Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg var på tidlig ultralyd i uke 7 og fikk konstatert at hjertet ikke slo. Tok hcg for sikkerhetskyld. Nå ringte legen og sa at hcg på den første prøven var 200 000 og han derfor trodde dette var blæreemola. Noen med erfaringer? Må man i narkose? Må man vente lenge med å bli gravid igjen? Jeg er 37 og har ikke allverdens med tid og syns dette er fryktelig trist. 

Anonymkode: 31763...c86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så leit at du går gjennom dette!

Jeg fikk påvist partiell blæremola i 2017 og måtte foreta utskrapning under narkose. Jeg var 12 uker på vei da det ble oppdaget og fosteret ble ikke støtt ut av seg selv. Kanskje er medisinsk abort et alternativ for deg.

Etter utskraping ble det tatt jevnlige blodprøver, annenhver uke om jeg ikke husker feil, for å kontrollere at hcg sank. Det tok 6 måneder før jeg hadde normalt hcg-nivå igjen og dermed fikk lov til å prøve og bli gravid på nytt. Har inntrykket av at det er ganske vanlig, men håper det går raskere i ditt tilfelle.

Det var en utrolig ensom prosess å stå i og jeg husker det var vanskelig å finne info om andres erfaringer. Selve utskrapingen gikk fint selv om jeg følte meg helt tom etterpå. Det som var vanskelig var den konstante påminnelsen om at jeg hadde mistet hver gang jeg måtte ta blodprøver (hos gynekologisk poliklinikk som alltid virket full av babyer). Anbefaler deg å ha noen og snakke med i tiden fremover, for det kan være en krevende sorgproses.❤️ 

Beklager dersom dette ikke var så oppmuntrende lesning, men du har fortsatt tid på deg. Jeg er 37 nå og venter mitt først barn. Det er ikke pga blæremola at det har tatt fem år å komme hit.🙂

Ønsker deg masse lykke til!

Anonymkode: de6ac...6a8

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så leit at du går gjennom dette!

Jeg fikk påvist partiell blæremola i 2017 og måtte foreta utskrapning under narkose. Jeg var 12 uker på vei da det ble oppdaget og fosteret ble ikke støtt ut av seg selv. Kanskje er medisinsk abort et alternativ for deg.

Etter utskraping ble det tatt jevnlige blodprøver, annenhver uke om jeg ikke husker feil, for å kontrollere at hcg sank. Det tok 6 måneder før jeg hadde normalt hcg-nivå igjen og dermed fikk lov til å prøve og bli gravid på nytt. Har inntrykket av at det er ganske vanlig, men håper det går raskere i ditt tilfelle.

Det var en utrolig ensom prosess å stå i og jeg husker det var vanskelig å finne info om andres erfaringer. Selve utskrapingen gikk fint selv om jeg følte meg helt tom etterpå. Det som var vanskelig var den konstante påminnelsen om at jeg hadde mistet hver gang jeg måtte ta blodprøver (hos gynekologisk poliklinikk som alltid virket full av babyer). Anbefaler deg å ha noen og snakke med i tiden fremover, for det kan være en krevende sorgproses.❤️ 

Beklager dersom dette ikke var så oppmuntrende lesning, men du har fortsatt tid på deg. Jeg er 37 nå og venter mitt først barn. Det er ikke pga blæremola at det har tatt fem år å komme hit.🙂

Ønsker deg masse lykke til!

Anonymkode: de6ac...6a8

Tusen takk for svar. Venter enda på å få komme til på sykehuset for å få det konstatert

Anonymkode: 31763...c86

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Svigerinnen min hadde det, hun måtte til utskraping og oppfølging og måtte vente i 12mnd før de kunne prøve igjen.  Håper du får noen svar på sykehuset :) 

Anonymkode: 88c73...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...