Brimal Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Kan man holde igjen husleien når huset man leier blir tvangsolgt?
Boetica Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Brimal skrev (1 minutt siden): Kan man holde igjen husleien når huset man leier blir tvangsolgt? Hvorfor skal du holde igjen husleien? 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Nei, du bo jo fremdeles der, og leiekontrakten følger som regel med på kjøpet. Anonymkode: 42e32...441 1
Brimal Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2022 Boetica skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal du holde igjen husleien? Jeg bare lurer siden huset blir tvangsolgt og husverten ikke betaler noe på huset eller eiendommen
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 1 minutt siden, Brimal said: Jeg bare lurer siden huset blir tvangsolgt og husverten ikke betaler noe på huset eller eiendommen Hva er logikken i tankegangen din nå? Anonymkode: 810c5...bd3 11
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Leiekontrakten gjelder selv om huset blir solgt. Anonymkode: 8d361...f62
Boetica Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Brimal skrev (1 minutt siden): Jeg bare lurer siden huset blir tvangsolgt og husverten ikke betaler noe på huset eller eiendommen Husverten eier jo huset frem til salget skjer. Det er mulig kreditor har overtatt husleiekravet, men betale leie må du jo. 1
Brimal Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er logikken i tankegangen din nå? Anonymkode: 810c5...bd3 Jeg bare lurer jeg! Husverten betaler ikke på huset/eiendommen ,så jeg bare lurer på jeg da bare kan la være å betale leie?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Just now, Brimal said: Jeg bare lurer jeg! Husverten betaler ikke på huset/eiendommen ,så jeg bare lurer på jeg da bare kan la være å betale leie? På samme måte som at om jeg ser noen andre stjele i butikken, så kan jo jeg også gjøre det? Anonymkode: 810c5...bd3 12
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Brimal skrev (1 minutt siden): Jeg bare lurer jeg! Husverten betaler ikke på huset/eiendommen ,så jeg bare lurer på jeg da bare kan la være å betale leie? Nei du kan selvfølgelig ikke det. Du må følge kontrakten din. Anonymkode: 83d4b...d3a 1 1
Million Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 (endret) Brimal skrev (1 minutt siden): Jeg bare lurer jeg! Husverten betaler ikke på huset/eiendommen ,så jeg bare lurer på jeg da bare kan la være å betale leie? Men HVORFOR skal du la være å betale? Du leier jo stedet, du bor der og har vel en kontrakt. Hva slags grunn skulle du ha for å la være og betale for deg, selv om eieren gjør det? Det er ikke til deg han lar være å betale noe. Endret 9. mai 2022 av Million 6
Brimal Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #12 Skrevet 9. mai 2022 Million skrev (1 minutt siden): Men HVORFOR skal du la være å betale? Du leier jo stedet, du bor der og har vel en kontrakt. Hva slags grunn skulle du ha for å la være og betale for deg, selv om eieren gjør det? Det er ikke til deg han lar være å betale noe. Nei, vet jo det. Blir bare en smule frustrert over situasjonen.. betaler husleien som jeg skal, men jeg bare lurte på dette 🤗
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 Jeg hadde faktisk latt vær å betalt og sett hva som skjedde. amen, du har vel betalt depositum? Utleier tar nok bare de pengene. Jeg hadde også gjort det slik at det så helt jævlig ut i utleieleiligheten ved visning. Jo lengre den forblir usolgt, jo bedre for deg jeg ville satt leieutgiftene i egen konto, i tilfelle det blir en sak fra revisor sin side, kjekt å ha pengene klare i det tilfellet der Anonymkode: 1b251...457
Brimal Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #14 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei du kan selvfølgelig ikke det. Du må følge kontrakten din. Anonymkode: 83d4b...d3a Og det gjør jeg også !
Antiviruset Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 (endret) Brimal skrev (9 minutter siden): Jeg bare lurer jeg! Husverten betaler ikke på huset/eiendommen ,så jeg bare lurer på jeg da bare kan la være å betale leie? Betal den leien og dokumenter det, da kan ingen ta deg på noe som helst. Så får de som skal overta eiendommen søke mot eier når de skal se etter penger han eventuelt unndrar fra det oppgjøret. Du har da alt ditt på det tørre. Du er ingen part i dette på noen måte, så opptre profesjonelt Endret 9. mai 2022 av Antiviruset 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Brimal skrev (Akkurat nå): Nei, vet jo det. Blir bare en smule frustrert over situasjonen.. betaler husleien som jeg skal, men jeg bare lurte på dette 🤗 Hvorfor er du frustrert? Må du flytte? Øker husleien med ny eier? det er mulig du har grunn til og være frustrert, men hva i alle dager har det med og betale husleie nå og gjøre? Tenker du kreditorene synes det er tipp topp om du gjør det ennå vanskeligere for dem og få dekket gjelden? Hva har du de eventuelt kan tvangsselge for manglende innbetalt husleie? Anonymkode: 2b18c...36d
Brimal Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #17 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde faktisk latt vær å betalt og sett hva som skjedde. amen, du har vel betalt depositum? Utleier tar nok bare de pengene. Jeg hadde også gjort det slik at det så helt jævlig ut i utleieleiligheten ved visning. Jo lengre den forblir usolgt, jo bedre for deg jeg ville satt leieutgiftene i egen konto, i tilfelle det blir en sak fra revisor sin side, kjekt å ha pengene klare i det tilfellet der Anonymkode: 1b251...457 Er bare så utrolig frustrende..og jeg er en smule fortvilet ,så kansje jeg skal gjøre det du foreslår men passe på å ha pengene på en annen konto, må tenke litt på dette..
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 Just now, Brimal said: Er bare så utrolig frustrende..og jeg er en smule fortvilet ,så kansje jeg skal gjøre det du foreslår men passe på å ha pengene på en annen konto, må tenke litt på dette.. Hva er det som er så utrolig frustrerende? Og hvorfor er du fortvilet? Eier du selv huset du leier? Isåfall kan jeg forstå det om du er forvirret. Anonymkode: 810c5...bd3 2
Brimal Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #19 Skrevet 9. mai 2022 Antiviruset skrev (3 minutter siden): Betal den leien og dokumenter det, da kan ingen ta deg på noe som helst. Så får de som skal overta eiendommen søke mot eier når de skal se etter penger han eventuelt unndrar fra det oppgjøret. Du har da alt ditt på det tørre. Du er ingen part i dette på noen måte, så opptre profesjonelt Ja det skal jeg passe på takk for svar!
Antiviruset Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er du frustrert? Må du flytte? Øker husleien med ny eier? det er mulig du har grunn til og være frustrert, men hva i alle dager har det med og betale husleie nå og gjøre? Tenker du kreditorene synes det er tipp topp om du gjør det ennå vanskeligere for dem og få dekket gjelden? Hva har du de eventuelt kan tvangsselge for manglende innbetalt husleie? Anonymkode: 2b18c...36d Som leier har han ikke noen del i det som skjer, og det er ingen som kan kreve leier for noe som helst så lenge han betaler sin husleie etter kontrakten. Som leier må han bare avvente å se hva som skjer angående nye eiere, og forholde seg til det ene og alene. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå