Gå til innhold

Fortell hva partner gjorde for deg - når du var gravid eller etter fødsel <3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange negative tråder om partnere, at jeg føler for og veie opp med en positiv tråd.

Skriv noe koselig, hyggelig, eller overraskende ting din partner har gjort for deg, eller som de gjør, som du satt pris på, enten under svangerskapet eller tidlig etter fødselen. 

Jeg kan starte:

- Hvis jeg sier «det er litt kaldt», kommer han uoppfordret med pledd, selv om jeg kan si det i forbifarten uten og legge noe mer i det. 

- Han drar på butikken for og kjøpe hva enn jeg har lyst på, hvis han hører jeg får lyst på noe godt og spise, eller har lyst på noe snacks. 

Anonymkode: 0cbae...323

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid fortsatt, termin rett rundt hjørnet. Her er noe av det den snille mannen min har gjort ❤️:

-Samarbeidet med jentene for å overraske meg med babyshower.

-Masserer meg i ryggen og bekkenet hver dag (har mye vondt pga bekkenløsning) .

-Plukker opp ting jeg mister på bakken 🤪.

-Kjører/henter meg nesten overalt jeg skal.

-Kjøpte seg scooter så jeg fikk bruke bilen så jeg kom meg på jobb da bekkenløsningen ble ekstra ille. 

-Har tatt nesten alt av husarbeid. Spesielt den første tiden da jeg var kvalm og i det siste etter bekkenløsningen. 

-Henter vann til meg hvis jeg blir tørst etter vi har lagt oss.

Han har en kompis som er homofil, som nå sparer for å bruke surrogat i USA. Da kjæresten min fikk høre hvor mye det koster (rundt 1 mill) sa han: «Så jeg sparer 500.000 kr på at du går gravid for oss? Jeg skylder deg masse massasje! 😂». 

Anonymkode: f5e53...7a1

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min gjorde absolutt alt som måtte gjøres både i og utenfor hjemmet da jeg var gravid og slet med ryggen, uten en eneste sur eller lei mine noen gang 🥰 I tillegg masserte han meg og oppvartet meg med alt jeg trengte og ville ha.

Anonymkode: 7c2f4...02a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble behandlet med silkehansker. Det var ikke måte på. 

Han kjøpte inn alt av utstyr til babyen, leste best-i-test artikler før han kjøpte utstyr til babyen. Han var med på fødselsforberedende kurs, var med på hvert eneste legebesøk (det var mange). 

Jeg ble veldig syk under svangerskapet og raste ned i vekt. Og fant en rett som jeg ikke ble dårlig av og kunne spise. Dette var en utenlandsk rett. For at maten skulle være tilgjengelig døgnet rundt, tok han matlagingskurs med fokus på den retten jeg likte, slik at han kunne lage det selv. 

Vi hadde store planer om å reise mye (babymoon) før babyen kom, men jeg var for syk til å reise. Han fikk likevel overtalt legen til at jeg kunne reise, med forsikring om å ta det med ro. Før vi reiste, hadde han kontaktet hotellet og bedt om tlfnr til en lege som kunne kontaktes dersom jeg ble syk. Og gjennom hele turen, hadde han booket limousin som fraktet oss overalt. 

Han masserte føttene mine uoppfordret, leste og sang til babyen i magen osv… 

Han var ikke dårligere etter at barnet ble født. Veldig stolt og kry pappa. 

Anonymkode: 5cd6b...396

• Liker 2
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye han er villig til å ta nattevåk og skifte bleier er ofte en annen ting! 😄

Anonymkode: 92dd2...938

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
  • Fikk daglig fotmassasje under graviditeten
  • Tok seg av viktige ting, som å finne den beste bilstolen, baby call etc.
  • Gjorde (og gjør) mye mer husarbeid enn meg - både før og etter graviditeten
  • Var min klippe under fødsel
  • Skifter flere bleier enn meg, og tar seg av leggingen
  • Får sove utpå når jeg trenger det
  • Får mer egentid enn han

Og han klager aldri. Føler meg ganske bortskjemt.😅 

Anonymkode: b82c9...433

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har termin om noen dager.

-han har laget middag til meg og ryddet opp etterpå nesten hver dag. Og laget egne kjipe retter til meg som er det eneste jeg vil spise 🤣

-gitt meg mye fotmassasje.

-tålt å høre på klaginga mi 🤣

-engasjert seg i innkjøp til babyen

-stått opp mot svigers som ville bo her etter fødsel og «hjelpe» oss. De skal på hotell

-hjulpet meg med klesvask som egentlig er min faste oppgave hjemme her

-generelt vartet meg opp med å hente drikke, en is eller lignende mens jeg hae vært stranda i sofaen

-tatt seg av all matbutikkhandling

-«bygget rede» ved å sette opp ny garderobeløsning og ordnet andre praktiske ting i huset

Han er generelt en utrolig snill og omsorgsfull kjæreste ❤️ Ikke rart jeg vil ha barn med ham :) 

Anonymkode: 9ab6d...568

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

1 trimester

- sørget for at jeg alltid hadde drikke tilgjengelig ( når vi begge var hjemme) foran meg og at jeg alltid hadde kjeks på nattbordet/kjøkkenet. Kjeks var stort sett det jeg fikk i meg pga kvalme.

- la pledd over meg de gangene jeg sovnet til filmen/tv/serie før kl 20.

- latt meg sove så mye som jeg trenger, selvom vi har en 1.5 åring i hus. 

2-3 trimester: 

- massert føtter ved behov 

- går alltid å handler det jeg evt trenger eller er fysen på, selv kl 22 om kvelden.

- Rost meg for at jeg klarer å gå i jobb såpass lenge og etterpå for alt jeg klarer av praktiske oppgaver hjemme. 

- tar det som et selvfølge at han får mer å gjøre hjemme både med barn og praktiske oppgaver. Han sier at han vet at jeg gjør så godt jeg kan. 

- Gir meg drikke, mat o.l når jeg sitter i sofaen sammen med på 3 trimester og det er vondt å komme seg opp. Kjører meg på turer hit og dit bare så jeg får luftet meg de siste ukene. 

- sengen ble min bestevenn fordi jeg kunne ligge godt på siden de siste ukene.. han la seg ofte ned med meg.. så på tv/film/serie og gjorde det hyggelig i sengen.

sikkert mye annet også, men jeg er så takknemlig for å ha en så god partner som forstår seg på hva en graviditet kan innbære.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han fikset hele barnerommet, malte, skrudde sammen møbler osv. Dette gjorde han på eget initiativ. Ellers så har jeg i grunn ikke vært mye syk,kvalm osv. Jeg trener og spiser sunt(ikke noe cravings eller noe sånt) så tror ikke jeg får noe mer spesialbehandling fordi jeg er gravid. Han har tatt en større del av husarbeid og sånt kanskje, og spør alltid om jeg klarer å bære det jeg eventuelt bærer(koffert, handleposer osv). 

Anonymkode: 940fd...0d7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en forferdelig graviditet, fødsel og tiden etterpå , før jeg forlot barnefar . 

Men herregud så fint å lese at det finnes fine menn der ute. ❤️

Anonymkode: 74ff4...416

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de uheldige, men er så glad på deres vegne som har flotte menn i livet deres. Gråt litt av denne tråden ❤

Anonymkode: 6e807...f65

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Så fantastiske menn dere er sammen med. 

Anonymkode: 4ca9e...327

• Hjerte 2
Skrevet

Min mann gjorde ikke noe spesielt.  Hvorfor skulle han?  Jeg var frisk som en fisk i begge svangerskapene og i full jobb til dagen før fødsel.  

Husker vi var på sirkus og feiret at jeg var gravid med den første.  Jeg var 3 mnd på vei og han bekymret seg over om jeg satt godt nok!?  Nei, sånn ville jeg ikke ha det, og det sa jeg.  

Skrevet

Her er fødsel rett rundt hjørnet. Mannen min har tatt så utrolig godt vare på meg, under et vanskelig svangerskap. Jeg vet han blir sliten av det men han klager ikke. «Det er du som gjør den store jobben» sier han. Han har gjort alt av husarbeid, lager middag (som han haaater), gått alle turer med hunden de siste 6 mnd. Massert meg og kost med meg når jeg har trengt det. Kjørt meg overalt, blitt med på alle timer på sykehuset (2 i uka!), fikset masse i huset. Fylt vannflaska og hentet ting tusenvis av ganger, så jeg har sluppet å reise meg. 
nå er jeg innlagt på sykehuset og han kommer 1-2 ganger om dagen på besøk. Tar med seg deg jeg måtte ønske, kjøper med takeaway. Og får jeg ikke sove eller bare trenger å snakke så kan jeg ringe han hele døgnet. Jeg er virkelig verdens heldigste❤️

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

I dag har samboeren laget thaigryte som porsjonfryses så vi har noe lett tilgjengelig middag fremover når babyen kommer :) 

Jeg fikk også en ipad i fødegave før fødselen. Jeg gråt da jeg fikk den sammen med et koslig kort han hadde skrevet 😅❤️

Anonymkode: 9ab6d...568

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (4 timer siden):

Min mann gjorde ikke noe spesielt.  Hvorfor skulle han?  Jeg var frisk som en fisk i begge svangerskapene og i full jobb til dagen før fødsel.  

Husker vi var på sirkus og feiret at jeg var gravid med den første.  Jeg var 3 mnd på vei og han bekymret seg over om jeg satt godt nok!?  Nei, sånn ville jeg ikke ha det, og det sa jeg.  

Jeg er også frisk som en fisk, men han ser nok at det tar på både kropp og sinn og gå gravid uten at jeg tenker så mye over det. 

For meg handler om de små ting som han gjør likevel i hverdagen, som kjærlighetserklæring fordi vi er sammen, men som jeg ser han gjør både bevisst og ubevisst, og som jeg setter pris på, at han har tatt et sted videre i og passe på at vi har det bra. Fordi han koser seg, gleder seg og vil at jeg skal ha det bra. Han vil vise at han stiller opp for babyen og meg 100% allerede nå. 

Jeg trodde alltid at jeg ikke ville bli behandlet annerledes, og det vil jeg fremdeles ikke av andre, men jeg syns det er fantastisk at mannen min prøver så iherdig og være to om dette, i den grad det går, og det får meg til og glede meg ekstra til babyen kommer. Nettopp fordi han kommer til og bli en ufattelig super og engasjert far! 

Anonymkode: 0cbae...323

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor mye han er villig til å ta nattevåk og skifte bleier er ofte en annen ting! 😄

Anonymkode: 92dd2...938

Han har vel ikke noe valg? Han er jo far til en baby...!

Anonymkode: 37012...031

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Under fødsel så var det å finne bøtte og holde mens jeg spydde. Hente drikke og hjelpe meg med å få i meg væske. 

Utenom det så var jeg litt i min egen verden tror jeg🙈 

Etter fødsel så var det rett og slett å styre hjemme. Lage middag, vaske klær, ta noen bleier for meg om natta, legge til rette for at jeg kunne ta lang og god dusj og pleie meg selv litt..

Har ikke noe å klage på🥰

Anonymkode: 82d79...032

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er en av de uheldige, men er så glad på deres vegne som har flotte menn i livet deres. Gråt litt av denne tråden ❤

Anonymkode: 6e807...f65

Ja, her var det mange godt over gjennomsnittlige menn. Min mann kjøpte sjokolademelk til meg uoppfordret da han var på butikken. For meg var det kjærlighet nok. Han bar ellers alt som var tungt, og jobbet mye. Sistnevnte var også hans måte å vise kjærlighet på, vi trengte penger.

I dag er vårt eldste barn 20 år, og jeg er fortsatt gift med verdens beste mann. 

Husk at det er mange måter å vise kjærlighet på. Mange flotte menn der ute, som ikke bærer sin kjære på et gullfat. Kjærligheten til deg som bor inni han kan være like sterk side likevel ❤️

Anonymkode: ee8f2...02f

• Liker 1
Skrevet

Tok vårt lille barn om natten og morningen så jeg fikk sove hele natten og lenge i helgene. 

Var omsorgsfull  og snill som vanlig

Etter fødsel fikk jeg diamantring og en stor boks salt lakris

Lot meg og baby få masse ro og tok alt husarbeid + storesøster

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...