Gjest gjest Skrevet 7. november 2005 #1 Skrevet 7. november 2005 Hei, Har nettopp mottatt min første pakke fra Strawberrynet, og måtte selvsagt betale toll og mva.... Men skal fakse dem kvittering på disse utgiftene, og satse på at de betaler dette til meg så fort som mulig..... Men det store spørsmålet er; Hva skriver jeg i tillegg til å sende kvitteringen? Jeg er ikke sterk i engelsk, så hvis noen vennlige sjeler vil bidra med et par gloser jeg kan skrive til dem, blir jeg umåtelig takknemlig!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Hr dessverre havnet i en lignende situasjon selv. Jobber fortsatt med problemet og har mååte henvende meg til tolldirektoratet, skatteetaten osv. Alt uten særlig hell. Ser at jeg kanskje ikke kommer til å kjøpe så mye fra utlandet lenger da dette er litt av et mareritt å få løst. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg bedre Carin
Gjest Beam Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 Du må bare passe på å ikke bestille for over 200 kr. per bestilling. Litt stress å må holde seg under denne grensa da en del produkter koster over 200 kr, men mye koster da også under denne prisen, og disse produktene kan du da spare masse på. Hvis du vil bestille flere produkter så bare del opp bestillingen din sånn at ingen havner over 200 kr. Hev tollgrensa!!!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #4 Skrevet 9. november 2005 For meg er det ikke noe problem å bestille varer til over kr 200 hos StrawberryNet, så lenge man får refundert pengene. Jeg fakser bare inn kvitteringen og kontonr jeg vil ha pengene på. Får pengene inn på kontoen kort tid etterpå, har aldri vært noe problem. Spiller jo ingen rolle hvordan du skriver det men slik skriver jeg det da : To whom it may concern in StrawberryNET, I refer to your web page where you say you refund for VAT. I had to pay NOK 164 for order number: xxxxxxxxx. I would like the money put on my account: xxxx xx xxxxxx The receipt is attached. Yours sincerely, Navn Adresse E-mail
Gjest gjest Skrevet 9. november 2005 #5 Skrevet 9. november 2005 Takk for hjelpen! Da vet jeg hva jeg skal skrive....men hva menes med VAT?
veslepus Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 Noen som vet om Essential Day Spa tilbyr dette?
Mew Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 Jeg har også bestillt varer fra strawberrynet, men ikke fått de ennå. Så hvis jeg må betale toll er det bare å fakse kvitteringer og brev med kontonr til de og de tilbake betaler?? Er det sånn og forstå??
Mew Skrevet 17. februar 2006 #9 Skrevet 17. februar 2006 vær så snill å svare de som veit? Må man betale toll og sånt lønner det seg jo å kjøpe det i norge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå