AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Har termin i juli og fikk nettopp melding at samboerens familie, dvs søster, samboer, mann, mor og far har bestilt flybilletter til oss i en uke. Vi bor på 100 kvadratmeter men har bare to soverom. Ett til oss også ett til våres 3 åring. De må da bo i stuen. Kjenner jeg blir utrolig irritert, føler de bare presser seg på. Hva tenker dere? Anonymkode: 9fbbc...312 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Og du visste ikke noe før du fikk høre at de hadde bestilt billetter? Anonymkode: 86005...7e5 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 9. mai 2022 Hadde tenkt HELL NO. Da får de bo på hotell eller leie seg en campinghytte. Du aner jo ikke om du går på overtid heller, eller hvordan formen er etterpå. Her får mannen sette ned foten til familien sin. Anonymkode: 782f7...428 61 6
Sofakona Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Eh...de kan jo ikke bo hos Dere. De må jo ha bestilt hotell rom. Har de ikke snakket med samboeren din? Er dette spontan tur? 26
Hundejente Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 jeg tenker at de burde på hotell, og det burde ikke være nødvendig å si, men om det er nødvendig, må samboeren din si det til dem, og det bør det virkelig være forståelse for, ville vært veldig merkelig å bli krenket for noe sånt 36
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du visste ikke noe før du fikk høre at de hadde bestilt billetter? Anonymkode: 86005...7e5 Det var snakk om ut i september men fikk melding fra søsteren nå som skrev "har ***** sagt at vi har bestilt billetter? Vi har bestilt i august" Og det var IKKE avtalen Anonymkode: 9fbbc...312 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde tenkt HELL NO. Da får de bo på hotell eller leie seg en campinghytte. Du aner jo ikke om du går på overtid heller, eller hvordan formen er etterpå. Her får mannen sette ned foten til familien sin. Anonymkode: 782f7...428 Jeg har sagt til samboer at de må sove på hotell, og han sier at vi har god plass. Noen kan sove i stua, og de kan låne rommet til 3 åringen. Helt fullstendig kaos. Anonymkode: 9fbbc...312 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var snakk om ut i september men fikk melding fra søsteren nå som skrev "har ***** sagt at vi har bestilt billetter? Vi har bestilt i august" Og det var IKKE avtalen Anonymkode: 9fbbc...312 Hva sa de da du sa at dette IKKE var avtalen? Anonymkode: 86005...7e5 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sagt til samboer at de må sove på hotell, og han sier at vi har god plass. Noen kan sove i stua, og de kan låne rommet til 3 åringen. Helt fullstendig kaos. Anonymkode: 9fbbc...312 Ikke faen. Da hadde JEG reist på hotell, så kan de bare få sitte der. Anonymkode: 782f7...428 48 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva sa de da du sa at dette IKKE var avtalen? Anonymkode: 86005...7e5 Jeg har ikke svart noe enda, åpnet meldingen bare. Anonymkode: 9fbbc...312
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Det var snakk om ut i september men fikk melding fra søsteren nå som skrev "har ***** sagt at vi har bestilt billetter? Vi har bestilt i august" Og det var IKKE avtalen Anonymkode: 9fbbc...312 Svar på meldingen: "Billettene må endres. Dere ikke velkomne før i september som avtalt." Anonymkode: 58225...303 17 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 Populært innlegg #13 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke svart noe enda, åpnet meldingen bare. Anonymkode: 9fbbc...312 «Hei, dette var ikke avtalen vi hadde, og det passer ganske dårlig å ha huset fult av folk i en uke så tett etter fødselen, håper dere forstår det. Dere er selvfølgelig velkomne, men da må dere leie hotellrom for perioden» Anonymkode: 782f7...428 63 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 Er vel ikke et problem at to stk sover på rommet til barnet deres? Men å ha to i stua også, hadde jeg aldri orket. Anonymkode: d955b...fe3 6
Boetica Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har termin i juli og fikk nettopp melding at samboerens familie, dvs søster, samboer, mann, mor og far har bestilt flybilletter til oss i en uke. Vi bor på 100 kvadratmeter men har bare to soverom. Ett til oss også ett til våres 3 åring. De må da bo i stuen. Kjenner jeg blir utrolig irritert, føler de bare presser seg på. Hva tenker dere? Anonymkode: 9fbbc...312 Her må du si fra om at de må leie seg et hotellrom eller en leilighet gjennom AirBnb. Det der går jo ikke. 8
PurpleTuliip Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Hadde svart med å sende link til campinghytte/Airbnb og «ok. Men da må dere leie en plass å bo da jeg ikke ønsker ha masse folk i hus så tett oppi fødsel» 7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 Så koseøig st de vil besøke dere. Viktig med god kontakt mellom barn og besteforeldre. Det blir titt og ofte sagt her på KG når det er snakk om at besteforeldre må være barnevakter ofte. De kan sikkert avlaste mye med 3-åringen den uka, lage mat, handle... Men blir kanskje for mange folk i en liten leilighet, så kanskje noen av dem kan tilbringe nettene på hotell? Bare svigerforeldre som overnatter hos dere, kanskje? Anonymkode: 8c2ae...285 12
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 Synes det var lenge å vente over en mnd på å hilse på barnebarnet, men for lenge å bo sammen med dere en uke. Enten kortere opphold, eller bo et annet sted. Anonymkode: 4bb3c...335 10
Pillarguri Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har termin i juli og fikk nettopp melding at samboerens familie, dvs søster, samboer, mann, mor og far har bestilt flybilletter til oss i en uke. Vi bor på 100 kvadratmeter men har bare to soverom. Ett til oss også ett til våres 3 åring. De må da bo i stuen. Kjenner jeg blir utrolig irritert, føler de bare presser seg på. Hva tenker dere? Anonymkode: 9fbbc...312 Er det snakk om 4 eller 5 voksne personer? Du får si at de er hjertelig velkommen, men de må enten bo i en airbnb leilighet/hotell/campinghytte eller lign. Dere har rett og slett ikke anledning til å huse dem. Det er bare å si det rett ut, ingen bør bli fornærmet av det. Litt avhengig av hvor dere bor, er det en storby så er det ingen problem å leie en leilighet til 4 eller 5 voksne personer. Er det på bygda, så er det kanskje litt færre alternativ. 11
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så koseøig st de vil besøke dere. Viktig med god kontakt mellom barn og besteforeldre. Det blir titt og ofte sagt her på KG når det er snakk om at besteforeldre må være barnevakter ofte. De kan sikkert avlaste mye med 3-åringen den uka, lage mat, handle... Men blir kanskje for mange folk i en liten leilighet, så kanskje noen av dem kan tilbringe nettene på hotell? Bare svigerforeldre som overnatter hos dere, kanskje? Anonymkode: 8c2ae...285 Beklager trykkfeil og litt dårlig norsk. Gikk litt fort i svingene. Anonymkode: 8c2ae...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå