AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Er det noen som kjenner til miljøet der og på skolene deres, hvaslags fasiliteter de har og generelt om Røa og ting å gjøre, som vil fortelle litt om hvordan det er der?😊 Anonymkode: b4734...bf9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Er ikke Røa veldig snobbete? Hadde ikke taklet å bo på et sånt sted. Hva med Oppsal? Der er det vel litt mer blandet også Anonymkode: 8c660...c23
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke Røa veldig snobbete? Hadde ikke taklet å bo på et sånt sted. Hva med Oppsal? Der er det vel litt mer blandet også Anonymkode: 8c660...c23 Det er flott å vokse opp på Røa! Anonymkode: cb474...81b 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er ikke Røa veldig snobbete? Hadde ikke taklet å bo på et sånt sted. Hva med Oppsal? Der er det vel litt mer blandet også Anonymkode: 8c660...c23 Det er ikke snobbete på Røa. Anonymkode: cf441...919 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Vokste opp på Røa og jeg hadde det kjempefint der. Alle bydelene i Oslo er bygd ut et endel, og det har vært mye fortetting. Så det er nok vanskelig å få en stor hage og hele "forstadsfølelsen" man hadde på 90-tallet. Men miljøet er så vidt jeg vet fortsatt bra. Anonymkode: 8682a...0e9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Det er fint på Røa. Hyggelig miljø, gode skoler og engasjerte foreldre. Men ja, det er snobbete. Ikke snobbete på den måten mange tror, statusmerkene er ikke så mye de dyre designermerkene, men dyre "kvalitetsklær". Klær som oser at man både har penger og en aktiv livsstil. Det er dyre ferier, relativt dyre biler (og alle har to) og alle har hytte. Så det er ikke så mye flashende snobberi, men mer en stilltiende bruk av mye penger som man likevel lett føler seg utenfor om man ikke deltar i. Anonymkode: 0ebdb...e8e
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Jeg har bodd på Røa, men ikke med barn. Trivdes veldig godt de da. Har barn nå og bor på Kjelsås, vi stortrives her. Tror Røa er noe av samme type område. Anonymkode: 415f3...762
Gjest padawan Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er ikke Røa veldig snobbete? Hadde ikke taklet å bo på et sånt sted. Hva med Oppsal? Der er det vel litt mer blandet også Anonymkode: 8c660...c23 I beste fall er du forutinntatt.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Vi bor på Røa med barnehagebarn nå (innflyttere). Folk her er generelt hyggelige og ordentlige. Foreldre er engasjerte. Per nå har vi ikke merket nor snobbete miljø, mange kjøper brukt feks. Langt fra alle har to biler, men det stemmer nok at de fleste har tilgang til hytte (langt fra alle disse eier egen hytte da, det er ofte foreldrenes). Vi har ikke hytte da, og føler kanskje vi skiller oss ut der, men enn så lenge har det ikke vært noe problem. Jeg tror også miljøet er omtrent som på Kjelsås. Det er absolutt homogent, det ser man så godt når man er andre steder, men vi trives foreløpig og har tenkt å la barna vokse opp her. Jeg synes også folk er veldig opptatt av trening og en aktiv livsstil, synes det er mer «snobbing» på det enn på merker o.l. Anonymkode: ae576...c64
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 Må også legge til at jeg oppfatter det som et trygt sted å vokse opp, med relativt lite kriminalitet. Jeg selv er feks ikke redd for å gå ute alene sent på kvelden, det føles mye tryggere her enn da jeg bodde mer sentralt. Anonymkode: ae576...c64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå