Gå til innhold

Samboeren har vært utro. Han vet ikke at jeg vet. Hvordan spare så han ikke ser det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så har jeg matcha mannen i utroskap, uten at han vet. Han gikk på do og der ble det knipsa et bilde (jeg hørte lyden) Dette skjedde for en tid tilbake. Etter det la jeg merke til at han passer på mobilen veldig, så jeg testa han på det. Han ble nærmest livredd når jeg kom nær mobilen.

Så fikk jeg etter hvert se beviset. Han er på tinder. Jeg lagde derfor en profil, så ja.. For å si det slik. Han er aktiv på tinder og tror han skal møte ei der om noen dager. Men det er jeg som har den profilen og jeg skal hoste han fra den profilen!

Jeg skal også hoste han i virkeligheten. Han er far til våres 2 barn og jeg blir kvalm av han. 

Nå trenger jeg hjelp fra dere her inne KG. Hvordan kan jeg klare å skrape sammen mest penger på kortest mulig tid? Jeg har tenkt til å selge unna litt smykker, vesker, klær og andre verdigjenstander. Jeg har også oppigjennom spart unna litt penger, men ikke til dette formålet.

Er det andre ting jeg kan tenke på? Vi eier huset 50/50 og han har bedre råd enn meg, så han blir nok å beholde huset. Jeg må også skaffe et sted å bo.

Det er veldig rart, men nå er jeg mest sint og løsningsorientert. Jeg må tenke fremover og på fremtiden. Hvordan skal jeg klare å leve med han litt til så jeg får spart?

Jeg kan kanskje sette av inntil 10.000 kr i måneden, men da blir det veldig tynt andre steder. Jeg tror jeg må juge til han å si at jeg skal spare til et smykke eller noe...

Hva har jeg krav på når jeg flytter fra han og hvordan få det så jeg tross alt kommer ut godt økonomisk?

Anonymkode: 8909a...7e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han beholder huset så må han kjøpe deg ut. Der har du pengene du trenger.

Anonymkode: 1f1b0...c86

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spar de pengene også sier du det som det er også fordeler dere alt. Husk at du får endel støtte av nav om du har barna 60% eller mer. Anbefaler likevel å dele uavhengig av penger. 

Anonymkode: f6b6b...085

AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å få en ny verdivurdering på huset, da det mest sannsynligvis har steget en god del de siste årene. Så får du penger av det også😅

Anonymkode: e5248...931

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis han beholder huset så må han kjøpe deg ut. Der har du pengene du trenger.

Anonymkode: 1f1b0...c86

Hun trenger jo penger til å flytte ut, da det oppgjøret der kan ta litt lengre tid. Mitt råd til TS er at hun må mobilisere mentalt til å skjule sin viten til hun har klart et nytt bosted. Det trenger ikke ta så veldig lang tid, eller bare slippe bomben nå, finne en løsning og leve med at han vet. Voksne mennesker kan da bo under samme tak, om ikke soverom de ukene det tar å flytte ut. Det vet jo bare TS om er tilfelle, om ikke det er tilfelle så går det an å søke litt hjelp hos familie til dette er overstått også økonomisk om det trengs. Det tar fort noen uker å finne et nytt sted å bo også.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sørg for å få en ny verdivurdering på huset, da det mest sannsynligvis har steget en god del de siste årene. Så får du penger av det også😅

Anonymkode: e5248...931

Helt klart dette, det må en helt fersk verdivurdering til av en takstmann som begge to godkjenner. Dette er veldig viktig, og sørge for å dokumentere at han faktisk har vært med på takstvurderingen og sagt ja til den aktuelle takstmannen de velger. Takstmannen fører inn i dokumentet at begge to var med på akkurat den visningen. Da kan ingen komme i ettertid og bestride den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så har jeg matcha mannen i utroskap, uten at han vet. Han gikk på do og der ble det knipsa et bilde (jeg hørte lyden) Dette skjedde for en tid tilbake. Etter det la jeg merke til at han passer på mobilen veldig, så jeg testa han på det. Han ble nærmest livredd når jeg kom nær mobilen.

Så fikk jeg etter hvert se beviset. Han er på tinder. Jeg lagde derfor en profil, så ja.. For å si det slik. Han er aktiv på tinder og tror han skal møte ei der om noen dager. Men det er jeg som har den profilen og jeg skal hoste han fra den profilen!

Jeg skal også hoste han i virkeligheten. Han er far til våres 2 barn og jeg blir kvalm av han. 

Nå trenger jeg hjelp fra dere her inne KG. Hvordan kan jeg klare å skrape sammen mest penger på kortest mulig tid? Jeg har tenkt til å selge unna litt smykker, vesker, klær og andre verdigjenstander. Jeg har også oppigjennom spart unna litt penger, men ikke til dette formålet.

Er det andre ting jeg kan tenke på? Vi eier huset 50/50 og han har bedre råd enn meg, så han blir nok å beholde huset. Jeg må også skaffe et sted å bo.

Det er veldig rart, men nå er jeg mest sint og løsningsorientert. Jeg må tenke fremover og på fremtiden. Hvordan skal jeg klare å leve med han litt til så jeg får spart?

Jeg kan kanskje sette av inntil 10.000 kr i måneden, men da blir det veldig tynt andre steder. Jeg tror jeg må juge til han å si at jeg skal spare til et smykke eller noe...

Hva har jeg krav på når jeg flytter fra han og hvordan få det så jeg tross alt kommer ut godt økonomisk?

Han må uansett kjøpe deg ut av huset, så du får jo pengene dine. Men i mellomtiden prøv å finn en liten leilighet. Betal depositum og leie, så flytter du. Så krever du salg av hus via advokat med en gang, eller hvordan man gjør det. 

Anonymkode: 7bae6...9fa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han må uansett kjøpe deg ut av huset, så du får jo pengene dine. Men i mellomtiden prøv å finn en liten leilighet. Betal depositum og leie, så flytter du. Så krever du salg av hus via advokat med en gang, eller hvordan man gjør det. 

Anonymkode: 7bae6...9fa

Via advokat faktisk . 
hva med å prøve å gjøre det enkelt og prate sammen først . Det er barn involvert også .  Ev få advokat til å se over avtalen mellom dere før du skriver under . 
ikke begynn med advokat før du ser hvor stygt det blir. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Pust, tenk igjennom, planlegg og vær smart. Jeg brukte 9 mnd på å forlate min eksmann som ikke bare var notorisk utro, men også voldelig. Vi hadde to barn.

fra jeg bestemte meg tok det altså 9 mnd til jeg flyttet. Disse månedene brukte jeg på å spare penger. Jeg solgte ting og jeg kjøpte ting jeg kom til å trenge. Jeg allierte meg med mine foreldre tre mnd før jeg flyttet. De oppbevarte mine verdigjenstander og viktige papirer som mitt og barnas pass, fødselsattester, bankID, laptop osv. Jeg tømte huset for småtteri som var mitt den siste måneden, skuffer og skap han uansett ikke visste hva var i. Jeg kontaktet banken og gjorde klart alt av papirer for felles eiendom og verdier. Jeg kopierte en ekstra nøkkel fordi jeg antok han ville ta min, det gjorde han. Jeg kopierte en ekstra nøkkel til verandadøren fordi jeg antok han kom til å bytte lås på inngangsdøren. Det gjorde han. Jeg kjørte sort større utstyr som ski, slalåmski, mc utstyr    Og slikt til mamma fordi jeg visste at alt som ikke var ute av huset i det jeg forlot ham, det ville jeg aldri få tilbake.

Mine foreldre var i sjokk, de trodde meg kanskje ikke da jeg fortalte at han var voldelig, men dagen jeg flyttet og tiden etter fikk de også se hva han var i stand til. Uansett gjorde de alt jeg ba om. 

jeg leide meg en leilighet uten hans viten. Jeg ble sykemeldt fra jobb, uten at han visste det, så i to dager gjorde jeg klart til å flytte. Den ene dagen visste jeg at han kom hjem sent, så jeg var ikke redd for at han skulle oppdage meg. Denne dagen fortalte jeg også barna hva som skulle skje, men de var uansett for små til å forstå. Dag to flyttet jeg mens han var på jobb. Jeg leide en flyttefirma og jeg tok kun med barnas senger og noen møbler som var mine. Jeg la igjen papirer jeg ba ham signere i fht flytting og oppløsning av boet. 

det ble et helvete. Han signerte selvfølgelig ikke, han prøvede å drepe meg istedenfor. Det er en annen historie, men poenget mitt er at bruk tid, vær kalkulert, spar penger, gjør det forsiktig slik at du ikke er impulsiv. 

Anonymkode: 9fe55...ac3

• Liker 9
  • Hjerte 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det å hoste noen? Er det skrivefeil eller er det et uttrykk jeg ikke har hørt før?

Anonymkode: c9725...80f

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva betyr det å hoste noen? Er det skrivefeil eller er det et uttrykk jeg ikke har hørt før?

Ghoste muligens.

Anonymkode: 93b37...2e0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ghoste muligens.

Anonymkode: 93b37...2e0

Aha! Ja da gir det litt mer mening! Tenkte ikke så langt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Pust, tenk igjennom, planlegg og vær smart. Jeg brukte 9 mnd på å forlate min eksmann som ikke bare var notorisk utro, men også voldelig. Vi hadde to barn.

fra jeg bestemte meg tok det altså 9 mnd til jeg flyttet. Disse månedene brukte jeg på å spare penger. Jeg solgte ting og jeg kjøpte ting jeg kom til å trenge. Jeg allierte meg med mine foreldre tre mnd før jeg flyttet. De oppbevarte mine verdigjenstander og viktige papirer som mitt og barnas pass, fødselsattester, bankID, laptop osv. Jeg tømte huset for småtteri som var mitt den siste måneden, skuffer og skap han uansett ikke visste hva var i. Jeg kontaktet banken og gjorde klart alt av papirer for felles eiendom og verdier. Jeg kopierte en ekstra nøkkel fordi jeg antok han ville ta min, det gjorde han. Jeg kopierte en ekstra nøkkel til verandadøren fordi jeg antok han kom til å bytte lås på inngangsdøren. Det gjorde han. Jeg kjørte sort større utstyr som ski, slalåmski, mc utstyr    Og slikt til mamma fordi jeg visste at alt som ikke var ute av huset i det jeg forlot ham, det ville jeg aldri få tilbake.

Mine foreldre var i sjokk, de trodde meg kanskje ikke da jeg fortalte at han var voldelig, men dagen jeg flyttet og tiden etter fikk de også se hva han var i stand til. Uansett gjorde de alt jeg ba om. 

jeg leide meg en leilighet uten hans viten. Jeg ble sykemeldt fra jobb, uten at han visste det, så i to dager gjorde jeg klart til å flytte. Den ene dagen visste jeg at han kom hjem sent, så jeg var ikke redd for at han skulle oppdage meg. Denne dagen fortalte jeg også barna hva som skulle skje, men de var uansett for små til å forstå. Dag to flyttet jeg mens han var på jobb. Jeg leide en flyttefirma og jeg tok kun med barnas senger og noen møbler som var mine. Jeg la igjen papirer jeg ba ham signere i fht flytting og oppløsning av boet. 

det ble et helvete. Han signerte selvfølgelig ikke, han prøvede å drepe meg istedenfor. Det er en annen historie, men poenget mitt er at bruk tid, vær kalkulert, spar penger, gjør det forsiktig slik at du ikke er impulsiv. 

Dette fikk det til å gå kaldt nedover ryggen. Jeg håper du har det trygt å bra idag!
Heldigvis (får jeg vel si) er ikke samboer voldelig.

Men jeg skal ta til meg dette du sier, jeg må prøve å holde ut til høsten, fordi jeg må ordne en leilighet, spare opp penger (blant annet feriepengene) og selge unna litt. Må også bruke tid å finne bolig i nærheten. Jeg har ikke lyst å si det nå ennå, for da kommer det til å bli et helvette her hjemme og det orker jeg ikke. Vil heller ikke utsette barna for at de skal få med seg krangling.

Jeg har tatt screenshots av tindersamtalene, så de kan han ikke vri seg unna. Disse er også sendt på mail, så jeg ikke mister de.

Til dere andre som kommenterer takst, så skal jeg selvfølgelig ordne det. Vet ganske sikkert at samboer blir å kjøpe meg ut, da han har råd til det. Til tross for alt jeg har havnet oppi er han faktisk en god far. Jeg håper bare ikke jentene ser på han annerledes nå. De er jo store blitt.

Har endel ting å selge, så håper jeg kan samle sammen så mye som mulig innen høsten.

Kan FVK bistå med noe?

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så det nå, ja jeg mente ghoste

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fytti helvete…..

Bra at du klarte dette 💪🏻

Men i TS sitt tilfelle er jo ikke vold eller trusler involvert, så da er det ikke så mye å skjule såpass. 

Om man ønsker å bo med vedkommende ei stund mens man sparer er det jo igrunnen bare å opprette en konto i eget navn? Det vil jo ikke komme noen årsmeldinger nå i posten. 

Han her er jo såpass opptatt med sitt og Tinder at han nok ikke merker så mye av hva TS driver med i motsetning til en person som ønsker kontrollere partneren. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hill83 skrev (17 minutter siden):

Via advokat faktisk . 
hva med å prøve å gjøre det enkelt og prate sammen først . Det er barn involvert også .  Ev få advokat til å se over avtalen mellom dere før du skriver under . 

Inderlig godt  å se at det er noen her på Kvinneguiden med noe mellom ørene. 

DET ER BARN INVOLVERT

Er dere klar over hvor mye det påvirker barna når foreldrene går til krig mot hverandre? 

Anonymkode: 3b971...d1a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hill83 skrev (20 minutter siden):

Via advokat faktisk . 

Det der gjør du, ts, i samarbeid med banken. Ring de allerede i morgen. 

Anonymkode: 3f63f...69d

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du skal spare hemmelig, ts 😂 dette virker jo totalt som en trolletråd. Grunnen til at folk sparer hemmelig mot brudd er jo hvis de har voldelige psykomenn som de må rømme fra og gjemme seg. Virker da ikke som det skjer noe sånt her. Er vel bare å si at du vil bryte samlivet, og så finner dere ut av det praktiske sammen.

Anonymkode: 531d9...802

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette fikk det til å gå kaldt nedover ryggen. Jeg håper du har det trygt å bra idag!
Heldigvis (får jeg vel si) er ikke samboer voldelig.

Men jeg skal ta til meg dette du sier, jeg må prøve å holde ut til høsten, fordi jeg må ordne en leilighet, spare opp penger (blant annet feriepengene) og selge unna litt. Må også bruke tid å finne bolig i nærheten. Jeg har ikke lyst å si det nå ennå, for da kommer det til å bli et helvette her hjemme og det orker jeg ikke. Vil heller ikke utsette barna for at de skal få med seg krangling.

Jeg har tatt screenshots av tindersamtalene, så de kan han ikke vri seg unna. Disse er også sendt på mail, så jeg ikke mister de.

Til dere andre som kommenterer takst, så skal jeg selvfølgelig ordne det. Vet ganske sikkert at samboer blir å kjøpe meg ut, da han har råd til det. Til tross for alt jeg har havnet oppi er han faktisk en god far. Jeg håper bare ikke jentene ser på han annerledes nå. De er jo store blitt.

Har endel ting å selge, så håper jeg kan samle sammen så mye som mulig innen høsten.

Kan FVK bistå med noe?

Takk, det går fint med oss nå❤️Dette er mange, mange år siden. Han ble dømt for flere drapsforsøk mot meg og mer til. 

bruk tid. De ni månedene jeg brukte var ikke bare viktig i fht det praktiske, men også for det mentale. Jeg bygde meg opp og gjorde meg psykisk sterk slik at jeg evnet å gjennomføre det. Jeg var mentalt ferdig meg forholdet for lenge siden, så da jeg endelig flyttet var det ingenting i meg som tvilte (jeg visste ikke da at jeg var utsatt for grov familievold selvom han allerede da hadde forsøkt å drepe meg tre ganger og fått meg innlagt på sykehus x antall ganger, for jeg var blind og forstod det ikke). Jeg var nemlig lenge redd for at jeg hadde valgt feil, at jeg ikke burde flytte, at jeg utsatte barna for et unødvendig brudd, men jo mer jeg forberedte meg, jo mer sikker ble jeg. Jeg klarte som sagt å legge meg opp en god del penger også. Det beste var at jeg fikk ordnet en del i leiligheten først. Tv/Internett/strøm, alt slikt praktisk var deilig å ikke styre med

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Dette er en trolletråd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...