Gå til innhold

Slitt med mye hodepine og migrene etter flere slag i hodet. Finner ingenting galt på MR?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har slitt med mye hodepine og migrene etter å ha fått flere slag i hodet. Ba om å få tatt MR av hodet for å se, men fikk resultat tilbake i dag at det var normal grå og hvit substans og normal midtlinjestrukturer. Summa sumarum ser det ut som at hjernen ser normal ut… Bør ikke noe vises på MR når jeg nå har hatt jevn hodepine i flere uker etter flere slag til hodet, når jeg tidligere i utgangspunktet ikke har vært plaget med hodepine?

Legen mener jeg nå da kan dra tilbake til jobben hvor det er masse konstant utagering, siden det fysisk ikke vises noe galt på MR… 

Anonymkode: cf268...171

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Muskulære smerter vises ikke på MR og er ikke farlig. 

Anonymkode: 022ef...277

Kan jeg få muskulære smerter i hodet i 3 uker i strekk etter flere slag i hodet?

AnonymBruker

Jeg hadde en helevtes migrene i to måneder som ikke lignet noe jeg hadde hatt tidligere, men det vistes likevel ikke på MR. Det er visst helt vanlig. 

Anonymkode: 9e3be...e01

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har slitt med mye hodepine og migrene etter å ha fått flere slag i hodet. Ba om å få tatt MR av hodet for å se, men fikk resultat tilbake i dag at det var normal grå og hvit substans og normal midtlinjestrukturer. Summa sumarum ser det ut som at hjernen ser normal ut… Bør ikke noe vises på MR når jeg nå har hatt jevn hodepine i flere uker etter flere slag til hodet, når jeg tidligere i utgangspunktet ikke har vært plaget med hodepine?

Legen mener jeg nå da kan dra tilbake til jobben hvor det er masse konstant utagering, siden det fysisk ikke vises noe galt på MR… 

Er det noen som har slått deg på jobben? Skjønte ikke helt.

Anonymkode: 00113...d3d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Postkomochosyndrom, søk på det. Søsteren min fikk det etter et voldsomt sammenstøt i hodet. Igenting å se på mr eller fra nakke, men flere år etter er hun nå på vei mot å bli ufør og har mye migrene, hodepine, og fatigue. Viktig å passe på hodet sitt mot slag. 

Anonymkode: b4d03...040

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Postkomochosyndrom, søk på det. Søsteren min fikk det etter et voldsomt sammenstøt i hodet. Igenting å se på mr eller fra nakke, men flere år etter er hun nå på vei mot å bli ufør og har mye migrene, hodepine, og fatigue. Viktig å passe på hodet sitt mot slag. 

Anonymkode: b4d03...040

Post-commotiosyndrom.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Annonse

Det er ikke uvanlig med hodepine etter hjernerystelse.  Vanligvis er det ingenting å finne på bilder, men det er fint at de har undersøkt det for sikkerhets skyld. Da kan du fokusere på å ta hensyn til deg selv og bli friskere nå.

Her er info om hodepine etter hjernerystelse:

https://hodepinenorge.no/hodepine/hodepine-etter-hjernerystelse/

Hvis du bor i Trøndelag, kan du være med på en studie som skal finne ut mer om hvordan man har det etter en hjernerystelse:

https://hodepinenorge.no/har-du-hatt-hjernerystelse-og-vil-vaere-med-i-forskningsstudie/

AnonymBruker

Sånn for ordens skyld: Håper du har fått dette ført som yrkesskade, i tilfelle senskader. Det skal logges hos lege og sendes inn til nav (arbeidsgiver sender inn). 

Anonymkode: f3977...204

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...