nå har det jo vært Corona i to år og spisesteder har jo spritet bord og benker mye bedre enn tidligere, men nå er jo alt tilbake til det samme gamle med like mye bakterier🤢

Æsj altså!

Anonymkode: 79e57...c26

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virke som noen av disse foreldrene er den typen som bruker pizzaesken som tallerken når de skal spise pizza, men tenker ikke på at gud og hvermann har tatt på den pizzaesken i butikken, og at den er full av (tarm)bakterier.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Barn har godt av å eksponeres for bakterier. 

Anonymkode: 756ca...264

• Liker 21
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Okey nåvet ikke jeg helt hva spørsmålet ditt er, men noen av de tingene du nevner er jo ganske nasty. Som å spise av nøkler og bord på restauranter... 

Sønnen min har mistet smokken mange ganger, men jeg tar smokken i min egen munn før jeg gir den til ham. (ikke butikkgulv eller der det går mye folk).. 

Nøkler, telefoner, mynter 🤢, andres hender, ting man finner i butikk, uteleker... Altså æsj.. 

Men personlig bryr jeg meg ikke om hva andre gjør.. 

Anonymkode: 5e12f...beb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det ikke er lurt å spise av bordplaten på McDonald’s, men ellers er det ingen grunn til hysteri. 
Når minsten var liten krabbet han under bordet på sykehjemmet der bestemor bodde. Det hendte nok han fikk i seg en agurkskive en av de gamle hadde droppet. Videre fikk bestemor (og venninne hennes) kos av ham da vi skulle dra. 
Har heller aldri vært hysterisk på klesskift og sånn. 
Han er seriøst aldri syk…!

Anonymkode: 01d26...a5d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det du observerer er småting iforhold til hva småtrollene selv utsetter seg for når foreldrene har øye på noe annet enn barna. 

Når du får barn selv vil du nok først være ganske hysterisk, før du ja, rett og slett gir litt f. 

Her biter barnet på tyggeleken som har ligget på gulvet, for jeg vet at når han er på gulvet alene, råkliner han med laminaten. 

Anonymkode: a1bbe...ba0

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barn har godt av å eksponeres for bakterier. 

Anonymkode: 756ca...264

Selvfølgelig men hadde du puttet i munnen ting som falt på gaten, eller suttet på telefonen din eller en pengesedler?

Min tenåring har vært veldig mye forkjølet men bronkitt og halsbetennelse de siste 5-6 årene, og det toppet seg for to år siden da han var syk i månedsvis.

Da Corona ankom krevde jeg at han skulle vaske mobilen sin en gang per dag, sprite hendene sine når han var ute i det offentlige rom og tok på ting, og at han skulle skjerpe seg med håndvask.

Det som skjedde var at tenåringen ikke ble forkjølet, og han var helt sjokkert selv også at han kunne gå en hel vinter uten å få den ene forkjølelsen etter den andre, og da forsto han hvor viktig det var med skikkelig håndhygiene og ikke minst rengjøring av  mobilen sin.

Han var veldig flink gjennom hele Corona, men nå har det sklidd helt ut med å gjøre ren mobilen, så nå har han vært forkjølet flere ganger bare etter jul, og har gått glipp av fotballtreninger, skole osv.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig i at det ikke er lurt å spise av bordplaten på McDonald’s, men ellers er det ingen grunn til hysteri. 
Når minsten var liten krabbet han under bordet på sykehjemmet der bestemor bodde. Det hendte nok han fikk i seg en agurkskive en av de gamle hadde droppet. Videre fikk bestemor (og venninne hennes) kos av ham da vi skulle dra. 
Har heller aldri vært hysterisk på klesskift og sånn. 
Han er seriøst aldri syk…!

Å krabbe under bordet på et sykehjem er nok ikke den verste plassen å gjøre det på, siden gulvene der blir ofte vasket, og de aller fleste inne på sykehjemmet går jo med innesko.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker at jeg var ganske hysterisk på sånt da min eldste var liten. Helt til jeg kom ut i gangen der han hadde krøpet seg ut og lå og slikka under en sko. Stort verre enn det kan det jo ikke bli. Et pizzastykke fra ei pizzaeske er ikke det verste de får i seg. 

Anonymkode: 65e6f...5f9

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg blir helt sjokkert når jeg ser hvor slappe mange småbarnsforeldre er med hygienen på det som barna biter på og leker med.

Ofte ser jeg at foreldre gir babyen sin nøkkelknippet eller sin egen mobil så de skal leke med, og det fører til at barnet sitter og suger på kanten på mobiltelefonen og biter på nøklene som er en bakteriebombe av dimensjoner.

Det samme med unger som kaster smokken ned på gaten eller på gulvet, og mødre /fedre som bare plukker den opp, gnir den mot genseren sin eller bare gir den direkte til ungen.

I dag var jeg på McDonald's og så en barnefamilie sitte og spise ved bordet, og begge smårollingene hadde fått pommesfritt og den lå utover bordet, altså brukte de bordplaten som tallerken og det er jo ikke rent.

Jeg hadde aldri i verden vært så slapp med hygienen til mitt eget barn.

Nå har det jo vært Corona i to år og spisesteder har jo spritet bord og benker mye bedre enn tidligere, men nå er jo alt tilbake til det samme gamle med like mye bakterier🤢

Æsj altså!

De får antagelig mindre allergiske barn. Bakterier er det overalt og vi er laget for å ha dem. 

Anonymkode: 78e24...ed7

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det du observerer er småting iforhold til hva småtrollene selv utsetter seg for når foreldrene har øye på noe annet enn barna. 

Når du får barn selv vil du nok først være ganske hysterisk, før du ja, rett og slett gir litt f. 

Her biter barnet på tyggeleken som har ligget på gulvet, for jeg vet at når han er på gulvet alene, råkliner han med laminaten. 

Jeg har barn selv

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den var god😅 og helt riktig🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig men hadde du puttet i munnen ting som falt på gaten, eller suttet på telefonen din eller en pengesedler?

Min tenåring har vært veldig mye forkjølet men bronkitt og halsbetennelse de siste 5-6 årene, og det toppet seg for to år siden da han var syk i månedsvis.

Da Corona ankom krevde jeg at han skulle vaske mobilen sin en gang per dag, sprite hendene sine når han var ute i det offentlige rom og tok på ting, og at han skulle skjerpe seg med håndvask.

Det som skjedde var at tenåringen ikke ble forkjølet, og han var helt sjokkert selv også at han kunne gå en hel vinter uten å få den ene forkjølelsen etter den andre, og da forsto han hvor viktig det var med skikkelig håndhygiene og ikke minst rengjøring av  mobilen sin.

Han var veldig flink gjennom hele Corona, men nå har det sklidd helt ut med å gjøre ren mobilen, så nå har han vært forkjølet flere ganger bare etter jul, og har gått glipp av fotballtreninger, skole osv.

Ts

Ikke meg du svarer, men - nei, men tror du virkelig ikke at smårollinger får i seg verre ting når man ikke følger dem med argusøyne? I barnehagen f.eks?

Det har vært generelt mindre sykdom samtidig som korona, men "alle" i vår barnehage har hatt langt mer sykdom enn normalt siden man begynte å leve mer normalt igjen - og det må man jo, kan ikke sprite alt og alle og unngå nærhet til andre livet ut - så immunforsvaret har absolutt ikke hatt godt av den overdrevne rensligheten.

Anonymkode: 4cf31...215

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Sønnen min har mistet smokken mange ganger, men jeg tar smokken i min egen munn før jeg gir den til ham. 

Anonymkode: 5e12f...beb

Det der ligner på når de i riktig gamle dager tygde litt av maten før de gav det til ungen. *Blerf* :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Pfffttt….de spiser jo søren meg sand, mark og gudene vet hva. Så det hadde jeg ikke brydd meg noe om.

Anonymkode: 5e02d...103

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Husk å ikke se hvordan de leker i sandkassen i barnehagen, TS. Store åpne sandkasser og katter i nabolaget. Sandkake, namnam.

Tenk at menneskeheten har overlevd hundretusener av år, men bare de siste kanskje 50-100 år at vi har levd så renslig som nå. Med alle mulig autoimmune sykdommer som resultat. Mon ikke denne rensligheten er litt mye av det gode? Immunsystemet vårt trenger å bryne seg på noe, ellers begynner det å overreagere på andre ting som egentlig ikke er farlig.

Anonymkode: 541c7...047

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å krabbe under bordet på et sykehjem er nok ikke den verste plassen å gjøre det på, siden gulvene der blir ofte vasket, og de aller fleste inne på sykehjemmet går jo med innesko.

Ts

Ts, har du vært på et sykehjem noen ganger? Der er gulvene slett ikke så rene som du tror🙈 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså, barn spiser jord, sand og stein.... De får i seg så mye dritt.

Anonymkode: 34ab3...75a

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det bare er sunt jeg. De siste to årene har jo ødelagt immunforsvaret vårt. Vi har blitt eksponert for alt for lite og tåler nå ingenting . 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg med den lille besøkende på sykehjem igjen. 
De første tilfellene av allergi hos barn ble beskrevet tidlig på 1800-tallet. Da var en «ny» sykdom, og den oppsto blant barn av embetsfolk, fex prester og leger (vi er på den engelske landsbygda nå!) 

Disse folkene hadde tregulv, de hadde et begrenset antall barn, bedre hygiene (ikke husdyr inne!)

Almuens barn hadde ikke allergiplager. Der var det store barneflokker, jordgulv og husdyr  som bodde delvis i samme rom som menneskene. 
Men de døde jo av infeksjoner da…

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...