AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Mannen min og jeg har vært sammen halve livet. Vi er gift og har barn. så til problemet. Han HATER familien min. Han blir irritert og kommer med argumenter og ubehagelig/negativ klaging hver gang min familie enten skal komme på besøk til oss, eller vi til dem. Ofte ender dette med krangel i forkant. Han nekter å feriere med familien min, noe jeg synes er ekstremt leit for barna da de hadde hatt stor glede av dette. mannen min har god grunn til å ikke ha det beste forholdet til min familie, da det har vært enkelte episoder hvor min familie har vist seg fra en svært materialistisk, slu og dårlig side. Dette er noe som har påvirket meg svært mye følelsesmessig. følelsene jeg sitter med nå, er at hverken mannen min, eller familien min vil mitt beste. Begge tynger livet mitt, begge gir mye negativitet, og begge drar meg tom for energi. jeg kan jo ikke bare droppe familien min, det ønsker jeg ikke. Mannen min viser null hensyn til dette, og ønsker at familien min boikottes… hva gjør jeg? Situasjonen har pågått kjempe lenge. Jeg føler meg alene, uten noen form for forståelse eller støtte fra de menneskene som står meg nærmest. Anonymkode: 23e8f...dc4 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Hva f er dette?! 😮 Han er ikke rimelig her, dette er sykt. Jeg ville ikke hatt en sånn person i livet mitt, som lærer barna at halve familien deres ikke er noe bra. Som behandler sin kone sånn.... 😕 Hvem kan du leve uten? Anonymkode: 323b7...d3c
Eryn Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 For en lei situasjon! Mannen din kan ikke kreve at du ikke skal ha kontakt med familien din, men han kan jo bestemme selv om han vil ha det eller ikke... Du må kjenne etter hvem som er mest urimelig og ta avstand så langt det lar seg gjøre.. Hva er grunnen til at han hater de så sterkt?
AprilLudgate Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Du skriver at mannen din gjør ring ubehagelig. Men samtidig at familien også gjør det. Hva konkret var det de har gjort som gjør at han har så stor aversjon? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Jeg synes det er interessant at du skriver at mannen din har god grunn til å oppføre seg slik som han gjør. Det ville jeg tenkt litt mer på. Har han ofte problemer med andre mennesker, eller er det kun i denne situasjonen som din familie virker å ha fremprovosert? Anonymkode: 9dd58...492 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Han nekter å feriere med familien min, noe jeg synes er ekstremt leit for barna da de hadde hatt stor glede av dette. mannen min har god grunn til å ikke ha det beste forholdet til min familie Selv har jeg et godt forhold til min manns foreldre, men jeg nekter å dra på ferie med de. Og hadde jeg hatt en god grunn til å mislike dem, hadde jeg droppet all kontakt med dem. Skjønner godt mannen din jeg. Og det gjør jo du også, enda skal han tvinges til å omgås de? Anonymkode: a70ca...e65 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Du kan ikke tvinge han til å være med familien din. Du sier selv at han har god grunn. Og så er det barna dine. Bør de ha kontakt med familien din? Hva er det som har skjedd egentlig? Hvis de har gjort noe veldig stygt mot barna dine, så bør de selvsagt ikke få treffe dem. Men om de kun har kranglet med mannen din, så må de få treffe barna dine (og deg). Kan du fortelle mer om hva som har skjedd? Ellers er det umulig å vite om mannen din har rett eller ikke. Anonymkode: 984fc...ec4 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Familien din høres ut som en type familie som jeg også hadde nektet å ha mye med... Greit med kort besøk av å til, men hadde aldri orket ferie eller lignende med sånne. Anonymkode: c38ad...88c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Det blir litt vanskelig å si noe mer om situasjonen når man ikke vet nøyaktig hva problemet hans med dem er. Om han har en god grunn, så er det jo ikke rart han ikke vil være med dem og ha barna rundt dem på ferier. Du sier du blir dratt mellom de to - her tenker jeg at kjernefamilien din må prioriteres. Parterapi? Anonymkode: 2d638...414 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 Det er mannen din og barna dine som er familien din. Anonymkode: 1a338...725 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 Jeg ville aldri dratt på ferie med min eksmanns familie da vi var sammen, rett og slett fordi de mislikte meg og ikke la skjul på det. Selv et helgebesøk 2 ganger i året var en prøvelse. Ble faktisk tilbudt av svoger med familie å leie ei hytte sammen, og takket nei til det pga det ble for tett med folk jeg vet ikke liker meg. Anonymkode: 458d9...b5e 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: mannen min har god grunn til å ikke ha det beste forholdet til min familie, da det har vært enkelte episoder hvor min familie har vist seg fra en svært materialistisk, slu og dårlig side. Dette er noe som har påvirket meg svært mye følelsesmessig. Anonymkode: 23e8f...dc4 Og hvordan tror du det har påvirket ham!? For du ikke til å bry deg nevneverdig om hans følelser oppi alt dette. HI er bare meg-meg-meg-meg-meg?! Hvis familien er en flokk idioter, er det ditt ansvar at din mann ikke skal utsettes for dem mere enn allerhøyst nødvendig. Du må selv stå for å besøke dem. Hvis han har god og rimelig grunn til å mislike dem, så skal han i hvert fall ha lov å bli fri for dem i sitt eget hjem. Anonymkode: c8d39...2ff 5
Sensi Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 Er din del av familien klar over problemstillingen? Eller later de som ingenting? Er det episodene som gjør at du har problemer følelsesmessig eller er det noe du har med deg fra oppveksten? Hvordan materialistiske? At de kritiserer mannen din for ikke å ha bra nok ting? Det er for lite info i historien din til at det går an å si noe som helst. Gitt at din familie har vært slem, frekk, ufin over tid. At de ikke respekterer mannen din. At de generelt skryter over egen materiell velstand og hakker på mannen din. Da forstår jeg han godt. Gitt at det har vært noen episoder med litt rare greier. Men ellers opptrer de med vennlighet og respekt. Da kan mannen din ta seg en bolle og heve seg over det. Ta med barna og besøk dem alene. Problemet sånn delvis løst iallfall. Mannen din får selv forklare hvorfor han ikke vil. Evt si at det passet ikke at han ble med denne gangen, han skal ha en guttehelg etc… 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Skrevet 10. mai 2022 Du sier at mannen ikke vil ditt beste, men ved å tvinge han sammen med din familie, vil du hans beste? Kanskje dere må finne en gylden middelvei? Du gjør ting med din familie uten han, så slipper dere å ha det vondt begge to? Anonymkode: 75f5f...856 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 Fra et nøytralt standpunkt, ts - hva mener du at du ville fått ut av at du, mannen og barna hadde mer kontakt med en familie du altså ikke liker? Det rasjonelle er jo å bygge seg opp et kontaktnett av ok mennesker. Uavhengig av genetiske bindinger. Dere kunne dratt på ferie med et vennepar eller noen hyggelige eldre naboer - de dere velger som kontaktnett må ikke være genetisk forbundet med dere. Og dere må ikke fortsette kontakt kun fordi «gener». Vi kunne alle hatt godt av at normen i samfunnet var at man droppet all kontakt med familie som ikke var et positivt bidrag i livet vårt. Jeg er veldig usikker på logikken din. Særlig når du avslutter med den ekstremt ulogiske konklusjonen at fordi mannen din ikke ønsker kontakt med folk som du selv innrømmer ikke vil ditt beste så vil heller ikke han ditt beste. Å ønske at folk skal slippe å ha kontakt med folk som bidrar negativt er jo selve definisjonen av å ville noen godt her i livet. Så her må du se på egen tankerekke mer kritisk. Enten vil familien deg ikke godt og mannen deg godt. Eller omvendt. Og så kan du jo se på egen motivasjon? Hvor snilt er det å ønske at egne barn har kontakt med en avvikende familie bare fordi de er … i slekt med deg? Anonymkode: 223da...d64
Festlig Skrevet 10. mai 2022 #16 Skrevet 10. mai 2022 Hvs du vil ha en forandring så er det vel rett og rimelig at du tar et oppgjør med din familie ang måten de har behandlet din mann? En støtter partneren sin 100% hvis det er urimeligheter inne i bildet
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #17 Skrevet 10. mai 2022 Er man ilag med noen, så bør man bry seg også. Synes din mann bør finne seg i og treffe din familie nå og da- for din del. Det behøver ikke være lange besøkene- for det tror jeg neppe er så bra. De er likevel din familie, og da bør han også respektere at du ikke kommer til og kutte de ut helt!!! Anbefaler at han er med noen ganger, og andre ganger drar du selv:) ( og heller ikke la de ødelegge noe, eller bestemme over dere) Anonymkode: c636c...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå