Gå til innhold

Når kom du i overgangsalder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt inspirert av den andre tråden her inne.

Når kom du i overgangsalder?

Anonymkode: ea407...1f4

AnonymBruker
Skrevet

Bestemor og mamma kom i overgangsalder da de var 55 og 60, og begge fikk siste barn i 40-åra, så tenker at jeg kommer til å ha mensen i 20 år til. Er 40 selv.

Anonymkode: 3dfa0...06d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke der enda, men min mor var i begynnelsen av 50 årene. 

Anonymkode: 4f3f7...d8a

AnonymBruker
Skrevet

48

Anonymkode: 047ed...2a6

AnonymBruker
Skrevet

47

Anonymkode: 5cb73...76c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 52. Ingen tegn ennå. Moren min var 58. Har heldigvis ikke hatt mensen på 15 år siden jeg har hormonspiral. 

Anonymkode: dc5c3...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 53 år og begynte vel å komme i "undergangsalderen" i fjor, det var da jeg begynte å få litt hetetokter, håret ble tynnere osv

Anonymkode: 567d5...5fd

AnonymBruker
Skrevet

jeg er veldig lei for det hvis jeg nå ødelegger tråden. Jeg håper jeg ikke gjør det. 

Jeg ville bare dele min fortvilelse over å bli eldre 😭  Jeg har ikke kommet i overgangsalderen enda (hvis det eneste tegnet på overgangsalder er at man mister mensen), men jeg er godt over 40 og HATER DET. Jeg vil ikke bli gammel!!

Anonymkode: 342ff...88f

• Liker 3
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 30 årene og min mor klarte faktisk å bli gravid når hun var 49 så jeg er redd for at overgangsalderen kommer seint hos meg og.

Anonymkode: ae06a...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Når sluttet dere å få mensen? Var den ustabil i slutten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

jeg er veldig lei for det hvis jeg nå ødelegger tråden. Jeg håper jeg ikke gjør det. 

Jeg ville bare dele min fortvilelse over å bli eldre 😭  Jeg har ikke kommet i overgangsalderen enda (hvis det eneste tegnet på overgangsalder er at man mister mensen), men jeg er godt over 40 og HATER DET. Jeg vil ikke bli gammel!!

Tror mange føler på dette 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var 49 da jeg kom i overgangsalderen. Min mor var 55. 

Anonymkode: 4c2a2...259

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg klarer ikke fatte dette. Stikk fingern i jorda og finn takknemlighet over det du har. Anbefaler podcasten «Jeg elsker deg din j*vel» og episoden med de to gamle venninnene for inspirasjon.

Veldig trist at folk hater å være i egen alder. Jobb med innstillingen, så får du et bedre liv.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 52, men merket jo litt før det også. Selve overgangsalderen varte til jeg var 54 så var to år. Var ikke så veldig plaget, men mye hetetokter og sov dårlig. Irritabel og mer innadvendt enn ellers. Og hadde nesten ingen sexlyst. Jeg er glad overgangsalderen er overstått for min del. Mye av sexlysten har kommet tilbake heldigvis, men ikke så mye som jeg hadde før overgangsalderen. 

Anonymkode: c9bac...cbc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 38. Merket hetetokter først deretter begynte mensen å surre. Er 53 nå og anser meg som ferdig med overgangsalderen.

Anonymkode: 6322d...85e

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i slutten av 30 årene og min mor klarte faktisk å bli gravid når hun var 49 så jeg er redd for at overgangsalderen kommer seint hos meg og.

Jøss, det er godt gjort. Fikk hun barnet/gikk det bra? 
Jeg har faktisk hørt om noen (sikker kilde) som ble gravid naturlig  (og fikk barnet) som 50+. 

Anonymkode: 5441f...e87

AnonymBruker
Skrevet

Mensen stoppet ved 50, men det var det eneste jeg merket til «overgangen».

Anonymkode: 65a22...b41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er snart 51, og har ingen tegn til overgangsalder ennå.

Anonymkode: 65720...ca6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jøss, det er godt gjort. Fikk hun barnet/gikk det bra? 
Jeg har faktisk hørt om noen (sikker kilde) som ble gravid naturlig  (og fikk barnet) som 50+. 

Anonymkode: 5441f...e87

Nei, heldigvis så ble det spontanabort før uke 18. Hadde ikke orket å ta meg av flere av hennes barn.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

50 år. Har ikke merket noe til noen problemer, bortsett fra at jeg i siste halvdel av førtiårene kunne få noen voldsomme menstruasjonsblødninger og mensen ble uregelmessig.

Anonymkode: 5230e...39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...