AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #22 Skrevet 9. mai 2022 37 år da den begynte. Var ekstremt plaget, og går fortsatt på hormoner 10 år+ etter. Anonymkode: 5f06e...0ad
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #24 Skrevet 9. mai 2022 Er snart 49. Har hatt symptomer i ca halvannet år. Hetetokter og dårlig nattesøvn med uro og hjertebank. Tynnere hår. Lav energi og sexlyst. Skal til legen for å diskutere hormontilskudd, orker ikke ha det slik som nå. Er på felgen av søvnmangel. Det går ut over konsentrasjon på jobb og at all energi er oppbrukt når jeg kommer hjem (Hadde et inngrep for mange år siden og har ikke hatt menstruasjon etter det, så kan ikke bruke det som målestokk). Anonymkode: f2c97...9b0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #25 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg er veldig lei for det hvis jeg nå ødelegger tråden. Jeg håper jeg ikke gjør det. Jeg ville bare dele min fortvilelse over å bli eldre 😭 Jeg har ikke kommet i overgangsalderen enda (hvis det eneste tegnet på overgangsalder er at man mister mensen), men jeg er godt over 40 og HATER DET. Jeg vil ikke bli gammel!! Anonymkode: 342ff...88f Ikke jeg heller😔 Har aldri mislikt mensen slik som mange gjør. Mensen har fått meg til å føle meg fruktbar og ung. Nå merker jeg at huden sagger, håret tynnere, hetetokter, gusten hud, såre slimhinner, laber sexlyst osv. Jeg vil være ung!🤗 Anonymkode: 567d5...5fd
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #26 Skrevet 9. mai 2022 37 år. Går på hormoner. Symptomene kom tilbake av vaksinedose 2 og har ikke gått bort enda Anonymkode: b9c67...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #27 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke jeg heller😔 Har aldri mislikt mensen slik som mange gjør. Mensen har fått meg til å føle meg fruktbar og ung. Nå merker jeg at huden sagger, håret tynnere, hetetokter, gusten hud, såre slimhinner, laber sexlyst osv. Jeg vil være ung!🤗 Anonymkode: 567d5...5fd Og for første gang i mitt liv har jeg begynt å legge på meg rundt magen. Har spist akkurat hva jeg ønsket meg hele livet og har ikke merket noe på vekten om jeg har spist sjokoladekake og potetgull til alle måltid. Nå tyter det ut rundt magen uansett hva jeg spiser. Anonymkode: 567d5...5fd
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #28 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): jeg er veldig lei for det hvis jeg nå ødelegger tråden. Jeg håper jeg ikke gjør det. Jeg ville bare dele min fortvilelse over å bli eldre 😭 Jeg har ikke kommet i overgangsalderen enda (hvis det eneste tegnet på overgangsalder er at man mister mensen), men jeg er godt over 40 og HATER DET. Jeg vil ikke bli gammel!! Anonymkode: 342ff...88f Du kan lage egen tråd om dette. Trener du? Skjønner ikke problemet. Det er hyggelig å bli eldre. Man er rausere med seg selv. Har mer penger. Tid til å pleie interessene sine. Ungene er store og klarer seg fint selv. Det er egentid! Etter jeg passerte 40 begynte menn å holde dørene for meg. Vet at jeg utstråler lykke og energi. Jeg tillater meg å flørte med alle. Det er hyggelig å være en moden kvinne! Kjøp deg roser og vær kul! Anonymkode: 3e2f4...3c6 5 1
Ulven Skrevet 10. mai 2022 #29 Skrevet 10. mai 2022 Jeg fikk påvist tomme eggreserver som 50 åring, men ble 52 før jeg fikk noen symptomer på overgangsalder. Da bare i form av lette hetetokter som jeg klarer å holde i sjakk med progesteronkrem. Menstruasjon har jeg ikke hatt siden tidlig 30 årene pga p-stav. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #30 Skrevet 10. mai 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: jeg er veldig lei for det hvis jeg nå ødelegger tråden. Jeg håper jeg ikke gjør det. Jeg ville bare dele min fortvilelse over å bli eldre 😭 Jeg har ikke kommet i overgangsalderen enda (hvis det eneste tegnet på overgangsalder er at man mister mensen), men jeg er godt over 40 og HATER DET. Jeg vil ikke bli gammel!! Anonymkode: 342ff...88f Jeg fikk kreft med svært dårlige prognoser som 40-åring. Det gikk veldig bra med meg, men jeg vet om mange som gjerne skulle ha byttet med deg. Takknemlighet for å bli eldre er en fin ting. Jeg kom forøvrig i overgangsalderen av kreftbehandlingen, så jeg var 40. Anonymkode: 28718...fc3 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #31 Skrevet 10. mai 2022 Er vel i overgangsalderen nå, er 52 og har ikke hatt menstruasjon på ett år. Ingen andre plager bortsett fra en liten hetetokt i ny og ne, ikke spesielt plagsomt egentlig. Trives med livet Anonymkode: 6e900...c60 1
Adrenalina1 Skrevet 10. mai 2022 #33 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): jeg er veldig lei for det hvis jeg nå ødelegger tråden. Jeg håper jeg ikke gjør det. Jeg ville bare dele min fortvilelse over å bli eldre 😭 Jeg har ikke kommet i overgangsalderen enda (hvis det eneste tegnet på overgangsalder er at man mister mensen), men jeg er godt over 40 og HATER DET. Jeg vil ikke bli gammel!! Anonymkode: 342ff...88f Du vil ikke bli gammel? Vil du dø nå da eller? Tren og spis sunt så gjør du alderdommen så uendelig mye bedre. Jeg er tyve år eldre enn deg og er i mitt livs form. Du har ingenting å klage over☺️ 1 1
baldrian Skrevet 10. mai 2022 #34 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Når sluttet dere å få mensen? Siste gangen var jeg 56 år. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Var den ustabil i slutten? Ja, det var flere måneder mellom de siste gangene. Heldigvis - noen opplever det motsatte, eller en blanding av "for ofte" og "for sjelden". Andre symptomer på overgangsalderen hadde jeg ikke. Ingen plager. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #35 Skrevet 10. mai 2022 Jeg tror jeg var 46 da jeg merket at håret plutselig ble tørrere og jeg begynte å røyte/miste hår noe sinnsykt. Var redd for å bli skallet faktisk! Rundt et halvår senere, ved 47, begynte mensen å tulle, kom til uregelmessige tider eller hoppet over en gang, så var den i rute to-tre måneder før den plutselig begynte å utebli igjen osv. Skjønte jo da at det var overgangsalderen. Jeg pleide å røyke før for mange år siden, og jeg har lest at røykere/eks-røykere gjerne kommer i overgangsalderen et par år tidligere enn de normalt hadde kommet i den. Jeg hadde siste mens da jeg var 52. Hetetoktene sluttet omtrent samtidig. Godt er det. Anonymkode: feb48...c44 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #36 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg var 46 da jeg merket at håret plutselig ble tørrere og jeg begynte å røyte/miste hår noe sinnsykt. Var redd for å bli skallet faktisk! Rundt et halvår senere, ved 47, begynte mensen å tulle, kom til uregelmessige tider eller hoppet over en gang, så var den i rute to-tre måneder før den plutselig begynte å utebli igjen osv. Skjønte jo da at det var overgangsalderen. Jeg pleide å røyke før for mange år siden, og jeg har lest at røykere/eks-røykere gjerne kommer i overgangsalderen et par år tidligere enn de normalt hadde kommet i den. Jeg hadde siste mens da jeg var 52. Hetetoktene sluttet omtrent samtidig. Godt er det. Anonymkode: feb48...c44 Hvordan ble håret ditt da? Hvordan er det nå? Anonymkode: a8dc5...642
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #37 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og for første gang i mitt liv har jeg begynt å legge på meg rundt magen. Har spist akkurat hva jeg ønsket meg hele livet og har ikke merket noe på vekten om jeg har spist sjokoladekake og potetgull til alle måltid. Nå tyter det ut rundt magen uansett hva jeg spiser. Anonymkode: 567d5...5fd Det merker jeg og, er 42. Alltid veid 54-55 kg. Men vipps var jeg 57... jeg bare fy. Hvorfor blir vi tykkere med alderen? Jeg har begynt med litt hetetokter, spesielt på natten. Er det noe tips mot det? Anonymkode: 216e1...136
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #38 Skrevet 10. mai 2022 Ca. 45. Følte meg plutselig ekstremt sliten. Vekta økte selv om jeg spiste sunt og trente. Mistet masse hår. Følte meg gusten. Begynte på hormontilskudd. Hjalp på PMS, men håret fortsatte å falle av og vekta fortsatte å øke. Alt jeg hadde lyst til var å sove sove sove. Har nå sluttet på hormontilskudd da jeg følte det ikke hjalp meg på noe vis. Mensen har ikke kommet. Føler fortsatt at jeg har lavt energinivå og vil sove mye. Vekta står bom fast (spesielt rundt magen og lår). Håper at i andre enden så venter mer energi og mer livsglede 😄 og at det er mens det står på det er som verst... Er lov å håpe! Anonymkode: 42b2d...5b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå