Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Legger tråden her, kan være dette går under juss.

Jeg ønsker å få slettet informasjon om bosted ( de kan faktisk se huset ) adresse og telefonnummer. 

Det ringer selgere til meg ( ofte i arbeidstid ) og under Korona pandemien fikk jeg brev fra ulike trossamfunn i Norge. Jeg respekterer andres tro, men likevel ønsker jeg ikke slike brev.

Tok kontakt med mobilselskapet og de sier jeg må kontakte folkeregisteret for å få informasjon på 1881 usynlig for andre.

Kan dette stemme? Alle har rett på et personvern, det bør vel være valgfritt?

Anonymkode: ca419...b60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei.

Legger tråden her, kan være dette går under juss.

Jeg ønsker å få slettet informasjon om bosted ( de kan faktisk se huset ) adresse og telefonnummer. 

Det ringer selgere til meg ( ofte i arbeidstid ) og under Korona pandemien fikk jeg brev fra ulike trossamfunn i Norge. Jeg respekterer andres tro, men likevel ønsker jeg ikke slike brev.

Tok kontakt med mobilselskapet og de sier jeg må kontakte folkeregisteret for å få informasjon på 1881 usynlig for andre.

Kan dette stemme? Alle har rett på et personvern, det bør vel være valgfritt?

Har samme problem. Tilogmed etter jeg har snakket med gulesider, 1881 osv osv. 

Anonymkode: 59079...cfa

Skrevet

Hvis du ringer teleoperatøren igjen og ber om å få et nytt telefonnummer, denne gangen skjult for nummervisning på nett eller hemmelig telefonnummer, så skal alle opplysninger forsvinne fra 1881 og gule sider. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (58 minutter siden):

https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/

Kan ta en stund før det virker, da oppdateringen skjer ikke kontinuerlig. 

Uansett kan bedrifter du har et kundeforhold med, ringe deg likevel. 

I tillegg kan du be telefonleverandøren om å ikke oppføre deg i opplysningstjenester. 

Jeg har bedt telefonlevrandøren om å ikke oppføre meg i opplysningstjenster, men de gjør det likevel.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har bedt telefonlevrandøren om å ikke oppføre meg i opplysningstjenster, men de gjør det likevel.

Dette må du selv registrere i Brønnøysundregistrene.

Vil du ha hemmelig nummer må du betale for den tjenesten hos din leverandør

Anonymkode: 8bd8d...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...