AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Er på bristepunktet, og jeg er veldig sliten. Andre uken med kraftig halsbetennelse, feber og tidenes hodepine. Er gravid i uke 8, og er kvalm hele tiden. Har to barn, og han ene er 1 år og får ikke barnehageplass før i august. Beklager meg men jeg er dritt lei! Jeg er lei av å aldri få fred! Jeg er lei av å hele tiden måtte ta vare på han og han krever mye, klarer ikke å leke alene, må være opp på meg konstant. Ble så sliten idag at jeg knakk helt sammen. Står opp 6 hver morgen, har ingen foreldre eller søsken som kan hjelpe meg. Vi har barnevakt og hun bruker jeg en del, men i dag kunne hun ikke komme før 6. Jeg elsker barnet mitt og han er verdens fineste, men jeg takler ikke hjemmesituasjon lengre. Når jeg ikke er på jobb som sykepleier er jeg hjemme med en unge som sliter meg maksimalt ut! Han river ned alt hjemme, hopper i vinduskarmen, gjør alt for å rasere og han sliter meg helt ut. Jeg ble så lei når jeg satt i sofaen med hjertebank og tidenes hodepine at jeg ropte «hold kjeft» til 1 åringen før jeg la meg på soverommet i 10 min. Jeg klarte ikke mer! Har prøvd alt jeg kan for å aktivisere ungen men han er heller ikke helt i form så ingenting fungerer. Har tatt han med ut 3 ganger idag og alt han gjør er å gå ut i trafikken eller så sovnet han i vognen før han våknet da vi kom hjem igjen. Ingenting fungerer! Samboer kommer ikke hjemme før halv 5. Klarer ikke mer, beklager Anonymkode: f4989...abb 6
Sofakona Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Det er lov og helt normalt. Får du fri når samboeren din kommentar hjem? Får du sove om natten? 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Er det nå vi skal trøste deg og si at "alle gjør det iblant!" 😄 Nei, skjerp deg! Anonymkode: 68c28...4c1 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det nå vi skal trøste deg og si at "alle gjør det iblant!" 😄 Nei, skjerp deg! Anonymkode: 68c28...4c1 Nei, man kan kjefte også. Jeg er ikke stolt av dette Anonymkode: f4989...abb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Det jeg stusser mest over er at du presterer å bli gravid oppi det kaoset. Planlegger du ikke? Anonymkode: ffdcd...829 10 11
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Sofakona skrev (3 minutter siden): Det er lov og helt normalt. Får du fri når samboeren din kommentar hjem? Får du sove om natten? Det er hverken lov eller normalt. Men det kan skje, og da er det bra at TS angrer og vil gjøre det annerledes neste gang. Anonymkode: 5f90c...129 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Skaff deg en lekegrind, plasser barnet der og legg deg til en time. Lekegrind er visst tabu for dagens foreldre. Jeg hadde ikke overlevd uten den da mine var små for ca 20 år siden. Barnet hadde det trygt og godt, sovnet ofte i lekegrinden. Og jeg kunne ta meg en hvil uten å bekymre meg for hva nysgjerrigheten til den lille kunne føre til. Anonymkode: 15bdb...fe6 19
SnartMammaLykke Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det jeg stusser mest over er at du presterer å bli gravid oppi det kaoset. Planlegger du ikke? Anonymkode: ffdcd...829 Seriøst KG.. Så dumme svar som dette kunne vi ha utelatt. 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skaff deg en lekegrind, plasser barnet der og legg deg til en time. Lekegrind er visst tabu for dagens foreldre. Jeg hadde ikke overlevd uten den da mine var små for ca 20 år siden. Barnet hadde det trygt og godt, sovnet ofte i lekegrinden. Og jeg kunne ta meg en hvil uten å bekymre meg for hva nysgjerrigheten til den lille kunne føre til. Anonymkode: 15bdb...fe6 Har dessverre ikke plass da vi bor på liten plass. Flytter snart så gleder meg til større plass. Anonymkode: f4989...abb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Hvis du hater småbarn så mye, hvorfor blir du gravid igjen med enda en? Hvordan skal det gå, om førstemann fortsetter å være en svært aktiv krabat og herjer rundt? Anonymkode: 57d6d...5ce 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er hverken lov eller normalt. Men det kan skje, og da er det bra at TS angrer og vil gjøre det annerledes neste gang. Anonymkode: 5f90c...129 Selvsagt er det både normalt og lov å miste besinnelsen av og til. Barnet tar ikke varig skade av at mor roper "Hold kjeft" en sjelden gang. Hadde ts skrevet at dette var noe hun gjorde hver dag, flere ganger for dagen - da snakker vi skadet barn. Anonymkode: 15bdb...fe6 12
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du hater småbarn så mye, hvorfor blir du gravid igjen med enda en? Hvordan skal det gå, om førstemann fortsetter å være en svært aktiv krabat og herjer rundt? Anonymkode: 57d6d...5ce Men GURI så hjelpsomt for ts! Applaus for årets minst nyttige innlegg Anonymkode: c63b2...4b2 15
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 Vet du ts. Det er helt normalt å bli fly forbanna av og til. Barna tar ikke skade av at man av og til viser sinne, men man må være flink til å si unnskyld og snakke om det etterpå. Har dere sjekket om det er dagmamma i området? Høres ut som at du trenger at ungen er litt ute av huset, å det er lov å kjenne på det. Anonymkode: c63b2...4b2 1
Silva Pluvialis Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du hater småbarn så mye, hvorfor blir du gravid igjen med enda en? Hvordan skal det gå, om førstemann fortsetter å være en svært aktiv krabat og herjer rundt? Anonymkode: 57d6d...5ce Hun "hater" ikke småbarn. Hun er sliten, noe som er helt forståelig. Alle hadde vært sliten i den situasjonen hun står i. Det gjør henne ikke til en dårlig mor. TS: Har du vurdert å gå ned i stilling eller sykemelde deg? Du er gravid og det er ikke hensiktsmessig å presse seg over bristepunktet. Du trenger ro. Endret 9. mai 2022 av Tvillingsjel Så at det var spesifisert barnehageplass i HI. 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Hun "hater" ikke småbarn. Hun er sliten, noe som er helt forståelig. Alle hadde vært sliten i den situasjonen hun står i. Det gjør henne ikke til en dårlig mor. TS: Har du vurdert å gå ned i stilling eller sykemelde deg? Du er gravid og det er ikke hensiktsmessig å presse seg over bristepunktet. Du trenger ro. Har du søkt om barnehageplass til barnet fra høsten av? Ungen har plass fra august står det Anonymkode: c63b2...4b2
Silva Pluvialis Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ungen har plass fra august står det Anonymkode: c63b2...4b2 Beklager. Det overså jeg
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 SnartMammaLykke skrev (9 minutter siden): Seriøst KG.. Så dumme svar som dette kunne vi ha utelatt. Hvorfor det? Er det bare å dure på med flere barn når den minste er på sitt mest krevende? Seriøst KG! Anonymkode: ffdcd...829 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 Håper barnehage tantene har lengre lunte. Eller....barn tar jo ikke skade av å bli ropt til om man ikke gjør det for ofte? Anonymkode: 68c28...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis du hater småbarn så mye, hvorfor blir du gravid igjen med enda en? Hvordan skal det gå, om førstemann fortsetter å være en svært aktiv krabat og herjer rundt? Anonymkode: 57d6d...5ce Hvor står det at jeg hater barn? Ts Anonymkode: f4989...abb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå